معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی گفت: دلیل تعطیلی تالار فیروزه بیرجند رعایت نکردن شئون اسلامی است.
کد خبر: ۱۳۲۲۸۵
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۹ 21 November 2015

 سرهنگ سید محمد رضا سرفرازی افزود: اتحادیه صنف پوشاک درخواست یکی از پوشاک فروشان شهرستان بیرجند از پلیس امنیت عمومی برای برگزاری نمایشگاه تبلیغاتی لباس های زمستانی مردانه با برند ایرانی برای فروش به سایر پوشاک فروشان شهرستان درخواست مجوز کرد.
وی گفت: پس از بازدید و رویت تمام لباس ها توسط بازرسان اتحادیه پوشاک و تایید ایرانی بودن و متعارف بودن لباس ها با فرهنگ ایرانی و جامعه اسلامی ،مجوز برگزاری نمایشگاه در تالار فیروزه با رعایت کلیه موازین اسلامی و حرمت ایام عزاداری اهل بیت (ع) و اخذ تعهدات لازم در تاریخ 22 آبان ماه از ساعت شش عصر الی 8 شب صادر شد .
وی ادامه داد : با اجرای مراسم مجری برنامه که تعهد کرده بود در جلسه آهنگی پخش نشود در اواخر جلسه آهنگی بی کلام پخش کرد که زمینه همراهی و کف زدن میهمانان حاضر در برنامه را فراهم کرد که این موضوع باعث رنجش و ابراز نارضایتی از سوی برخی از حاضران در نمایشگاه شد .
سرفرازی گفت: با مراجعه مأموران پلیس امنیت عمومی برای کنترل مراسم پس از مشاهده وضعیت نامناسب جلسه بلافاصله به مدیر تالار تذکر لازم ابلاغ و از ادامه مراسم جلوگیری شد.
وی اضافه کرد: مدیر تالار و برگزار کننده برنامه به پلیس امنیت عمومی فراخوانده شدند و پس از شنیدن اظهارات آنان به دلیل رعایت نکردن شئون اسلامی اخطاریه پلمب 48 ساعته به آنان ابلاغ شد و نامبردگان پس از تشکیل پرونده به مقام قضائی معرفی شدند .
وی با اشاره به این که حضور میهمانان با کارت دعوت قبلی بوده و بیشتر آنها از خانواده پوشاک فروشان شهر بیرجند بودند، اظهار کرد: در این جلسه قسمت نشستن خواهران و برادران مجزا بود و عده ای از آشنایان برگزار کنندگان جلسه به صورت خانوادگی در ردیف جلو حضور داشته اند.
وی تاکید کرد :پس از برگزاری مراسم تعدادی از سایت های اینترنتی مطالبی تحت عنوان برگزاری شوی لباس دانشجویی مختلط در دانشگاه بیرجند + تصاویر منتشر کردند که طی بازبینی بعمل آمده توسط کارشناسان پلیس امنیت عمومی بیشتر عکس ها و مطالب درج شده در سایت های مذکور غیر واقعی و مربوط به برنامه نبوده است .
وی تاکید کرد: همچنین نمایشگاه برگزار شده بدون رقص وپایکوبی بوده و هیچ گونه پوشاک زنانه ای در این برنامه به نمایش گذاشته نشده است.
تالار فیروزه بیرجند در محل ورودی در اصلی دانشگاه بیرجند قرار دارد و جزو املاک دانشگاه است و در جداگانه ای به بیرون برای تردد و مراسم مختلف دارد.
مدیریت این تالار به صورت اجاره 17 ساله به بخش خصوصی واگذار شده است و ریاست آن را شخصی وابسته به صنف اغذیه و چلوکباب بیرجند بر عهده دارد و این تالار هیچ ارتباطی از لحاظ مدیریتی به دانشگاه بیرجند ندارد.ک
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار