کد خبر: ۱۳۵۹۷۳
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۹ 27 November 2015

مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز گفت: البرز یکی از مهم‌ترین خاستگاه‌های پرورش اسب در کشور است.

رضا گل محمدی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه البرز، با اشاره به جایگاه ویژه البرز در صنعت اسب،‌گفت: شرایط آب و هوایی و استعدادهای بالقوه این شرایط را به وجود آورده است.

وی افزود: البرز در بسیاری رشته‌ها از جمله سوارکاری و چوگان از قطب‌های کشور به شمار می‌آید که باید به درستی از این ظرفیت‌ها استفاده نمود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز خاطرنشان کرد: بر اساس طرح آمایش سرزمینی وزارت ورزش و جوانان نیز استان البرز به عنوان قطب سوارکاری کشور معرفی شده و این در حالی است که مقدمات احداث بزرگترین مرکز پرورش اسب نیز در حال انجام است.

گل محمدی با بیان این که البرز یکی از مهم‌ترین خاستگاههای پرورش اسب در کشور است، یادآور شد:‌ باید با کمک دلسوزان و فعالان از صنعت اسب به عنوان فرصتی بزرگ برای رشد ورزش سود برد.

وی از برگزاری همایش توسعه اسب خبر داد و افزود:‌‌ بزرگترین همایش توسعه صنعت و رشته‌های مرتبط با اسب کشور زمستان سال جاری در البرز برگزار خواهد شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز ادامه داد: این همایش با حضور وزیر ورزش و جوانان و وزیر جهاد کشاورزی انجام می‌شود.

گل محمدی با اشاره به جایگاه اسب در آموزه‌های ملی و دینی ایران،‌ گفت: گسترش و همچنین توسعه صنعت اسب علاوه بر خیر و برکت‌های فراوان می‌تواند به یکی ازمهم‌ترین منابع اقتصادی استان تبدیل شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار