حجت الاسلام تابعی: با فرارسیدن هفته وحدت، برادران شیعه و سنی در راستای مبارزه با استکبار، دفاع از مردم مظلوم فلسطین، یمن، عراق و نیجریه با یکدیگر وحدت داشته باشند/ حماسه 9 دی سیلی محکمی بر صورت منحرف کنندگان مسیر انقلاب بود
کد خبر: ۱۵۱۵۷۰
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۲ 25 December 2015

امام جمعه موقت بیرجند گفت: حماسه 9 دی سیلی محکمی بر صورت منحرف کنندگان مسیر انقلاب بود و مردم با حضور خود در خلق این حماسه نشان دادند که هر فرد و جریانی که بخواهد مسیر انقلاب را با کندی مواجه کند یا به انحراف بکشاند به عنوان خائن به نظام با او برخورد می شود.

به گزارش تابناک، حجت الاسلام محمد علی تابعی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند با تبریک ولادت حضرت محمد صلی الله علیه و آله و آغاز هفته وحدت، پیامبراسلام ص را الگوی کامل برای مسلمانان دانست و گفت: زندگی پیامبر ص همواره پویا و پرمسئولیت بود. سخنان پیامبر صلی الله علیه و آله جامع و کامل بود و ایشان در واقع کم گو و گزیده گو بودند.

امام جمعه موقت بیرجند تاکید کرد: رفتار و سبک زندگی ما باید برگرفته از سیره زندگی پیامبر(ص) باشد.

امام جمعه موقت بیرجند در ادامه با اشاره به مناسبت های هفته، گفت: 3 دی ماه به عنوان روز ملی ثبت احوال نام گذاری شده و باید گزارش افزایش میانگین سالمندی، چالش جمعیتی، کاهش نرخ باروری و چالش های سیاسی و اقتصادی مورد توجه محققان و مسئولان قرار گیرد.

حجت الاسلام تابعی به سال نو مسیحیان و تولد حضرت عیسی(ع) اشاره کرد و گفت: حضرت عیسی(ع) منادی صلح در جامعه بودند و پیروان ایشان باید اخلاق و سبک زندگی آن حضرت را سرلوحه زندگی خود قرار دهند.

وی به سالروز تشکیل نهضت سواد آموزی نیز اشاره کرد و ادامه داد: همه افرادی که به هر دلیلی نتوانسته اند وارد چرخه سوادآموزی شوند باید از این فرصت استفاده کنند.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به 8 دی ماه سالروز ولادت پیامبر اکرم(ص) و ولادت امام صادق(ع)، ولادت حضرت محمد(ص) را با برکت توصیف کرد و افزود: همانگونه که نمی توانیم تمام قرآن را درک کنیم همه ابعاد زندگی پیامبر ص را هم نمی توانیم درک کنیم.

حجت الاسلام تابعی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران باعث ایجاد تحولی عظیم در دنیا شد، تصریح کرد: در گذشته مسلمانان را در هیچ معادله ای به حساب نمی آوردند و امروز هم شاهدیم که بخش عظیمی از دنیا اسلام در دست مستکبرین است، اما همانگونه که امام خمینی(ره) فرمودند شاهد از بین رفتن استکبار با حضور اسلام در صحنه خواهیم بود.

وی با اشاره به فرارسیدن هفته وحدت، عزت ملی را مهم ترین شاخصه وحدت دانست و تاکید کرد: برادران شیعه و سنی در راستای مبارزه با استکبار، دفاع از مردم مظلوم فلسطین، یمن، عراق و نیجریه با یکدیگر وحدت داشته باشند.

حجت الاسلام تابعی تصریح کرد: اختلافات سلیقه ای نباید موجب اختلاف و تفرقه بین مسلمانان شود.

وی با اشاره به 9 دی، این روز را روز بصیرت و میثاق دانست و افزود: حماسه 9 دی، سیلی محکمی بر صورت منحرف کنندگان مسیر انقلاب بود و مردم با حضور خود در خلق این حماسه نشان دادند که هر فرد و جریانی که بخواهد مسیر انقلاب را با کندی مواجه کند و یا به انحراف بکشاند خائن است و به نظام خیانت کرده است.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی، خاطر نشان کرد: باید همه ما به دنبال حضور حداکثری، سالم و بدور از رقابت های احساسی و تخریب دیگران در انتخابات امسال باشیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار