نائب رئیس مجلس:
راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن امسال نیز با حضور اقشار مختلف مردمی و مسئولان استان البرز همراه و همزمان با سراسر کشور برگزار شد.
کد خبر: ۱۷۹۵۰۹
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۷ 11 February 2016

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی‌‌فرد که به عنوان سخنران راهپیمایی امروز میهمان مردم استان البرز بود،‌ طی سخنانی اظهار داشت:‌ امروز روز رویارویی و مبارزه ملت ایران با نظام سلطه و نظام زورگویی و نظام استبداد است.

وی افزود: یوم‌الله 22 بهمن نماد و نشانه‌ای بزرگ از عزت و قدرت ملتی است که با وحدت نظام سلطه را در جهان به زانو درآورد.

این مسئول افزود: امروز و با گذشت بیش از 3 دهه از سالروز پیروزی غرورآفرین ملت ایران در بهمن 57 شاهد هستیم که مردم ما همچنان در راه تحقق اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی در صحنه حضور دارند و این ایستادگی ارزشمند است.

ابوترابی‌فرد تصریح کرد: 22 بهمن یادآور خلق حماسه‌ای بزرگ است که تمام مردم ایران اسلامی به ویژه مردم غیور استان البرز و شهرستان کرج در آن نقشی تعیین کننده داشتند.

وی با اشاره به استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی و تثبیت این نظام سربلند و با عزت گفت: امروز باید برای حفظ و حراست از دستاوردهای انقلاب اسلامی نیازهای اصلی را شناسایی و جامعه‌ای اسلامی و سربلند بسازیم.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی بیان داشت: جامعه اسلامی، جامعه‌ای است که مردم آن حق را می‌شناسند و در سایه علم و ایمان حرکت می‌کنند. جامعه اسلامی جامعه‌ای است که مردم آن خود را به عقلانیت،‌ علم و ایمان آراسته‌اند.

ابوترابی گفت: به طور قطع اگر مردم ما به علم و ایمان مسلح نبودند، بسیاری از موفقیت‌ها به دست نمی‌آمد. جوانان ما با قدرت ایمان و عقلانیت در دوران دفاع مقدس از ایران اسلامی و انقلاب خود دفاع کرده و امروز ثمره این رشادت‌ها را در جامعه شاهد هستیم.

وی گفت: اگر 8 سال در دوران دفاع مقدس ایستادگی نمی کردیم امروز ایران در زیر چکمه های استکبار جهانی قرار داشت. اگر 12سال برای دفاع از استقلال، حریت و دستیابی به دانش و فناوری و چرخه کامل سوخت تلاش نمی کردیم، امروز در این اریکه از قدرت علمی و قدرت سیاسی قرار نداشتیم.

وی خاطرنشان کرد: جوانان هسته ای ایران این کار را ساماندهی کردند که معدل سنی آنها 26سال بود. اهل تلاش و استقامت بودند. شهید علی محمدی ها و شهریاری ها و سایر شهدای هسته ای ایران دانش و علم را در سایه تبیین هدف های والا، استقامت و ایستادگی برای رسیدن به هدف به دست آوردند.

وی با اشاره به اینکه ملت ایران امروز آموزش استقامت و ایستادگی در جهان است، گفت: استقامت و ایستادگی در راه حق راه سعادت دنیا و آخرت است. اگر می بینیم ملت مقاومت لبنان ایستاد درس استقامت را از ملت ایران آموخت. دفاع مقدس درس استقامت به ملت اسلام داد. اگر می بینیم ملت عراق، سوریه، بحرین و سایر کشورهای مسلمان استقامت می کنند، درس استقامت را از ملت ایران آموخته اند.

نائیب رئیس اول مجلس ادامه داد: ایستادگی بر دانش، خردورزی، مدیریت مصرف، تولید مبتنی بر دانایی و دانش راه رسیدن به اقتدار و ایستادگی است. با استقامت قله های بلند فتح خواهد شد.

ابوترابی فرد تصریح کرد: انسان های صبور تهدید را مبدل به فرصت می کنند، شما ملت ایران تهدید دشمن را به یک فرصت طلایی برای پرواز تبدیل کردید و تحریم را به یک فرصت طلایی برای رسیدن به استقلال اقتصادی و خودکفایی مبدل کردید.

وی ادامه داد: آنها تحریم ها را بر ما تحمیل کردند تا چرخ اقتصاد ملی متوقف شود، اما تحریم راه را برای شکوفایی علم، دانش، ایستادگی و استقامت در برابر سختی ها هموار کرد، اگر با اقتدار و عزت از تحریم عبور نمی کردیم، نمی توانستیم در جایگاه امروز قرار بگیریم.

وی با ذکر حدیثی از پیامبراسلام (ص) که فرموده اند دانش باید عقل انسان را بپرورد و با علم در عمل بروز کند، گفت: علم گوهر گرانبهایی است که عمل صالح دستاورد آن است.

ابوترابی فرد تصریح کرد: باید درسایه علم و در پرتو ایمان حق را شناخت یعنی جامعه اسلامی خویشتن را بر عمل مبتنی بر عقلاقیت، دانش، علم و ایمان آراسته کند.

نائب رئیس اول مجلس خاطرنشان کرد: اگر عمل برآمده از ایمان ایثارگران وجانبازان نبود دفاع مقدس به قله اقتدار ایران تبدیل نمی شد.

وی با تاکید بر اینکه رفتارهای فردی و اجتماعی و خانواده باید آراسته به عمل و ایمان باشد تا افق های بلند را دید و به اهداف بالا اندیشید، اظهار داشت: رمز موفقیت انسان های سخت کوش دیدن افق های بلند بوده است.

ابوترابی فرد درادامه افزود: هدف گذاری که رهبر معظم انقلاب ترسیم کرده انداین است که ما باید درعرصه های سیاسی، قدرت، کارآمد و فرامنطقه ای باشیم.

وی ادامه داد: در عرصه های اقتصادی باید به قدرت بزرگ اقتصادی مبتنی برعلم که با دست های توانای مردم اداره می شود، تبدیل شویم.

نائب رئیس مجلس همچنین تصریح کرد: ایران اسلامی باید به قدرت دفاعی بزرگی دست یابد و این افق های بلند است که مسیر حرکت را تعیین می کند. اگر این افق ها دیده نشود و نظام سلطه به عنوان دشمن مورد هدف قرار نگیرد، به طور قطع ملت ایران نمی تواند به هدف های خود برسد.

وی با اشاره به اینکه هدف های آرمانی و دیدن افق دور از آموزه های قرآن کریم است، گفت: تغییر نظام سیاسی حاکم بر جهان افقی است که باید محقق شود. این تغییر باید به نفع ملت های مستضعف دگرگون شود.

وی تاکید کرد: تحقق این هدف گذاری در ملت های عراق، یمن، سوریه، فلسطین، بحرین موجب شده که ملت های دیگر مستحکم شوند.

ابوترابی ادامه با اشاره به اینکه ایثارگران، جانبازان، خانواده شهدا، تمام عزت اقتدار و آبروی ما هستند و دستاوردهای نظام مبتنی بر شجاعت، صلابت و ایمان آنها بوده است، گفت: 22 بهمن ماه روز خلق پیروزی و عزت برای ملت ایران و عالم اسلام و آغاز رویارویی ملت ایران با نظام سلطه به سرکردگی امریکا بوده است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: ملت ایران بیش از سه دهه است که در کنار رهبر و انقلاب یکپارچه و هماهنگ ایستاده است.

وی ادامه داد: وحدت ملی و انسجام اسلامی ، ایمان و عمل صالح شما مردم و وجودرهبری معظم و عالی در کنار مردم همه نعمت خدا برای است که با صبر، استقامت و ایستادگی راه عزتمندانه خود را پیش می برد.

وی در عین حال زنان عزت آفرین جامعه اسلامی خواست حجاب خود را پاس بدارند چرا که این حجاب عزت بانوان در دنیا و آخرت است .

ابوترابی فرد خطاب به مردان وکسبه گفت : اهل صداقت باشید ، کارگزاران دولت هم به مردم احترام بگذارند چرا که این مردم عزیز هستند.

نایب رئیس مجلس بیان داشت : خداوند به این مردم عزت داده است و وظیفه ما خدمت صادقانه، آراسته به ادب ، تواضع و فروتنی در برابر آنان است .

وی اظهار داشت : گناه انسان را تهدید می کند و انسان در هر مرحله ای که قرار دارد باید مراقب باشد، خویشتن را از معصیت دور کند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: امروز مردان و زنان بازوان ایران اسلامی اقتدار نظام و رهبر معظم انقلاب هستند.

وی تاکید کرد که باید مردم بزرگوار خود را آراسته به ایمان ، معرف و آراسته به عمل صالح کنند و از غیبت و تهمت که پیوند های اجتماعی را سست می کند دوری گزینند.

حجت الاسلام ابوترابی فرد گفت: احزاب و گروه های سیاسی در رفتار سیاسی خود مراقب باشند که مبادا آلوده به گناه شوند.

وی تاکید که همه ما باید عالم ، تزکیه و آراسته به حکمت ، نور علم و معرفت شویم و

قله ها را فتح کنیم .

وی بیان داشت : حفظ حقوق جامعه و ایستادگی در برابر ظلم و ستم ، آرمان بلند انقلاب اسلامی است و ما نباید از پای بنشینیم تا آنجا که جامعه اسلامی به نور عدالت منور شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود:در ایران اسلامی نباید به هیچ انسانی ستم شود مگر آنکه دستگاه مقتدرحاکم حق مظلوم را از ظالم بستاند.

وی گفت: امروز در عرصه داخلی کشور مهمترین دغدغه رهبر بسط عدالت اجتماعی و جامعه آراسته به عدالت است که همه باهم باید حرکت کنیم و قوای سه گانه با هم با فساد مبارزه کنند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که در برابر زیاده خواهان، زورگویان ،ستمگران و کسانی که به فساد اخلاقی، سیاسی و اقتصادی دامن می زنند باید بایستیم.

وی تاکید کرد که قله ها را باید فتح کنیم و به آرمان های بلند دست یابیم، این اراده ملت است که برآمده از اراده خدای سبحان و اولیای حق است.

ابوترابی فرد گفت: مردم ایران و امت اسلام شما پرچم دارید و در شعاع نورانی پرچم حرکت کنید.

وی بیان داشت: امروز مسلمانان جهان باید حول پرچم اسلام که همانان پرچم پیامبر اعظم (ص) حرکت است حرکت کنند.

وی ادامه داد: امروز اگر امت اسلام به یک جبهه مقتدر در برابر جبهه کفر تبدیل شده است که ملت انقلابی یمن، لبنان، عراق، سوریه ، بحرین و سایر کشورهای مسلمان

در جهان کمر کفر را شکسته اند.

انایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: امروز توانایی و اقتدار امت اسلام برآمده از فقاهت، عدالت، دیانت، شجاعت و عزت در برابر کفر و تواضع و فروتنی در برابر ارزش های دینی است.

وی به موضوع برگزاری انتخابات اشاره کرد و افزود: انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی باید با تلاش دولتمردان و مسئولان سخت کوش و حضور و مشارکت احاد ملت به یک قله بلندی از اقتدار و عزت ملت ایران و ایستادگی ملت در کنار رهبر معظم انقلاب و خواری در چشمان دشمنان استقلال تبدیل شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امیدواریم دولت، مجلس ، دستگاه قضایی با وحدت کلمه و انسجام با تمام ظرفیت برای پیاده سازی سیاست های رهبر معظم انقلاب در خلق اقتصادی پویا در چارچوب اقتصاد مقاومتی بهره بگیرند و ملت بزرگ ایران با تلاش مبتنی برعلم و مدیریت صحیح مصرف راه را برای این اقتصاد بزرگ هموار کند.

ابوترابی فرد گفت: ملت ایران امروز در اوج اقتدار سیاسی و نماد امنیت و دفاعی است و قله های دانش را فتح می کند و در راه تبدیل دانش به فناوری و تجاری سازی علم قدم برداشته است .

وی گفت : باید در کنار دولت همه با هم برای خلق اقتصادی بزرگ و زیبنده ملت ایران تلاش کنیم تا نام و نشانی از فقر، بیکاری ، تورم ، اقتصاد وابسته به نفت در ایران نباشد.

وی بیان کرد: بایدا به اقتصاد مبتنی بر تولید دانش بنیان، مدیریت صحیح مصرف و حضور و مشارکت ملت بزرگ ایران با فتح بازارهای جهان مجهز شویم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی از حضور گسترده قشرهای مختلف مردم مسلمان ایران در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن قدردانی کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار