کد خبر: ۱۱۹۷۳۴
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۸ 28 October 2015

مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز گفت: همایش سوارکاری، چوگان و کمان‌گیری روی اسب با حضور وزاری جهادکشاورزی و ورزش در البرز برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، رضا گل‌محمدی در جلسه شورای عالی ورزش استان البرز که ظهر امروز در محل استانداری البرز برگزار شد، با اشاره به افتتاح پایگاه استعدادیابی و ورزش قهرمانی البرز در هفته‌های اخیر، اظهار داشت: بررسی بودجه مورد نیاز سالانه این طرح برای هزار و 300 نفر از افراد تحت پوشش برای مدت زمان سه سال در این جلسه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه هزار و 300 دانش‌آموز در قالب 11 هیئت ورزشی در این پایگاه تحت آموزش قرار می‌گیرند، افزود: برای کسب هر مدال المپیکی به یک میلیارد تومان اعتبار و سرمایه‌گذاری نیاز است.

مدیرکل ورزش البرز با بیان اینکه هر کمیته فنی فعال در این پایگاه متشکل از اساتید مجرب دانشگاه، بخش آموزش، ارزیابی و نظارت است، خاطرنشان کرد: برای افتتاح مرکز و پایگاه استعدادیابی یک میلیارد و 600 میلیون تومان اعتبار صرف شده است.

وی با تاکید بر اینکه تامین اعتبار یک میلیارد تومان سالیانه برای این پایگاه به مصوبه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و استانداری البرز نیاز دارد، تصریح کرد: امید است از محل اعتبارات استانی و ملی این بودجه برای این بخش تامین شود.

گل‌محمدی با تاکید بر اینکه ورزشکاران البرزی 8 برابر میانگین کشوری سهمیه المپیک کسب کرده‌اند،گفت: امید است از محل اعتبارات استانی نیز تخصیصی برای تامین اعتبار مورد نیاز این پایگاه صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه پیشرفت طرح توسعه سوارکاری و چوگان یکی دیگر از دستورات این جلسه است، یادآور شد: استان البرز به سبب ظرفیت‌های بالایی که در بخش ورزش سوارکاری برخوردار است به عنوان بهترین نقطه پرورش اسب در کشور مطرح شده است.

وی با بیان اینکه همایش سوارکاری، چوگان و کمان‌گیری روی اسب در البرز برگزار می‌شود، گفت: این همایش با حضور وزاری جهاد کشاوری، ورزش و کارشناسان عالی رتبه رشته سوارکاری در البرز برگزار می‌شود.

مدیرکل ورزش البرز با تاکید بر اینکه باید طرحی در راستای حمایت از قهرمانان ورزشی استان البرز تهیه شود، گفت: بررسی مصوبه کارگروه زنان و خانواده در باره طرح پیشنهادی سنجش سلامت 25 هزار بانوی کارمند دستگاه‌های اجرایی استان نیز انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برون‌سپاری برنامه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت استانی به سازمان‌های مردم نهاد و همکاری دستگاه‌های اجرایی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی نیز از جمله دستورات جلسه در بخش جوانان است، اظهار داشت: درصدد هستیم از توان مراکز دانشگاهی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی بهره بگیریم.

گل محمدی یادآور شد: بررسی پیشنهاد باشگاه لیگ برتری فرهنگی- ورزشی راه آهن برای حضور در استان البرز بررسی و پس از انجام بررسی‌های نهایی مراتب امر به استاندار البرز ارائه می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار