رئیس اتحادیه قنادان کرمانشاه از افزایش شش درصدی قیمت شیرینی عید نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: خرید شیرینی عید توسط مردم معمولا در هفته آخر اسفند است.
کد خبر: ۱۹۴۳۱۵
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۰ 07 March 2016
رئیس اتحادیه قنادان کرمانشاه از افزایش شش درصدی قیمت شیرینی عید نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: خرید شیرینی عید توسط مردم معمولا در هفته آخر اسفند است.

محمدرضا ناصری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، از افزایش شش درصدی قیمیت شیرینی نسبت به شب عید سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: افزایش قیمت‌ها چندان چشمگیر نیست.

وی ادامه داد: بیشترین شیرینی که مردم برای عید تهیه می‌کنند انواع شیرینی خشک مانند نخودی، زبان، گردویی، نارگیلی و شیرینی‌های خشکی است که تازه به بازار آمده‌اند.

به گفته رئیس اتحادیه قنادان کرمانشاه قیمت تقریبی همه این نوع شیرینی ها اکنون در بازار حدود 10 هزار تومان برای هر کیلو است.

ناصری یادآوری کرد: این قیمت برای قنادی‌های درجه یک است و قیمت شیرینی در قنادی درجه دوم دو هزار تومان و قیمت قنادی درجه سوم حدود چهار هزار تومان پایین تر است.

وی با بیان اینکه اکنون در کرمانشاه حدود 180 قنادی دارای کارگاه فعال هستند، افزود: از این تعداد 110 قنادی درجه اول، 40 قنادی درجه دو و 20 قنادی درجه سوم هستند.

رئیس اتحادیه قنادان کرمانشاه با خرید عید مردم هم اشاره کرد و گفت: خرید هنوز شروع نشده و معمولا در هفته پایانی اسفند انجام می‌شود.

ناصری عنوان کرد: قنادی‌ها در روزهای پایانی سال ساعت کاری مشخصی ندارند و می‌توانند تا 12 شب شیرینی پخت کنند.

وی خاطرنشان کرد: معمولا در روزهای پایانی چون مردم تمایلی برای خرید شیرینی "تر" برای عید ندارند قنادی‌ها این نوع شیرینی را کمتر پخت می‌کنند، اما چند روز پس از نوروز پخت‌ انواع شیرینی به حالت معمول باز می گردد.

رئیس اتحادیه قنادان از معضل شیرینی‌فروشان دوره گرد و وانتی هم یاد کرد و افزود: برخورد با این عرضه کنندگان با ما نیست و به علاوه هیچ نظارتی روی آنها نداریم.

ناصری معتقد است، تنها راه این است که مردم از این افراد خرید نکنند، زیرا اگر چه ممکن است قیمت ارزان تری داشته باشند، اما کیفیت و سلامت آن مورد تایید نیست.

رئیس اتحادیه قنادان کرمانشاه در خصوص نظارت بر واحدهای قنادی نیز اظهار کرد: سه بازرس اتحادیه مدام قنادی‌ها را بازرسی می‌کنند و به علاوه نیروهای بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی هم نظارت‌های جداگانه دارند.

وی افزود: با هرگونه تخلف بهداشتی، کیفیت و قیمت برخورد خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار