کد خبر: ۱۳۹۷۵۸
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۶ 05 December 2015

مدیرکل ورزش و جوانان البرز گفت: با اعتبارات کنونی 8 سال طول می‌کشد تا تنها پروژه‌های عمرانی نیمه تمام ورزشی البرز را تکمیل کنیم و این در حالی است که هیچ پروژه جدیدی در سطح استان آغاز نشود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، با توجه به ظرفیت بالای استان البرز و نیز وجود ورزشکاران، قهرمانان و مدال‌آوران بسیار زیاد در این استان، توجه به این مقوله از اهمیت بالایی برخوردار است. 149 هیئت ورزشی در این استان زیر نظر اداره‌کل ورزش و جوانان فعالیت می‌کنند که البته هریک از آنان با مشکلاتی روبه‌رو هستند که مهمترین آن‌ها کمبود بودجه و اعتبار است. به طور مشخص این موضوع تنها مربوط به استان البرز و حوزه ورزش نیست و با توجه به شرایط کنونی امری فراگیر در کشور محسوب می‌شود.

در این راستا به گفته مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز با اعتبارات کنونی 8 سال طول می‌کشد تا تنها پروژه‌های عمرانی نیمه تمام ورزشی البرز را تکمیل کنیم و این در حالی است که هیچ پروژه جدیدی در سطح استان آغاز نشود و مسلما تعداد ورزشگاه‌ها و مجموعه‌های ورزشی موجود نمی‌تواند پاسخگوی جمعیت روز‌افزون و البته جوان استان البرز باشد.

البرز در حوزه ورزشی از استان‌های درجه دوم ورزش کشور محسوب می‌شود چراکه در این درجه‌بندی شاخصه‌هایی مانند وجود باشگاه‌های اثرگذار، میزبانی از رویدادهای بین‌المللی، توسعه ورزش در میان بانوان، حضور در لیگ‌های کشور و پرورش نخبگان مورد توجه است که متاسفانه استان البرز علی رغم ظرفیت‌های بالا با وجود ورزشکاران مطرح، از نظر فضا و سرانه ورزشی با کمبود جدی روبه رو است.

مهم‌ترین محورهای صحبت رضا گل‌محمدی، مدیرکل ورزش و جوانان البرز در این گفت‌وگو از این قرار است:

• در هیچ زمانی از تاریخ انقلاب کار به اندازه زمان کنونی سخت نبود.

•ساختار ادارات شهرستان‌های استان به درستی شکل نگرفته و حتی ساختمان برای ادارات نداریم و چارت تشکیلاتی تاکنون ایجاد نشده است که این امر سبب می‌شود زیر سایه اداره کل فعالیت کنند.

• با توجه به تجربه تلخ سایپا موافق آمدن تیم راه آهن نیستیم بلکه موافقیم که این باشگاه به طور کامل به استان البرز انتقال یابد تا بتوانیم حمایت لازم را در این زمینه داشته باشیم.

• نامه انتقال راه‌آهن به البرز از سوی مدیرعامل باشگاه راه آهن برای ما ارسال شده و من نامه‌ای برای کسی ارسال نکرده‌ام.

• انتقال باشگاه راه آهن به البرز "عقل سیاسی"‌ است.

آن‌چه می‌خوانید بخش اول مشروح گفت‌وگوی تسنیم با رضاگل محمدی، مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز است.

تسنیم: تاکنون افتتاح غیرواقعی در استان البرز انجام داده‌اید؟

گل‌محمدی: خیر تاکنون افتتاح غیرواقعی در استان البرز انجام نداده‌ام، بنده فردی ورزشی هستم.

تسنیم: شما قبلا هم در استان البرز حضور داشتید، دلیل رفتن شما از این استان چه بود؟

گل‌محمدی: من عقبه سیاسی دارم و دور نخستی که در استان حضور داشتم، اولین مدیری بودم که گفتم می‌روم و تا زمانی که اداره‌کل ایجاد نشود، برنمی‌گردم.

کسی در آن زمان من را عزل نکرد بلکه گفتم کرج دیگر با توجه به رشد سرسام‌آور موجود و با ساختار شهرستانی امکان اداره شدن را ندارد و باید به اداره‌کل تبدیل شود. اما امروز به عنوان کسی که آن حرف‌ها را می‌زدم اعتقاد دارم کار خوبی صورت نگرفت چراکه وقتی استانی قرار است ابلاغ شود، بودجه‌ای برای استان شدن آن در نظر گرفته می‌شود که در استان البرز چنین بودجه‌ای تخصیص نیافت.

ساختار دستگاه‌های البرز پس از استان شدن به درستی شکل نگرفته است

تسنیم: اکنون از وضعیت استان البرز در حوزه ورزشی و بودجه‌های مربوط به آن راضی هستید؟

گل‌محمدی: با استان شدن البرز ساختار دستگاه‌ها و استان به درستی شکل نگرفت و تنها نام هیئت‌های شهرستانی به استانی تغییر یافته که در بسیاری از هیئت‌ها هنوز تابلو آن نیز تغییر نکرده است و در برخی پروژه‌ها هنوز "اداره‌کل تربیت بدنی استان تهران" نوشته شده است.

اغلب تفکرات حاکم بر هیئت‌های استانی تفکر محلی است تا ملی و در کنار این امر نبود اعتبارات نیز موضوعی است که اداره‌کردن استان را باتوجه به نیاز دستگاه‌ها و نبود بودجه بسیار سخت کرده است، در چنین شرایطی هرکس تلاش بیشتری کند، می‌تواند بودجه بیشتری دریافت کند و بنده از افرادی هستم که ارتباط خوبی با استانداری دارم و نیاز جامعه ورزشی را به خوبی منعکس کرده‌ام.

تسنیم: نظر شخصی شما در مورد استاندار البرز و نحوه بودجه‌دهی به سازمان‌ها توسط وی چیست؟

گل‌محمدی: از استاندار البرز راضی هستم، وی فردی بسیار باتجربه و از همه مهمتر بسیار متدین است. فارغ از مسائل سیاسی از نظر بنده افرادی که به ارزش‌های ابتدای انقلاب پایبند هستند، قابل احترام‌اند. استاندار فرزند انقلاب است و من تاکنون هیچ حرف خلافی از وی نشنیدم و این نقطه قوتی است چراکه میزان صداقت و تدین در قضاوت بنده نسبت به افراد نقش بسیار مهمی دارد.

تسنیم: فعالیت در زمان کنونی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

گل‌محمدی: معتقدم در هیچ زمانی از تاریخ انقلاب کار به اندازه زمان کنونی سخت نبود. بنده از سال 58 در کوران انقلاب در سمت‌های مختلف از جمله پاسدار، مسئول بسیج، بخشدار، نماینده فرمانداری، وزرات کشور، وزارت صنایع سنگین، آسایشگاه کهریزک، بهزیستی، صنعت و بسیاری از حوزه ها فعالیت داشته‌ام اما امروز یکی از سخت‌ترین زمان‌ها است.

تسنیم: ادارات استان البرز تا حد زیادی تحت نظر اداره کل فعالیت می‌کنند و این تنها مربوط به بحث ورزش نیست، دلیل این موضوع چیست؟

گل‌محمدی: اینکه ادارات شهرستان‌های استان البرز تا حد زیادی تحت نظر اداره کل فعالیت می‌کنند، موضوعی کاملا درست است و دلیل آن همان مباحثی است که در مورد آن صحبت می‌کنیم. ساختار ادارات شهرستان‌های استان به درستی شکل نگرفته و در شهرستان‌ها حتی ساختمان برای ادارات نداریم و چارت تشکیلاتی تاکنون ایجاد نشده است.

تسنیم: در این زمینه چه اقداماتی انجام داده‌اید و چه نتایجی به دنبال داشته است؟

گل‌محمدی: از زمان ورود به استان این موضوع را پیگیری کرده‌ام اما وزارتخانه اعتقاد دارد به سبب اینکه هنوز ساختار وزارتخانه نیز به تصویب نرسیده، اجازه دهید این مشکل ابتدا در وزارتخانه و سپس در ادارات حل شود.

این مشکل را قبول دارم اما وظیفه خود را انجام داده و پیگیر نیز هستم اما وقتی هنوز چارت ادارات شهرستان‌ها به تصویب نرسیده، طبیعی است که زیر سایه اداره کل باشد.

تسنیم: برای انتقال تیم راه آهن به استان البرز چه اقداماتی انجام شده تا تجربه تلخ سایپا و مشکلاتی که در استان وجود داشت تکرار نشود؟

گل‌محمدی: مسئولان راه‌آهن 2 ماه قبل نامه‌ای برای ما مبنی بر تمایل به انتقال فعالیت باشگاه به استان البرز ارسال کردند و گفتند که می‌خواهند به این استان منتقل شوند و البته توقع کمک دارند تا بتوانند 2 مورد اصلی یعنی احداث اماکن تحت پوشش آن‌ها و چگونگی مساعدت اداره‌کل ورزش و جوانان استان البرز را در اجرای برنامه‌ها، پیگیری کنند.

این نامه از سوی مدیرعامل باشگاه راه آهن برای ما ارسال شده و من نامه‌ای برای کسی ارسال نکرده‌ام و اسناد تک تک این موارد در اداره‌کل ورزش و جوانان البرز موجود است. اتفاقا این نامه توسط آقای کولیوند، به عنوان عضو هیئت مدیره باشگاه راه آهن و نه تنها نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی آورده شده و به استاندار البرز و سپس به دست بنده رسید تا پس از بررسی‌های لازم پاسخ نهایی داده شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار