بمنظور توسعه همکاری های فی‌مابین؛
محمدعلی موسی پور مدیرکل بنادر و دريانوردی و منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد در راستای بررسی راهکارهای توسعه همکاری فی‌مابین از نيروگاه شهيدسليمی نكا بازديد نمود.
کد خبر: ۱۱۵۴۳۵۶
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۷ 14 February 2024

به گزارش تابناک مازندران، در این بازديد ابتدا مدیرعامل شرکت مدیریت تولیدبرق نکا با اشاره به قدمت بهره‌برداری از واحدهای بخار نیروگاه گفت: بطور معمول واحدهای نیروگاهی برای دوره ۳۰ ساله طراحی می‌شوند، اما این نیروگاه از گذشته تاکنون بدلیل نگهداری و تعمیرات و بهره‌برداری اصولی و وجود نیروهای توانمند، متعهد و متخصص، پس از گذشت ۴۵ سال همچنان در عرصه تولید و تأمین برق مورد نیاز شبکه حضور مؤثری دارد. 

 

مدیرکل بنادر و دريانوردی و منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد از نيروگاه نكا بازديد کرد  

نوراله ادبی فیروزجائی از بالا بودن شدت مصرف انرژی به عنوان یکی از چالشهای اساسی صنعت برق یاد کرد و افزود: به گواه آمار مصرف برق کشور ما ۱۰ برابر استاندارد جهانی است و این بدان معناست که به اندازه ۱۰ برابر نیاز جمعیت فعلی کشور برق تولید می‌شود، اما بدلیل عدم مدیریت مصرف بویژه در فصل تابستان همچنان با ناترازی تولید و مصرف مواجه هستیم. 

وی کاهش سطح آب دریا را یکی از عوامل مهم محدودیت تولید نیروگاه نکا دانست و بر لزوم توجه  و حمایت همه مسئولان کشور و استان از نیروگاه برای برون رفت از مشکل تأمین آب سیستم خنک کاری و آب مصرفی واحدها پرداخت. 

در ادامه مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد ضمن تقدیر و تشکر از زحمات شبانه روزی کارکنان نیروگاه در تأمین برق مورد نیاز مشترکان، آمادگی شرکت متبوع را برای توسعه همکاری و به اشتراک‌گذاری امکانات و توانمندی ها با صنایع همجوار بویژه در زمینه تأمین تجهیزات، مشاوره کارشناسی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل اعلام کرد.

محمدعلی موسی‌پور کاهش سطح آب دریای خزر را چالش مشترک همه صنایع آب محور ساحلی خواند و گفت: بدیهی است که صنایع برای برون رفت از این مشکل چاره اندیشی کنند و لذا برای پیشگیری از ایجاد مشکل جدید برای یکدیگر، لازم است قبل از اجرای پروژه‌ها، جلسات مشترک کارشناسی با حضور همه صنایع درگیر با موضوع برگزار گردد.

وی همچنین ضمن اعلام آمادگی برای استفاده از نقطه نظرات کارشناسان نیروگاه برای اجرای برنامه‌های مدیریت مصرف، از شکستن رکورد ۲۷ ساله بندر امیرآباد در تحویل و ترخیص کالا در سال‌جاری خبر داد و افزود: همکاران ما در طول سال با تمام توان و بدون وقفه برای ارائه خدمت صادقانه به هموطنان عزیز در حال کار و تلاشند و توانستند بهره‌وری سازمانی را به حد مطلوبی ارتقاء دهند.

 

مدیرکل بنادر و دريانوردی و منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد از نيروگاه نكا بازديد کرد  

در پایان این نشست با اعطای لوح تقدیر به محمدعلی موسی‌پور از مساعدت و حسن همکاری و همراهی مجموعه منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد با نیروگاه نکا قدردانی شد.

لازم به ذکر است که سال گذشته در راستای توانمندسازی گروه های عملیاتی و افزایش توان مقابله با بحران در شرایط اضطراری و نیز ایجاد هماهنگی بین واحدهای امدادی، تفاهمنامه همکاری صنایع همجوار پس کرانه شرقی دریای خزر، بین ۹ شرکت مدیریت تولیدبرق نکا، پایانه نفتی شمال، خط لوله و مخابرات نفت ایران در منطقه شمال، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری، منطقه ۹ عملیات گاز، شرکت حفاری شمال، شرکت صنایع دریایی ایران(صدرا)، منطقه عملیاتی نفت خزر و اداره کل بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد منعقد شده بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار