در دیدار دکتر حسن بابایی کشتلی، مدیرکل دیوان محاسبات مازندران با آیت الله علی معلمی، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه قائمشهر مسائل و مشکلات استان مورد بررسی قرار گرفت.
کد خبر: ۱۱۶۵۱۱۹
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۱ 01 May 2024

مهدی رفیعی:به گزارش خبرگزاری تابناک مازندران، آیت الله علی معلمی نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان امروز در دیدار دکتر حسن بابایی کشتلی، مدیر کل دیوان محاسبات مازندران با اشاره به اهمیت و جایگاه مهم این دستگاه نظارتی، گفت: دیوان محاسبات به عنوان یک دستگاه نظارتی تخصصی برگرفته از خانه ملت می تواند نقشی موثر در جلوگیری از انحراف از قوانین درکشور ایفا کند و الحمدلله شاهدیم که عملکرد و فعالیت های دیوان محاسبات در استان قوی تر و فعال تر از گذشته شده است.

امام جمعه قائمشهر مردم را پشتوانه اصلی نظام در همه صحنه ها دانست و خاطرنشان کرد: تاکیدات مقام معظم رهبری به ویژه در سال های اخیر در خصوص نقش آفرینی مردم برای حل مشکلات در کشور ناشی از این ظرفیت مهم است و هر جا که مردم پای کار آمدند مشکلات در آنجا برطرف شد و شاهد موفقیت های چشمگیر بودیم و هر جا نقش مردم کمرنگ شد، آنجا آسیب دیدیم.

وی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان جهش تولید با مشارکت مردم، افزود: مردم صاحبان اصلی این کشور و نظام هستند و باید با تقویت ابعاد نظارت مردمی در کشور و به ویژه در سطح استان مازندران، آسیب ها را کاهش دهیم.

نماینده پیشین مردم قائمشهر، سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی با بیان برخی مشکلات استان به ویژه در حوزه آب و محیط زیست ، اظهار کرد: مازندران با برخوداری از مواهب طبیعی و امکانات خدادادی دچار مشکلات متعددی است و در صورت تحقق نگاه غلط برخی از مدیران کشور در خصوص انتقال آب مازندران به استان های همجوار، هم در بخش کشاورزی و هم در زیست محیطی دچار مشکلات بسیار مهم و بزرگی در آینده خواهیم شد.

دکنر حسن بابایی کشتلی، مدیرکل دیوان محاسبات هم در این دیدار با ارائه گزارشی از فعالیت اخیر دیوان محاسبات مازندران، گفت: با تلاش همکاران ساعی دیوان محاسبات مازندران با شناسایی مشکلات و معضلات اصلی و مهم در سطح استان به ویژه موضوع درمان و همچنین منابع طبیعی اراضی و با جدیت ورود کردیم و الحمدلله این پیگیری ها منجر به اصلاح برخی رویه های غلط گذشته شده است.
وی با بیان این مطلب که حدود 2200 مجوز مجتمع های عمومی تفریحی و توریستی در مازندران صادر شده است، گفت: با بررسی حسابرسان دیوان محاسبات مشخص شد که بسیاری از آن ها دچار انحراف از مسیر مجوز شده و ویلا سازی شخصی صورت گرفته است و به دنبال بازگردادن آن به مسیر اصلی و برخورد با تخلفات هستیم و لذا با حضور دو روزه شعبه دادیاری دیوان محاسبات کشور در استان به بسیاری از پرونده های تغییر کاربری و تخلفات در حوزه اراضی رسیدگی شد.

مدیرکل دیوان محاسبات مازندران از بازرسی های گسترده نظارتی حسابرسان و کارشناسان دیوان محاسبات از پروژه های دولتی استان خبر داد و تاکید کرد: متاسفانه در سطح مازندران 1650 پروژه نیمه تمام و رها شده قرار دارد که در صورت تکمیل و راه اندازی آن ها بخش مهمی از مشکلات استان حل خواهد شد.

وی از تلاش جدی برای پیگیری مشکلات مردم در حوزه درمان خبر داد و گفت: با یک کار کارشناسی مدون و جدی 25 آسیب را در دانشگاه های علوم پزشکی استان احصا و راه حل رفع آن را ارائه نمودیم که در صورت پیگیری و عزم جدی برای رفع آنها مشکلات زیادی از مردم استان در این حوزه رفع می شود.

دکتر بابایی کشتلی با اشاره به راه اندازی مجموعه ناظران مردمی در دیوان محاسبات به ویژه در سطح استان، خاطرنشان کرد: با دستور آقای دکتر دستغیب رئیس کل محترم دیوان محاسبات کشور، مجمع ناظران مردمی راه اندازی شده است تا با مردمی سازی نظارت ها در این مجموعه ضمن بهره گیری از ظرفیت مردم، جلوی تخلفات و انحراف ها گرفته شود.

وی ادامه داد: مجمع ناظران مردمی دیوان محاسبات مازندران در روزهای پایانی سال گذشته با حضور بیش از 100 ناظر مردمی از سراسر استان تشکیل شد که یاری گر ما برای نظارت های بیشتر و قوی تر و پیگیری تقصیر و یا قصور احتمالی هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار