کسب افتخاری دیگر برای ایران اسلامی از سوی جوان البرزی
پس از چهار سال دایرةالمعارف هنر در جامعه و رسانه‌های جهانی، به عنوان تنها مرجع ملی - علمی هنر به نویسندگی دکتر سایان نویسنده جوان البرزی منشر شد.
کد خبر: ۱۹۶۸۹۴
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۳ 12 March 2016
دکتر محمدحسین پورسایان متولد اول فرودین 1367 در شهرستان تبریز است.
وی که از دو سالگی در شهرستان کرج استان البرز ساکن بوده، تحصیلات خود را در مقطع دکترا در رشته استاتیک (
Aesthetic) زیباشناسی با گرایش پاتوبیولوژی (Pathobiology) آسیب‌شناسی در زمینه بهداشتی زیبایی هنری در کشور ترکیه و دانشگاه سابانجی استانبول به پایان رسانده است.
وی دارنده نشان هنری طلای جهان پس از چهار سال تلاش شبانه‌روزی موفق به تألیف نخستین کتاب آموزشی دایرةالمعارف هنر در جامعه و رسانه‌های جهانی شد.
این کتاب تنها مرجع ملی، علمی و هنر در جهان است و پیش از این کشورهایی چون انگلیس، هند، روسیه خواستار ثبت این کتاب به نام خود بودند، اما این جوان نخبه کشورمان نه در دام سودجویان غربی افتاد نه در دام شبکه‌های ضد ایرانی امثال فارسی وان و من و تو.
این حس معنوی به سرزمینش همگان را شگفت زده کرد تا بدانند آنانی که کشور خود را با کشف حجاب و آبرو ترک کرده‌اند، هستند جوانانی که ذره‌ای از خاک این کشور اسلامی را به خوشی‌های زود‌گذر آن سوی مرزها نمی‌فروشند.
پورسایان در خصوص اهمیت و ضرورت تألیف این کتاب، اظهار داشت: این کتاب مرجع 600 صفحه‌ای رنگی گلاسه مصور دارای 22 سرفصل است که هر کدام پیامدهای آموزشی بدون تکرار برای دانشجویان رشته‌های هنر، سینما، پزشکی زیبایی، گریم و آرایش، طراحی لباس، ملل و نژاد، روانشناسی، آسیب شناسی، ماساژ، پوست و زیبایی، نقاشی و طراحی بدن، رنگ شناسی، کاربرد شیمی، روانشناسی و..کاربرد ویژه دارد.
وی افزود: به عنوان نمونه امروزه برخی افراد هنر را بدون آگاهی از زیان‌های بهداشتی در ظاهر و پوشش خود زیبایی را ملاک هنری بودن و یا خاص بودن قرار می‌دهند اما آسیب‌هایی که اعم از بیماری‌های عفونی، ویروسی و باکتریایی این ناآشنایان را تهدید می‌کند که جلوگیری از این آسیب‌ها به عنوان یکی از مهمترین اهدافم برای تالیف دایره‌المعارف فوق بوده است.
این محقق و پژوهشگر افزود: کتاب فوق ابتکاری نو در جهان آموزش است که مطالب آن از هیچ منبع و سایت یا کتابی کپی نشده است، نکته جالب و قابل توجه این کتاب خاص بودن و مطالب جدیدش است که بسیاری از اساتید دانشگاهی و پروفسورهای جهانی از این خلاقیت بی‌نظیر که نتیجه چهارسال زحمات شبانه‌روزی است، قدر دانی کرده‌اند.
پورسایان در پایان تاکید کرد: بسیاری از مدیران فرهنگی و علمی کشورها از من خواستند تا کتاب فوق را در کشورشان به ثبت برسانم، اما هدفم این بود که دایره‌المعارف فوق را در کشور خودمان به ثبت رسانده و منتشر کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار