کد خبر: ۱۱۵۸۴۸۲
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۲ 12 March 2024

آیین رونمایی از کتاب تاریخچه دریایی منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر روز سه شنبه با حضور جمعی از مسوولان، مدیران و کارکنان پیشکسوت این نهاد دریایی در تالار قصر طلایی این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این کتاب در ۱۰۰ صفحه از سال ۱۳۱۰ تا سال ۱۴۰۰ از سوی نوروز بها کارشناس ارشد امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران- منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر دانش آموخته کارشناس ارشد امور دریایی(۲۰۰۵ ) دانشگاه جهانی دریانوردی مالمو - سوئد طبق گفته او مدت سه سال در دوران کرونا تالیف شده است.

اطلاعات موجود در این کتاب در برگیرنده موضوعاتی چون ورود نخستین شناور های خدماتی، نیروی انسانی، شناورهای خارجی، محموله های تجاری به بندر، مخابرات دریایی، غرق شدن دانشجویان دانشگاه پلی تکنیک تهران و غرق شدن ملوان اسکله در حوضچه بندر، غرق شدن فار آشوراده در دهه ۳۰، یدک کش های علم کوه و ولشت، نوشهر، پهلوی دوم و تعطیلی بنادر مازندران در پی کاهش سطح تراز آب دریای مازندران و باز گو کردن خاطرات آن دوران بوده است.

در این آیین، افزون بر سخنرانی و بیان خاطرات مدیران و سایر کارکنان پیشکسوت به ویژه نسل های دوم تا چهارم در دوران فعالیتشان در بندر نوشهر همچنین از زحمات چندین ساله مولف این کتاب قدردانی کردند. 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار