بسته خبری «تابناک»؛
رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند: «احمدی‌‎نژاد تایید صلاحیت می شود؟»، «جزئیات پرونده کلاهبرداری»، رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۲۴۵۷۱۷
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۷ 14 June 2016
شورای رهبری مبانی شرعی دارد؟

آیت‌الله تسخیری با بیان اینکه رأی نیاوردن آیت‌الله یزدی و آیت‌الله مصباح‌ یزدی معلول‌ هوچی‌‌گری‌های برخی غیرانقلابی‌ها بود، گفت: غیرانقلابی‌ها در تهران موجی ایجاد کرده و از مردم خواستند که به لیست مدنظرشان رأی بدهند؛ به‌ طور طبیعی بزرگانی چون آیت‌الله یزدی و آیت‌الله مصباح در لیست جایی نداشتند و در نهایت همین هوچی‌گری‌ها و تخریب موجب شد که خسارت بزرگی بر مجلس خبرگان تحمیل شود و بزرگانی چون آیت‌‌الله مصباح و آیت‌الله یزدی وارد مجلس نشوند.این عضو مجلس خبرگان رهبری در پاسخ به سؤال دیگری درباره اینکه چرا فردی از اعضای خبرگان رهبری مدام بحث شورایی کردن رهبری را طرح می‌کند؟ تاکید کرد: طرح شورای رهبری از اساس و پایه اشتباه است و در هیچ جای جهان حتی کشورهای کوچک جایی ندارد؛ مدل شورایی در تشکیلات قوه قضائیه ناکارآمدی خود را نشان داد و ما را مجبور به تغییر قانون کرد و شورای قضایی جایش را به رئیس قوه قضائیه داد، چرا که برخی تصمیم‌ها نیازمند تصمیم شخص است و شورا نمی‌تواند در این مورد اقدام مناسبی کند.آیت‌الله تسخیری با بیان اینکه شورای رهبری مبانی لازم شرعی را ندارد، خاطرنشان کرد: من معتقدم طرح شورایی کردن رهبری هدفی غیر از تشکیک در رهبریت نظام نخواهد داشت.این مطلب در تسنیم منتشر شده است.


درخواست مهلت ده ساله مشاور رئیس جمهور!

اکبر ترکان به انتخاب می گوید: شما تصور نکنید که اقتصاد کشور ظرف دو، سه و یا چهار سال درست می شود. مگر ما اول دولت نگفتیم که ده سال طول میکشد تا برگردیم به سال 84، الان چطور شده که دستپاچه شدیم؟ الان هم عرض میکنم ده سال طول می کشد تا به اول 84 برگردیم. تخریب ها در اقتصاد واقعی بود. تحریم ها یک بخش از آسیب ها است که ما خوردیم ولی اخلاقیات بد که در اثر تحریم ها نبوده است. یک عده مردمی که توانایی مالی دارند به یارانه خوردن عادتشان دادیم. این تقصیر تحریم هاست آیا 75 میلیون در ایران نیاز به یارانه دارند؟


گزینه ناشناخته اصولگرایان برای ریاست جمهوری

سبحانی‌نیا تصریح کرد: گروهی مانند جبهه پایداری از حامیان احمدی نژاد هستند اما بخشی دیگر به دلیل رفتارهای احمدی نژاد در دوران ریاست جمهوری به ویژه ماجرای خانه نشینی حاضر نیستند از او در انتخابات ریاست جمهوری یا هیچ انتخابات دیگری حمایت کنند.وی در مورد نامزدهای احتمالی جریان‌ اصول‌گرا در انتخابات سال آینده نیز گفت: افرادی که مطرح می‌شوند مانند جلیلی و قالیباف به این دلیل است که این افراد در انتخابات گذشته حضور داشته‌اند ولی ممکن است برای انتخابات آینده اصول‌گرایان تصمیم بگیرند فرد جدیدی را وارد عرصه کنند کسی که تا به حال به صحنه نیامده باشد و آزموده نشده باشند.این فعال سیاسی اصول‌گرا در مورد گزینه‌های اصلاح طلب در انتخابات آینده ریاست جمهوری نیز گفت: اصلاح طلبان اگر احساس کنند که نامزد اصول‌گرایان احتمال رای آوری بالایی دارد قطعا از روحانی حمایت خواهند کرد اما به نظر می‌رسد بخشی ازجریان تندرو اصلاح طلب به دنبال معرفی نیرویی مانند عارف برای جایگزینی روحانی هستند. اما قطعا عقلای اصلاح طلب به دنبال این هستند که حمایت از روحانی را ادامه و ریاست جمهوری او را تمدید کنند. این مطلب در عصر ایران منتشر شده است.





تحریم ارزی مسافران ترکیه

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس نهم با اشاره به اینکه مردم باید از سفر به ترکیه به دلیل شرایط امنیتی خودداری کنند، تصریح کرد: وزارت خارجه به عنوان متولی این موضوع باید آگاهی های لازم را به مردم ارائه دهد و از سفر آنها به دلیل وقوع حوادث تروریستی به ترکیه خود داری کند.حقیقت پور با انتقاد از ارائه ارز دولتی به افرادی که قصد مسافرت به خارج از کشور را دارند، اظهار کرد: بدون شک اختصاص ارز دولتی به افرادی که به منظور گردشگری و خوشگذرانی به کشورهای دیگر سفر می کنند درست نیست و این موضوع باید به افرادی که با قصد تحصیل و انجام کار پژوهشی به کشور دیگری سفر می کنند اختصاص پیدا کند.این مطلب در میزان منتشر شده است.


نامزد جدی اصولگرایان برای انتخابات ریاست جمهوری؟

دبيرکل حزب آزادي در خصوص احتمال حمايت برخي از جريان هاي اصولگرا از آقاي روحاني در انتخابات96، گفت: به اعتقاد من نامزد جدي اصولگرايان در انتخابات آتي، آقاي باهنر است. هرچند تحرکاتي را از آقاي احمدي نژاد شاهد هستيم، اما آقاي باهنر در مجلس دهم نيامدند و ماندند تا به استراتژي پنهان اصولگرايان دامن بزنند، که به احتمال زياد مي توانند کانديد اصولگرايان براي انتخابات دوازدهم باشد. صحبت هاي آقايان مصباحي مقدم و نجابت در خصوص احتمال حمايت اصولگرايان از آقاي روحاني در انتخابات رياست جمهوري سال 96 هم نشان مي دهد که آنها از دايره اين استراتژي بي خبر باشد. اصولگرايان ميانه رو مي توانند به آقاي روحاني اميد داشته باشند، هر چند آقاي روحاني قطعا به مفهوم افراطي، راديکال و تندرو از اصولگرايي حمايت نکرده و نخواهد کرد.این مطلب در آریا منتشر شده است.


احمدی‌‎نژاد تایید صلاحیت می شود؟

حسین کنعانی مقدم در گفت و گویی با بیان اینکه اصولگرایان در مسیر منتهی به انتخابات ریاست جمهوری آینده می توانند سه سناریو و رویکرد را مورد توجه قرار دهند به بیان این رویکردها پرداخت و گفت: اگر آقای روحانی طی یک سال آینده اقداماتی را انجام دهد که به مذاق جریان اصولگرایی خوش بیاید ودرواقع ایشان را ادامه دهنده مسیر انقلاب بدانند ممکن است از ایشان حمایت کنند. وی همچنین در ادامه درخصوص حضور احمدی‌نژاد در انتخابات گفت: اگر احمدی نژاد بخواهد وارد این عرصه شود این حضور، با سه شیوه انجام خواهد شد؛ یکی اینکه او درجهت ریزش آقای دکتر روحانی فعالیت سیاسی داشته باشد. دیگر اینکه برای رای آوری شخص دیگری صف آرایی سیاسی داشته باشد و آخر اینکه با حضورش به عنوان کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری بتواند بخشی از آرایی که درگذشته داشته است را احیا کند و البته با وجود همه این ها من بعید می دانم که صلاحیت ایشان به تایید شورای نگهبان برسد. نواندیش این گفت‌وگو را منتشر کرده است.


کنایه سنگین یک اصلاح طلب به احمدی‌نژاد

محمد رضا خاتمی گفت: از سال ۷۶ تا ۸۲ طیفی از تندروها در میان اصولگرایان كشور قدرت گرفتند كه ریشه دررانت داشتند. این جریان تندرو كه اصلا اصولگرایان را به رسمیت نمی‌شناخت با برند اصولگرایی و استفاده از چهره‌ها و اسامی این جریان، از نردبان قدرت بالا رفت. وی افزود: این جریان كه در راس آن محمود احمدی‌نژاد بود هنوز هم مدعی است. چنانچه دیدیم در انتخابات اخیر هم خطاب به اصولگرایان گفت شما بدون من هیچ هستید. البته ما منتظریم ایشان نامزد شود تا در انتخابات سال ۹۶ ببینیم هیچ به اضافه هیچ چند می‌شود؟ساعت 24 این خبر را منتشر کرده است.


توئیت مهناز افشار علیه پدرشوهرش

روز 22 خرداد مهناز افشار در حساب توئیترش نوشت: چقدر این ۲۲ خرداد بوی ترس و لمس اضطراب و احساس خفه شدن دارد. و همین جرقه یک جنجال توئیتری را زد که این روزها ادامه دارد. از سوی دیگر انتشار یک گزارش درباره ثروت همسرش در روزنامه اعتماد هم واکنش تندتر او را به همراه داشت. برخی در تویئتر به او تاخته‌اند که شما که برای 22 خرداد توئیت می‌کنید چطور با پسر محمدعیل رامین، از یاران محمود احمدی‌نزاد ازدواج کردید. او امروز برای نشان دادن تفاوت فکری‌اش با محمدعیل رامین با به اشتراک گذاشتن تصویر زیر نوشت: برای این تصویر توسط آقای رامین معلوم‌الحال خطاب شدم و مجله رویش توقیف شد. همان فردی که من را به خاطرش محکوم می‌کنید. برخی روزنامه‌نگاران که ان زمان در تحریریه رویش حضور داشتند ضمن تایید این مطلب گفتند که رامین حتی با لفظ زشت‌تری درباره او صحبت کرده است.


بازیکن سابق تیم ملی که زورگیری می‌کرد

روزنامه ایران در صفحه حوادث خود گفت‌وگو با زورگیری را منتشر کرده است که بازیکن سابق تیم ملی جوانان بوده. او در این زمینه می‌گوید: من ورزشکار بودم، اما در این چند سال بسیار شکسته شدم. ای کاش به فوتبالم ادامه می‌دادم و الان جایگاهی برای خودم داشتم. کاش پیش خانواده مانده بودم و از آنها جدا نمی‌شدم. عشق فوتبال بودم و داشتم خوب پیشرفت می‌کردم، اما افسوس که نشد.


یک شب بستری در بیمارستان چند؟

معاون وزیر بهداشت جزئیات هزینه‌های جدید خدمات بستری و پاراکلینیک را تشریح کرد. وی ادامه داد: در سال 95 طبق تعرفه مصوب در بخش دولتی ویزیت پزشک عمومی 106,000 ریال، پزشک متخصص 132,000 ریال و پزشک فوق تخصص 160,000 ریال و در بخش خصوصی ویزیت پزشک عمومی 220,000 ریال، پزشک متخصص 345,000 ریال و پزشک فوق تخصص 430,000 ریال است. همچنین تعرفه یک شب اقامت در بیمارستان درجه یک دولتی در اتاق‌های عمومی 1،332،000 ریال، در بیمارستان عمومی غیردولتی 1،930،00 ریال و در بیمارستان خصوصی 3،600،000 ریال است. همچنین تعرفه خدمات پاراکلینیک (آزمایشگاه، رادیولوژی و ...) در بخش دولتی نسبت به سال گذشته 5 درصد و در بخش خصوصی 11،7 درصد رشد داشته است. خبرگزاری تسنیم این خبر را منتشر کرد.


درخواست کمک کارگران یک کارخانه از کمیته امداد!

به دلیل ۴ ماه حقوق معوقه؛ کارگران شرکت کمپرسورسازی تبریز در نامه‌ای به کمیته امداد خواستار دریافت مواد غذایی شدند. این خبر در شبکه های اجتماعی استان آذربایجان شرقی در حال دست به دست شدن است.


پارس الکتریک هم تعطیل شد؟

محمد حسن آقایی مدیرعامل پارس الکتریک امروز (دوشنبه) در گفت و گو با ایرنا در مورد تعطیلی پارس الکتریک گفت: تصورم این است که هجمه های رسانه ای اخیر علیه پارس الکتریک یک جریان سیاسی است؛ آن هم یک جریانی که دلسوزانه حرکت نمی کند و به دنبال بهره برداری سیاسی هستند.وی ادامه داد: در شرایطی که کشور ما نیاز به فضای امید دارد و مردم باید نسبت به آینده امیدوار باشند، سیاه نمایی ها و ناامیدکردن مردم، نتیجه ای جز لطمه به وضعیت موجود کشور ندارد.


جزئیات پرونده کلاهبرداری کانون ازدواج آسان

«محمد مرزیه» در تشریح جزئیات چند پرونده قضایی در سیستان و بلوچستان گفت: اعلام جرم دادستانی زاهدان علیه علیرضا بندانی رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان صحت دارد، وی به دلیل اقداماتی که در دانشگاه رخ داده فعلا متهم هستند.وی در زمینه موضوع کلاهبرداری میلیاردی در زمینه خودرو در جنوب سیستان و بلوچستان که در فضاهای مجازی در حال انتشار است، گفت: این موضوع نیز در دست پیگیری است.وی ادامه داد: از هفته قبل در جریان این موضوع قرار گرفتیم و با دادستان چابهار صحبت کردیم و وی پرونده را به پلیس امنیت و اطلاعات چابهار ارجاع داده‌اند، تا اولا از صحت و سقم موضوع آگاه شوند، و دوما اگر صحت دارد و کلاهبرداری شده اقدامات قضایی لازم را انجام دهند.مرزیه گفت: صحت و سقم موضوع همچنان در دست بررسی قرار دارد.وی در زمینه جزئیات پرونده کلاهبرداری کانون ازدواج آسان بیان کرد: در این پرونده حدود 10 میلیارد تومان کلاهبرداری شده بود که هشت میلیارد تومان آن به مال باختگان تحویل شده است. این خبر را روابط عمومی دادگستری سیستان و بلوچستان منتشر کرده است.


کمبود جیگر در کشور از نگاه قرائتی

حجت الاسلام محسن قرائتی در برنامه ای با عنوان "تشبیه همسر به لباس در قرآن" سخنرانی کرد. وی در بخشی از سخنانش اظهار کرد: این پولی که می‌خواهی خرج این دختر کنی، برود آن طرف کره‌ی زمین کشتی بگیرد و برگردد. جهیزیه‌اش را درست کن. ما در مملکت‌مان مشکل جگر داریم. لیسانس اوه... فوق لیسانس اوه... حجت الاسلام اوه... هر چه بخواهی داریم. آن چیزی که الان در مملکت ما کم است، جگر است. میزان این خبر را منتشر کرده است.


توصیه معاون اول به مدیران دولتی

جلسه شورای عالی اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 ظهر امروز (دوشنبه) به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد. معاون اول رئیس‌جمهور با تاکید براینکه مدیران مسئولیت پذیرفته اند که تصمیمات سخت اتخاذ کنند، گفت: مدیران نباید در اتخاذ تصمیمات صحیح دچار تردید شوند. پایگاه اطلاع‌رسانی دولت این خبر را منتشر کرده است.


توهین، هولوکاست و هاله نور مشکلات را حل نکرد

ایران‌آنلاین با سیدرضا صالحی‌امیری، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی به گفت‌و‌گو نشست. وی در بخشی از این گفت و گو گفت؛ امروز که ما گذشته 8 ساله دولت قبل را مرور می‌کنیم احساس می‌کنیم به جای قله به چاهی از آسیب‌ها و تهدیدات سقوط کرده‌ایم. واقعیت این است که توهین، هولوکاست و هاله نور مشکلات کشور را حل نکرد.


نظر رئیس صدا وسیما درباره «ولنگاری فرهنگی»

عبدالعلی علی عسکری رئیس رسانه ملی در گفت و گویی درباره شخصیت مرحوم حمید سبزواری گفت: صداقت و شجاعت در راه حقیقت، توأم با زیبایی، هنر و شعر که همراه شود ماندگاری به همراه می‌آورد. حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی چندی پیش در دیدار رئیس و نمایندگان مجلس دهم اعلام کرده بودند: در مسئله‌ فرهنگ احساس یک "ولنگاری" می‌کنم؛ چه در تولید کالاهای فرهنگی مفید و چه در جلوگیری از کالاهای مضر فرهنگی. در موضوع فرهنگ نوعی "ولنگاری" و بی اهتمامی در دستگاههای فرهنگی به چشم می خورد.تسنیم این گفت و گو را منتشر کرده است.


صدور حکم اشرفی اصفهانی

سید عادل حیدری وکیل آقای بقایی در گفت‌و‌گویی درباره رای پرونده شکایت حمید بقایی از حجت‌الاسلام اشرفی اصفهانی اظهار کرد: بر اساس حکم دادگاه، حجت‌الاسلام اشرفی اصفهانی؛ رئیس هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات اداری نهاد ریاست جمهوری در خصوص شکایت حمید بقایی از وی، به دو سال حبس تعلیقی و دو سال انفصال از هیئت تخلفات نهاد ریاست جمهوری محکوم شده است.این خبر را تسنیم منتشر کرده است.


تعداد هواپیماهای مورد نیاز ایران از دید آقای وزیر

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، به ارائه گزارش آخرین وضعیت حوزه راه و شهرسازی و رکود حاکم در این بخش و نیز برنامه‌های دولت در این حوزه پرداخت.وزیر راه و شهرسازی با ارائه گزارش آخرین وضعیت حوزه مسکن و راه و ترابری گفت: در حال حاضر نیازمند ۴۰۰ فروند هواپیمای میان‌برد و دوربرد و یکصد فروند هواپیمای کوتاه‌برد هستیم.


میزان محکومیت امریکایی ها در محاکم ایران

علاءالدین بروجردی نماینده مردم بروجرد در گفتگو با خبرنگار مجلس گروه سياسي باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به رای دادگاه آمریکا مبنی بر بلوکه کردن اموال ایران، گفت: بلوکه کردن اموال ایران در کشورهای خارجی بازی‌ای است که با فشار آمریکایی‌ها انجام می‌شود. وی افزود: مصوبات مجالس گذشته اختیارات مقابله به مثل و برخورد علیه آمریکا و کشورهایی که سیاست‌های خصمانه‌ای را علیه ملت ما اعمال می‌کنند را در اختیار دادگستری جمهوری اسلامی ایران قرار داده است لذا در واکنش به بلوکه شدن اموال ایران در آمریکا، تاكنون آمريكايي‌ها به بیش از ۵۰ میلیارد دلار در محاکم جمهوری‌اسلامی ایران محكوم شده اند.


واکنش شدید وزیر ارشاد به لغو کنسرت ها

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفتگویی با روزنامه ایران انجام داده و به مسایل و مشکلاتی که در طول 3 سال تصدی وزارت ارشاد با آن مواجه بوده پرداخته است. علی جنتی ضمن انتقاد از جلوگیری از برگزاری برخی کنسرت ها می گوید: مگر شهرام ناظری جز اشعار مولانا می‌خواند؟ نظرات رهبر معظم انقلاب در رابطه با موسیقی کاملاً روشن و شفاف است و ما هم همان نظرات را عمل می‌کنیم. منتها آقایان اجتهاد خود را ملاک قرار می‌دهند و توجه به نظرات رهبری نمی‌کنند و به طور کلی با موسیقی مخالفند. ما که نمی‌توانیم زیر بار این حرف برویم.


پست پیشنهادی لاریجانی به عارف

محمدرضا تابش در مورد انتخاب رییس مرکز پژوهش های مجلس گفت: آقای عارف خودشان تمایلی ندارند که منصب و مسوولیتی را در مجلس قبول کنند، ولی اعتقاد من و بسیاری از اعضای فراکسیون امید بر این است که ریاست مرکز پژوهش های مجلس متناسب با شان و شخصیت آقای عارف است.وی با تاکید بر این که عارف تا به حال پاسخش برای تصدی پست ریاست مرکز پژوهش های مجلس منفی بوده است، اظهار داشت: البته آقای عارف یک ویژگی که دارد این است که تابع نظر اکثریت است، اگر همه به این نتیجه برسند که عارف باید مسند را بر عهده بگیرد، وی قبول خواهد کرد.تابش گفت: البته هیات رییسه و رییس مجلس ابراز تمایل کرده اند که عارف به عنوان ریاست مرکز پژوهش های مجلس مطرح شود.نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: هیچ صحبت رسمی در مورد تصدی مسوولیت مرکز پژوهش ها با هر دو طرف(جلالی و عارف) نشده و بیشتر تعارفات ادبی و اخلاقی بوده است.تابش اظهار داشت: آقای جلالی بسیار مودبانه اظهار موضع کرده و من از ایشان ممنونم، موضع گیری آقای جلالی سیاست مدارانه و مودبانه بود.وی گفت: از منظر سیاسی تصور می کنم نظر آقای لاریجانی به این است که عارف ریاست مرکز پژوهش ها را قبول کند.ایرنا این خبر را منتشر کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار