کد خبر: ۲۰۶۵۷۵
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۲ 04 April 2016
سال 94 برای ورزش البرز هم تلخ بود و هم شیرین، رفتن سایپا ، نیامدن راه آهن و برگزار نشدن المپیاد ورزشی را اگر تلخی های ورزش البرز در سال گذشته قلمداد کنیم باید حضور چند باره وزیر ورزش ، افتتاح پایگاه قهرمانی و شتاب بخشی احداث پروژه شش هزار نفری انقلاب کرج را نیز جزء شیرینی های آن قرار دهیم.
 سال 94 با تمام فراز و فرودهایش به پایان رسید و قطعا مدیران ورزش استان برای رقم زدن سالی پر از موفقیت تلاش خواهند کرد.
حمایت از قهرمانان البرز و ورزشکاران المپیکی ، علمی کردن ورزش ، توجه ویژه به موضوع استعداد یابی ، آغاز به کار نخستین پایگاه قهرمانی ، افزایش سرانه ورزشی ، به بهره برداری رساندن سالن 6 هزار نفری انقلاب ، ساماندهی هیات های ورزشی ، برخورد با باشگاه های بدون مجوز ، برخورد با هیات های کم اثر و به کاری گیری تمامی طرفیت های استان برای تعالی ورزش از مهمترین برنامه های اداره کل ورزش و جوانان در سال 95 خواهد بود.
برخی رخدادهای ورزش البرز در سال 94 اشاره خواهیم کرد:
سال 94 از حیث مدال آوری سال خوبی برای ورزش استان بود. چهره های خوبی در عرصه ملی به منصه ظهور رسیدند تا بار دیگر توانمندی های ورزشکاران استان به اثبات برسد. سید مرتضی جعفری در اسکی روی چمن به مدال طلا و نقره ی مسابقات قهرمانی جهان رسید ، مهدی خدابخشی در تکواندو مدال طلای مسابقات قهرمانی جهان را از آن خود کرد ، رضا خدری در کشتی فرنگی مدال طلای مسابقات قهرمانی جوانان جهان را بر گردن آویخت ، حمیدرضا قلی پور برای چندمین بار قهرمان ووشو جهان شد ، کیمیا علیزاده اولین مدال تاریخ بانوان را در رقابتهای جهانی کسب کرد ، اکرم خدابنده کاپیتان تیم ملی تکواندو بانوان به مدال طلای دانشجویان جهان رسید ، مهلا مومن زاده قهرمان تکواندو نونهالان جهان و آسیا شد ، یوسف قادریان به مدال برنز کشتی فرنگی جهان رسید ، علیرضا کریمی با کسب مدال برنز رقابتهای جهانی به عنوان پدیده جدید کشتی ایران مطرح شد و نغمه مرادی با تیم ملی فوتسال بانوان در آسیا درخشید.
دررقابت های قهرمانی کشور نیز ورزشکاران زیادی از استان البرز به موفقیت دست یافتند.

عملکرد نماینده های استان در لیگ های کشوری
باید پذیرفت تیم های البرز در مقایسه با دیگر استان ها از امکانات کمتری برخوردار هستند و به دلیل کمبود منابع آنطور که شایسته است مورد حمایت نیستند.
با این وجود عملکرد نماینده های استان در تمامی لیگ ها قابل قبول بوده است. در میان تیم ها و افتخاراتی که در سال 94 برای استان البرز به دست آمد نایب قهرمانی تیم هندبال بانوان از شیرینی بیشتری برخوردار بود.
این تیم با بازیکنان نوجوانن و جوان در رقابتهای لیگ دسته یک کشور حضور پیدا کرد و با کسب عنوان نایب قهرمانی به لیگ برتر صعود نمود.
عملکرد تیم فوتسال مقاومت البرز نیز در فصل 94 قابل قبول بود . این تیم موفق شد بدون حمایت استان و با کمترین امکانات برای دومین سال خود را در لیگ برتر فوتسال کشور حفظ کند.

هیات های ورزشی
مهمترین دغدغه هیات های ورزشی برای اجرای برنامه های از پیش طراحی شده مشکلات مالی است. کمبود منابع مالی بسیاری از هیات ها را آزار داده است. اداره کل ورزش و جوانان نیز با آگاهی از شرایط و برای رفع این چالش آدم های صاحب ثروت را در بدنه هیات ها به کار گرفت تا هیات ها توان به حرکت در آوردن چرخ برنامه های خود را داشته باشند. در سال 94 مجامع انتخاباتی زیادی برگزار شد که بیشتر آنان را افراد توانمند در حوزه مالی سکاندار شدند.

ورزش بانوان
به گزارش ایرنا تبعیض همچنان با ورزش بانوان همراه است تا آنان با حرکتی لاک پشتی به مسیر خود ادامه دهند. در حرف برنامه های خوبی برای بانوان در نظر گرفته شده اما واقعیت این است که از حرف تا عمل فاصله بسیاری وجود دارد. تبدیل و ارتقای بانوان از گروه به معاونت شاید مهمترین اتفاق ورزش بانوان در سال 95 باشد. با توجه به تعداد زیاد بانوان ورزشکار انتظار این است که فکری اساسی برای حل معضلات آنان صورت بگیرد. در بعضی از هیأت های ورزشی انگیزه ای برای رشد ورزش بانوان وجود ندارد. قرار بود المپیاد مخصوص بانوان برگزار شود که آن نیز انجام نشد اما مدیرکل ورزش و جوانان در آخرین نشست خبری خود قول دادند این المپیاد با قدرت بیشتری در سال جاری انجام شود.

تغییرات مدیریتی و پوست اندازی ورزش البرز
رضا گل محمدی درحالی دومین سال فعالیت مدیریتی خود را به پایان رساند که بخش اعظمی از معاونان ومدیران شهرستانی اش را تغییر داد و تیمی نزدیک به تفکرات خود را در بدنه مدیریتی ورزش استان وارد کرد.هم در بخش معاونان وهم در حوزه مدیران شهرستانی شاهد تغییر وتحول گسترده ای بودیم که این موضوع نشان می دهد اداره کل ورزش و جوانان برای رسیدن به اهداف خود برنامه ریزی زیادی انجام داده است که بایستی به انتظار محقق شدن آن باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار