کد خبر: ۱۱۵۹۹۷۷
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۲:۰۸ 23 March 2024

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار انتظامی مورخ 3 فروردین ماه 1403 جهت بهره برداری و انتشار تقدیم حضور می گردد.


آزادسازي اراضي کشاورزي ميلياردي در ساري

فرمانده انتظامي استان از تغيير کاربري 3500 متر مربع از زمين هاي زراعي در يکي از مناطق شهرستان ساري به ارزش31 ميليارد ريال خبرداد. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس، سردار "حسن مفخمي شهرستاني " با بيان اين خبر بيان داشت: در پي تغيير کاربري غيرقانوني و تصرف 3500 متر از اراضي کشاورزي و زراعي در يکي از مناطق شهرستان ساري،  موضوع در دستور کار پليس امنيت اقتصادي قرار گرفت.

وي تصريح کرد: با هماهنگي قضائي و با همکاري کارشناسان جهاد کشاورزي شهرستان ساري ، تمام ديوار کشي ها و بناهاي ايجاد شده در زمين مذکور تخريب شد و در اختيار بخش کشاورزي قرار گرفت .

سردار مفخمي خاطر نشان کرد: مالک زمين مذکور که پس از تفکيک غير قانوني اين زمين اقدام به ديوار کشي و ساخت و سازهاي غير مجاز در آن کرده بود، پس از تشکيل پرونده به مرجع قضائي معرفي شد.

فرمانده انتظامي استان مازندران ارزش زمين هاي رهاسازي شده در اين عمليات را بالغ بر 31ميليارد و100ميليون ريال عنوان کرد و  افزود: مبارزه جدي پليس با جرايم اقتصادي مطالبه مردمي است و شهروندان در ايام تعطيلات نوروز مي توانند در صورت مشاهده هرگونه زمين خواري، تصرف اراضي ملي و يا کشاورزي موضوع را از طريق مرکز فوريت هاي پليسي 110 به پليس اطلاع دهند.


کشف کلاهبرداري هزار ميلياردي از 600 مالباخته در مازندران 

فرمانده انتظامي استان از دستگيري 7 کلاهبردار شرکت هاي هرمي با يک هزار ميليارد ريال کلاهبرداري خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس،سردار "حسن مفخمي شهرستاني" در تشريح اين خبر، بيان داشت: در پي کسب خبري مبني بر کلاهبرداري از شهروندان با تشکيل شرکت هاي هرمي  و وعده سودهاي نجومي از معاملات ارز ديجيتال و بازاريابي چند سطحي، بررسي موضوع به صورت ويژه در دستور کار پليس آگاهي خود قرار دادند.

وي از شناسايي دو برادر و خواهر کلاهبردار به عنوان ليدر شرکت هرمي و دستگيري آنها با هماهنگي قضائي خبر داد و افزود: متهمان پس از دستگيري در بازجويي هاي فني پليس به بزه انتسابي با همدستي 5 نفر ديگر اقرار کردند.

سردار مفخمي تصريح کرد : ماموران پس از شناسايي همدستان اين افراد که از ليدرهاي شرکت هرمي بودند، هر 5 متهم را با هماهنگي قضائي در مخفيگاهشان دستگير کردند.

فرمانده انتظامي استان مازندران شعاع ارتکاب جرم افراد دستگير شده را سراسر کشور اعلام کرد و گفت : اين افراد از  600 نفر در سراسر کشور در فضاي مجازي با شيوه تطميع و فريب کلاهبرداري کردند که تاکنون در اين زمينه 174 فقره پرونده براي رسيدگي به جرايم آنها به ارزش هزار ميليارد ريال تشکيل شده است.

سردار مفخمي خاطر نشان کرد : جوانان جوياي کار و افرادي که به فکر کسب و کار و درآمد در فضاي مجازي هستند، مراقب افرادسودجو که از طريق تطميع و بهانه سودهاي هنگفت در پي کلاهبرداري هستند باشند و در صورت آگاهي از وجود چنين افرادي موضوع را در کمترين فرصت به پليس 110 و يا پليس فتا و آگاهي اطلاع دهند.


کشف 4فقره سرقت با دستگيري سارق منزل در آمل

فرمانده انتظامي شهرستان آمل از کشف 4فقره سرقت پس از دستگيري يک سارق حرفه اي منازل ، خبر داد. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس، سرهنگ"مجيد باقري" با اعلام جزئيات اين خبر گفت: در پي اعلام وقوع سرقت در شهر آمل، موضوع در دستور کار ماموران انتظامي پليس آگاهي قرار گرفت.

وي افزود: در اجراي اين ماموريت، کارآگاهان اين فرماندهي با انجام تحقيقات پليسي يک سارق سابقه دار و حرفه اي را شناسايي و با هماهنگي قضايي در اقدامي غافلگيرانه وي را دستگير کردند.

فرمانده انتظامي شهرستان آمل با بيان اينکه متهم در بازجويي هاي پليسي به 4 فقره سرقت از اماکن خصوصي اعتراف کرد،ياد آور شد: متهم پس از تشکيل پرونده براي انجام مراحل قانوني به مرجع قضائي معرفي شد.


 کشف 5تن کود شيميايي خارج از شبکه توزيع 

رئيس پليس امنيت اقتصادي مازندران از کشف 5تن کود شيميايي خارج از شبکه توزيع از يک خودروي کاميونت به ارزش يک ميليارد ريال در شهرستان مياندرود خبر داد.


به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس، سرهنگ "محمد محمدپور" درتشريح اين خبر اظهارداشت: مأموران انتظامي شهرستان مياندورود با هدايت اطلاعاتي و فني اين پليس دراجراي طرح مبارزه با کالاي قاچاق و کنترل محور هاي مواصلاتي، يک دستگاه خودروي کاميونت را که حامل کود شيمايي خارج از شبکه بوده و از استان گلستان به سمت مازندران طي طريق مي نموده را متوقف کردند.

وي افزود: ماموران در بازرسي از خودروي کاميونت توقيف شده ، تعداد100کيسه 50کيلويي کود شيمايي بدون مجوز وخارج ازشبکه توزيع به وزن 5تن را کشف کردند.

رييس پليس امنيت اقتصادي استان مازندران با بيان اينکه کارشناسان ارزش ريالي کودهاي شيميايي قاچاق کشف شده را  بالغ بر يک ميليارد ريال برآورد کردند ، خاطر نشان کرد : در اين رابطه يک نفر متهم دستگير که پس از تشکيل پرونده به مرجع قضائي معرفي شد.

سرهنگ محمدپور بيان داشت: شهروندان هر گونه موارد مشکوک را در اين رابطه با پليس 110 در ميان بگذارند.

پلمب 16 واحد صنفي متخلف در عباس آباد 

فرمانده انتظامي شهرستان عباس آباد از پلمب 16 واحد صنفي متخلف و17 فقره اخطار پلمب در اجراي طرح نظارت بر اماکن عمومي خبر داد

به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس، سرهنگ "داود  صفاري زاده "در تشريح اين خبر، گفت: در اجراي طرح ارتقاي امنيت عمومي، طرح بازديد و نظارت بر واحدهاي صنفي در سطح اين شهرستان به اجرا در آمد.

وي افزود: در اجراي اين طرح، ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومي اين فرماندهي با همکاري ماموران اداره صمت و اتاق اصناف از چندين واحد صنفي بازديد کردند.

سرهنگ صفاري زاده با اشاره به بازديد 380 واحد صنفي از آغاز ماه مبارک رمضان، تصريح كرد: در اين طرح 16 واحد صنفي به دليل عدم توجه به قوانين و مقررات صنفي پلمب شد و به 17 واحد صنفي متخلف اخطار پلمب داده شد.

فرمانده انتظامي شهرستان عباس آباد در پايان ضمن قدرداني از همکاري خوب شهروندان به خصوص اصناف و بازاريان با پليس، اظهار داشت: تلاش پليس در كنار ساير ادارات و سازمان ها به منظور حفظ حرمت ماه مبارک رمضان ادامه خواهد يافت.

 

بازداشت اراذل و اوباش تبر به دست در "نور "

فرمانده انتظامي شهرستان نور از بازداشت عامل اخلال در نظم و امنيت عمومي در عمليات ضربتي و مقتدرانه پليس خبر داد 

به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس، سرهنگ" احمد اميني" با اعلام اين خبر، بيان داشت : در پي کسب خبري از مرکز فوريت هاي پليسي 110 مبني بر ايجاد ترافيک و برهم خوردن نظم و امنيت در يکي از مناطق شهري ف موضوع در دستور کار ماموران انتظامي اين فرماندهي قرار گرفت .

وي تصريح کرد: ماموران انتظامي با دريافت اين خبر، سريعاً به محل حادثه عزيمت کردند و در بررسي هاي اوليه دريافتند، يکي از اراذل و اوباش تبر به دست با انسداد يکي از خيابان ها و ايجاد نزاع و درگيري با افراد اقدام به اخلال در نظم وامنيت عمومي کرده است .

فرمانده انتظامي شهرستان نور با اشاره به برخورد مقتدرانه پليس با اين اراذل و اوباش نو ظهور از بازداشت و دستگيري متهم و کشف ابزار آلات شرارت خبر داد و افزود: متهم پس از تشکيل پرونده براي سير مراحل قانوني تحويل مرجع قضائي شد. 

 

 

کشف 140هزارنخ سيگار خارجي در ساري

رئيس پليس امنيت اقتصادي مازندران از کشف 140هزار نخ سيگار قاچاق در شهرستان ساري خبر داد.

سرهنگ "محمدمحمدپور " در گفت‌ و‌گو با خبرنگار خبرگزاري پليس، در تشريح اين خبر گفت: ماموران پليس امنيت اقتصادي در راستاي مبارزه با ورود کالاي قاچاق خارجي به بازارهاي داخلي و حمايت از توليدات ملي،با انجام تحقيقات گسترده ميداني،يک انبار سيگارهاي خارجي را شناسايي کردند.

وي از کشف تعداد140هزارنخ سيگار خارجي قاچاق به ارزش 2 ميليارد ريال پس از هماهنگي قضايي خبرداد و تصريح کرد: ماموران پليس امنيت اقتصادي در اين اقدام يک قاچاقچي کالا را دستگير و با تشکيل پرونده به مرجع قضايي معرفي کردند.

رييس پليس امنيت اقتصادي استان با اشاره به اينکه سيگارهاي کشف شده تحويل انبار اموال تمليکي استان شد ، در پايان خاطرنشان كرد: اقدامات پليس در خصوص جلوگيري از ورود کالاي قاچاق و برخورد جدي با مجرمان اين حوزه به صورت مستمر ادامه داشته و شهروندان در صورت مشاهده موارد مشابه ، موضوع را از طريق پل ارتباطي 110 اطلاع دهند.


کشف 1560 ليتر بنزين قاچاق در چالوس

فرمانده انتظامي شهرستان چالوس ازکشف1560 ليتر بنزين قاچاق و دستگيري 3 قاچاقچي سوخت خبر داد 

سرهنگ  محسن سليماني در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري پليس، گفت: ماموران پليس آگاهي با انجام اقدامات اطلاعاتي  از کشف يک خودروي نيسان در حال جابجايي مقادير زيادي بنزين  توسط افرادي سودجو در اين شهرستان باخبر شدند .

فرمانده انتظامي شهرستان چالوس، تصريح کرد: ماموران پس از هماهنگي هاي قضائي، خودروي نيسان را توقيف و در بررسي هاي دقيق از داخل آن 1560 ليتر سوخت بنزين قاچاق را کشف کردند.

 وي از دستگيري 3 قاچاقچي سوخت در اين عمليات خبر داد و اظهار داشت: متهمان پس از تشکيل پرونده به مرجع قضايي معرفي شدند.


کشف3 تن برنج تقلبي قبل از عرضه به بازار بابل

فرمانده انتظامي شهرستان بابل ازدستگيري يک قاچاقچي و کشف 3 تن برنج تقلبي قبل از عرضه به بازار، خبر داد. 

سرهنگ"علي داداش تبار" در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري پليس اظهار داشت: ماموران پليس امنيت اقتصادي شهرستان بابل در پي دريافت خبري مبني بر دپوي مقادير زيادي برنج تقلبي توسط يکي از افراد سودجو ، بررسي موضوع را در کمترين فرصت ممکن آغاز کردند.

وي از شناسايي يک انبار دپوي برنج در يکي از مناطف شهر بابل خبر داد و خاطر نشان کرد:‌ ماموران پس از شناسايي هماهنگي قضائي، به همراه بازرسان جهادکشاورزي، در بازرسي از انبار مورد نظر ، 3 تن از برنج خارجي را کشف کردند.

سرهنگ  داداش تبار در ادامه بيان داشت : ماموران در اين اقدام يکي از قاچاقچيان برنجهاي خارجي که قصد مخلوط کردن آن با برنجهاي گران قيمت داخلي جهت فروش به قيمتي بالاتر به شهروندان را داشت،دستگير و با تشکيل پرونده به مرجع قضايي معرفي کردند.

سرهنگ دادش تبار در پايان با تأکيد بر عزم قاطع پليس در مبارزه با پديده شوم احتکار، ارتشاء و قاچاق کالاهاي اساسي و ارزاق عمومي مورد نياز مردم، افزود: شهروندان در صورت مشاهده موارد مشابه ،موضوع را بدون هرگونه چشم پوشي اي در کمترين فرصت ممکن به پليس 110 اطلاع دهند.

 

سارق خودرويي که بلافاصله پس از ارتکاب جرم گرفتار پليس شد

فرمانده انتظامي بابل از دستگيري يک سارق بلافاصله پس از سرقت خودرو با بار کيف و کفش با سرعت عمل خوب ماموران پليس و قبل از اطلاع مالک خودرو خبر داد. 

سرهنگ "علي داداش تبار" درگفت و گو با خبرنگار خبرگزاري پليس، در تشريح اين خبراظهارداشت: ماموران گشت انتظامي زرگرشهر بابل در حال گشت زني هدفمند در سطح حوزه استحفاظي به يک دستگاه خودروي پيکان وانت در حال جابجايي کيف و کفش ،مشکوک شدند که راننده آن بلافاصله پس از ديدن ماموران با خودرو اقدام به فرار کرد.

 وي از انجام مراحلي از تعقيب و گريز خودروي پيکان وانت توسط ماموران انتظامي زرگر شهر خبر داد و افزود: ماموران پس از طي چند کيلومتر تعقيب و گريز خودروي پيکان وانت را متوقف و در بررسي هاي اوليه هرچند در سامانه پليس از سرقتي بودن خودرو موردي ثبت نشده بود،اما با انجام اقدامات تخصصي پليسي به سرقتي بودن خودرو اطمينان پيدا کردند.

فرمانده انتظامي شهرستان بابل با اشاره به اعتراف متهم در بازجويي هاي پليس به سرقت خودروي پيکان وانت با مقادير زيادي بار کيف و کفش دقايقي قبل از مواجه با گشت پليس، ابراز داشت:  کشف خودرو  و اموال داخل  با دستگيري سارق آن بلافاصله پس از سرقت آنچنان با سرعت انجام شد که وقتي ماموران با مالک آن تماس گرفته بودند،وي از سرقت خودروي خود و کيف و کفش هاي داخل آن ابراز بي اطلاعي کرده بود.

سرهنگ داداش تبار در ادامه از اعتراف سارق به 7 فقره سرقت ديگر سخن به ميان آورد و گفت: خودروي کشف شده به همراه اموال آن با دعوت مالک به وي تحويل و  سارق سابقه دار نيز پس از تشکيل وتکميل پرونده به مرجع قضايي معرفي شد.

فرمانده انتظامي شهرستان بابل در پايان از شهروندان خواست: ضمن رعايت هشدارهاي انتظامي و پيشگيرانه سرقت در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوريت هاي پليسي 110 اعلام دارند.

 

 

سارق باغات قائم شهر با 7فقره سرقت در دام پليس 

روه استان ها - مازندران - فرمانده انتظامي قائم شهر از اعتراف به 7 فقره سرقت يک سارق حرفه اي از مزارع و باغات در اين شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاري پليس، سرهنگ "مهدي خادمي" در يک مصاحبه اختصاصي اظهار داشت: پس از وقوع چند مورد سرقت از اماکن خصوصي ، مزارع و باغات در يکي از روستاهاي شهرستان قائمشهر ، رسيدگي به موضوع در دستور کار پليس قرار گرفت.

وي ادامه داد: ماموران با تلاش بي وقفه خود ، موفق به شناسايي و دستگيري يک سارق حرفه اي در حال سرقت از يکي از باغات شدند.

سرهنگ خادمي تصريح کرد: متهم دستگير شده در بازجويي هاي به عمل آمده به ارتکاب 7 فقره سرقت مذکور معترف و سپس براي صدور حکم لازم تحويل مرجع قضایی شد.

 

کشف 7 کيلو ترياک در نوشهر 

فرمانده انتظامي شهرستان نوشهر از کشف 7 کيلو موادمخدر از نوع ترياک و دستگيري يک سوداگر مرگ خبر داد 

به گزارش خبرگزاري  پليس، سرهنگ علي اکبر درويشي  با اعلام اين خبر اظهار داشت: ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر در راستاي برخورد با قاچاقچيان حرفه اي با انجام اقدامات پليسي ، سرنخ هايي از انتقال يک محموله 7کيلويي ترياک به شهرستان نوشهر را دست آوردند.

وي با اشاره به شناسايي يک خودروي نيسان آريسان حامل مواد مخدر ترياک در حرکت ، افزود: ماموران باهماهنگي هاي قضايي خودروي نيسان آريسان را در اقدامي غافلگيرانه در يکي از محور مواصلاتي  نوشهر توقيف و در بازرسي از آن 7کيلو گرم ترياک را به صورت ماهرانه اي جاسازي شده بود،کشف کردند.

سرهنگ درويشي  تصريح کرد: ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر در اين اقدام يک قاچاقچي را دستگير و با تشکيل پرونده به مرجع قضايي معرفي کردند..

فرمانده انتظامي شهرستان نوشهردر خاتمه  از عموم مردم خواست :هرگونه اخبار و اطلاعات خود در خصوص نيازمندي هاي انتظامي و امنيتي را  به مرکز فوريت هاي پليسي 110 اطلاع داده تا پليس را در اجراي هرچه بهتر برقراري نظم و امنيت ياري رسانند. 

خبر سلمان مهدوی 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار