مدیر مرکز جامع درمان بیماران خاص خراسان جنوبی :
بیرجند-مدیر مرکز جامع درمان بیماران خاص خراسان جنوبی گفت: ۱۵ درصد بیماران سرطانی استان برای طی مراحل درمانی به خارج از استان اعزام می‌شوند.
کد خبر: ۱۱۹۲۹۳
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۶ 28 October 2015


به گزارش خبرنگار مهر، هادی دهقان در کمیته بیماری‌های خاص استان خراسان جنوبی با بیان اینکه کلیه خدمات در مرکز جامع درمان بیماری‌های خاص به صورت خدمات سرپایی است، اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم این مرکز را از طریق ویدیو کنفرانس به سایر استان‌ها اتصال دهیم تا بتوانیم از تجربیات سایر همکاران در سراسر کشور استفاده کنیم.

 به گفته وی در گذشته ۳۵ درصد بیماران سرطانی استان به خارج استان اعزام می شده اند که با ارائه خدمات در مرکز بیماران خاص استان این رقم به ۱۵ درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه این مرکز تماماً با کمک خیرین ساخته شده است، تصریح کرد: ۸۰ درصد اعتبار این مرکز از کمک های مردمی و ۲۰ درصد را دانشگاه علوم پزشکی استان تأمین کرده است.

دهقان با بیان اینکه ۴.۵ میلیارد تومان هزینه ساخت و ساز مرکز درمان بیماری‌های خاص شده است، گفت: ۶ میلیارد تومان نیز هزینه‌های تجهیزات این مرکز بوده است.

وی با اشاره به اینکه یک هزار و ۳۶۸ بیمار تحت حمایت دائمی در استان وجود دارد، ادامه داد: ۲۶۴ بیمار دیالیزی، ۱۳۶ بیمار هموفیلی، ۱۴۰ بیمار ام اس، ۷۰ بیمار تالاسمی، ۱۶۰ بیمار پیوندی و ۷۱۵ بیمار سرطانی در استان وجود دارد.

مدیر مرکز جامع درمان بیماران خاص خراسان جنوبی از تجهیز و راه اندازی آزمایشگاه رفرانس در مرکز جامع درمان بیماران خاص خبر داد و گفت: بخش همو دیالیز ۲۰ تخت، بخش شیمی درمانی ۲۰ تخت، بخش تالاسمی و هموفیلی هر کدام دارای ۱۰ تخت است.

وی از اجرای طرح غربالگری در سال گذشته خبر داد و اظهار داشت: در این طرح که به مدت ۲ ماه به طول انجامید تعداد ۸۰ بیمار ام اس از کل استان به صورت رایگان ویزیت و آزمایشات لازم نیز رایگان انجام شد.

اعطای ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات به بیماران خاص استان

دهقان با بیان اینکه در سال گذشته ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات وام قرض الحسنه به ۵۰ نفر از بیماران خاص داده شده است، گفت: تلاش جهت فعال نمودن انجمن ام اس و تالاسمی و انتقال داروخانه هلال احمر به مرکز جامع درمان بیماری‌های خاص جهت تسهیل تهیه داروهای بیماران خاص نیز در دستور کار است.

وی با اشاره به راه اندازی انجمن حمایت از بیماران کلیوی در شهرستان فردوس اظهار کرد: در شهرستان سرایان نیز بخش دیالیز با ۴ تخت و ماشین دیالیز توسط خیرین از خرداد ماه امسال راه اندازی شد.

مدیر مرکز جامع درمان بیماران خاص خراسان جنوبی با بیان اینکه دستگاه هواساز جهت بخش دیالیز توسط خیرین تهیه شده است، اظهار کرد: تخفیف ۹۰ درصد از فرانشیز دارو و بستری برای ۳۵۰ بیمار سرطانی نیز صورت گرفته است.

وی خواستار خرید دو قطعه زمین مجاور مرکز در خصوص گسترش واحدهای دیالیز و شیمی درمانی شد و افزود: تهیه یک وسیله نقلیه ون جهت ایاب و ذهاب بیماران، صدور پایان کار توسط شهرداری، حذف ایستگاه تاکسی توسط اداره تاکسیرانی از دیگر خواسته‌های مرکز جامع درمان بیماری‌های خاص استان است.

وی افزود: نبود محل اسکان همراهان بیمار با تجهیزات کافی، نداشتن اشتغال و مسکن برای بیماران پیوندی، هموفیلی، تالاسمی و ام اس از مشکلات اساسی است که نیاز به توجه بیشتری دارد.

حسین خوبان مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی نیز در این جلسه اظهار کرد: برخی از داروهای بیماران خاص که بیشترین مصرف را داشته است بعد از برنامه طرح تحول سلامت فرانشیز آن‌ها حذف شده است.

وی افزود: برای داروهایی که کمتر مصرف دارد و هزینه کمتری دارد شورای عالی بیمه در دستور کار دارد که با تأمین اعتبارات از سوی دولت این داروها نیز به صورت بیمه ای و با مبلغ بسیار پایین در اختیار بیماران قرار گیرد.

وی با اشاره به حذف فرانشیز برخی از داروها برابر اعلامی از سوی شورای عالی بیمه در سال ۹۴ اظهار کرد: حذف فرانشیز داروهای بیماران دیالیزی، بیماران دارای نارسایی حاد کلیه و حذف فرانشیز ایجاد فیستول شریانی وریدی، داروی تعویض مفصل شانه و زانو در بیماران همو فیلی، آزمایشات تشخیص پیش از تولد هموفیلی، داروهای تخصصی پیوند کلیه در بخش سرپایی و حذف فرانشیز در بخش‌های شیمی درمانی و رادیوتراپی در خدمات سرپایی از جمله این طرح است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار