کد خبر: ۲۱۵۱۶۹
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۹ 19 April 2016


مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس البرز گفت: این استان در بخش فضای آموزشی سالانه نیاز به ساخت 30 مدرسه جدید دارد .

علی بهرامی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در هر سال تحصیلی بین 9 تا 11 هزار دانش آموز جدید وارد سیستم آموزش البرز می شود در حالی که فضای آموزشی مورد نیاز برای این تعداد در این استان وجود ندارد.

وی اظهار کرد: ایجاد فضای آموزشی مناسب و کاهش تراکم دانش آموزی در کلاس های درس این استان از طریق اعتبارات تخصیصی دولتی کافی نیست چرا که سال ها طول می کشد تا مدارس مورد نیاز احداث شود در حالی که هر سال آمار ها حکایت از رشد تعداد دانش آموزی البرز دارد.

وی اظهار کرد: از زمان آغاز بکار تاسیس مجمع خیرین مدرسه ساز در کشور گام های بلند و ارزشمندی در تامین قضا و تجهیزات آموزشی در نقاط مختلف ایران اسلامی برداشته شده است اما به دلیل فرسوده بودن ساختمان مدارس و افزایش رشد جمعیت دانش آموزی همچنان با کمبود فضا و امکانات در آموزش و پرورش به ویژه در البرز روبرو هستیم.

بهرامی گفت: تامین فضای آموزشی در البرز که از مهاجرت بالای جمعیتی ، مدارس فرسوده ، تراکم بالای دانش آموزی در کلاس به خصوص در نقاط پر جمعیت و محروم نیازمند مشارکت دستان مهربان خیرین مدرسه ساز کشوری ، استانی ، منطقه ای و همه شهروندان و ساکنان روستایی است که با کمک های خود در این راه معنوی - فرهنگی یا علی بگویند.

مدیر کل نوسازی مدارس البرز با شاره به برگزاری جشنواره خیرین مدرسه ساز در اردیبهشت ماه 95 در این استان خاطر نشان شد: در این اقدام معنوی - فرهنگی تلاش می کنیم تا فرهنگ مدرسه سازی در بین مردم را توسعه دهیم زیرا همین کمک های خرد مردمی است که امکان سرعت بخشی در آماده سازی فضاهای اموزشی را بوجود می آورد.

وی تاکید کرد: کمترین کمک های مردمی در بنا نهادن فضاهای آموزشی که امروز در ردیف مهمترین نیاز های استان از آن یاد می شود تاثیر گذار است که امیدواریم در جشنواره خیرین مدرسه ساز شاهد مشارکت حداکثری مردم البرز در این حرکت خداپسندانه باشیم.

در استان البرز 420 هزار دانش آموز مشغول تحصیل هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار