کد خبر: ۱۶۹۶۶۶
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۸ 25 January 2016


مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان البرز بابیان اینکه استان البرز تنها استانی است که سه نماینده در جشنواره تئاتر فجر دارد، گفت: استان البرز در بخش نمایشنامه‌نویسی حائز کسب رتبه اول شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، سید موسی حسینی‌کاشانی در نشست خبری که امروز با موضوع تشریح فعالیت‌های دهه فجر و رونمایی پوستر «قدما» در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد البرز برگزار شد، اظهار داشت: ماه بهمن برای اداره ارشاد از نظر برنامه‌های فرهنگی و هنری ماه بسیار پرکاری است؛ این ماه، ماهی است که سلطه طولانی شاهنشاهی با رهبری امام خمینی(ره) شکسته شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان البرز با بیان اینکه طبق سال‌های گذشته برنامه‌های جشنواره، مستند و فستیوال توسط وزارت ارشاد برگزار می‌شود، گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده برخی از این برنامه‌ها در دیگر استان‌ها نیز اجرا می‌شود.

وی افزود: وزارت ارشاد جشنواره فجر را در زمینه‌های فیلم، تئاتر، شعر، هنرهای تجسمی و موسیقی با محوریت شهر تهران برگزار می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز با بیان اینکه سعی شده آنچه که در تهران در ایام دهه فجر اجرا می‌شود، در استان البرز نیز اجرا شود، گفت: امسال سعی می‌شود همزمان با جشنواره فیلم فجر تهران، استان البرز نیز اکران فیلم فجر را داشته باشد و این در حالی است که فقط دو استان این کار را انجام می‌دهند.

وی افزود: در دهه فجر امسال سه تئاتر به نمایندگی استان البرز در جشنواره تئاتر فجر در تهران اجرا می‌شود.

حسینی کاشانی با اشاره به اینکه استان البرز تنها استانی است که 3‌نماینده در جشنواره تئاتر فجر دارد، گفت: استان البرز در بخش نمایشنامه‌نویسی حائز کسب رتبه اول شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز با بیان اینکه در زمینه هنرهای تجسمی برنامه‌ریزی وازت فرهنگ و ارشاد تغییر کرده است، افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد استان البرز در انتظار ارائه برنامه جدید وزارتخانه برای اجرای برنامه‌های استان است.

وی با اشاره به اینکه جشنواره موسیقی فجر دیگر استانی برگزار نمی‌شود، گفت: این جشنواره با همکاری موسسه سپهر مهر و ماه در استان البرز در هفت قسمت برگزار می‌شود.

حسینی کاشانی با بیان اینکه جشنواره شعر فجر فقط در تهران برگزار می‌شود، افزود: شعرای خوبی از استان البرز در این بخش حضور دارند.

وی با اشاره به جدول برنامه‌های اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، گفت: در دهه فجر افتتاح نمایشگاه آثار خوشنویسی انجمن خوشنویسان استان البرز با همکاری معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد استان البرز و شورای اسلامی شهر کرج با موضوع آثار قرآنی در تاریخ 17 بهمن در سالن شهیدان نژادفلاح از ساعت 14 الی 18 برگزار می‌شود.

حسینی کاشانی افزود: افتتاح نمایشگاه آثار هنرهای تجسمی آموزشگاه‌های استان البرز در دو بخش، در تاریخ 13 الی 30 بهمن ماه در نگارخانه‌های فجر اداره‌کل و سیروس صابر از ساعت 9 تا 12 و 15 تا 18 برگزار می‌شود.

وی با اشاره به دو برنامه دیگر، گفت: همایش انجمن خوشنویسی استان البرز با سخنرانی امیر خانی و نکوداشت زنده یاد بیژن توحیدی در تاریخ 17 بهمن ماه در سالن شهیدان نژادفلاح برپا می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز افزود: اجرای نمایش مرگ زرد زنان در تاریخ 15 بهمن ماه تا 3 اسفند در سالن سیروس صابر از ساعت 14 تا 17 برگزار می‌شود.

حسینی کاشانی گفت: جشن انقلاب نیز با حضور هنرمندان در تاریخ 11 تا 24 بهمن ماه هر شب در سالن شهیدان نژادفلاح به صورت رایگان اجرا می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز با اشاره به نوپا بودن استان البرز، افزود: استان البرز ظرفیت‌های خوبی در زمینه‌های منابع تاریخی و آثار باستانی دارد که یکی از برنامه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد استان البرز شناسایی و معرفی قدما است که با محوریت اشتهارد اجرا می‌شود.

وی گفت: یکی از قدیمی‌ترین تفسیرهای قرآن را در بخش نظرآباد و آثار خوشنویسی قدیمی را نیز در استان البرز داریم.

حسینی کاشانی با اشاره به اجرای همایش آثار قدما در اشتهارد، افزود: در این همایش برخی از آثار قدیمی تا معاصر استان البرز همچون تپه‌های ازبکی، جاذبه‌های گردشگری و طبیعی و آثار اهالی فرهنگ استان البرز معرفی می‌شود.

وی با بیان اینکه با درخواست وزیر فرهنگ و ارشاد، بانک اطلاعاتی از اهالی فرهنگ و هنر در حال تهیه است، گفت: جشنواره هنرهای تجسمی با محوریت فردیس نیز برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار