پنجمین جشنواره نقاشی‌خط و حروف‌نگاری رضوی در خراسان جنوبی ‌با حضور معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی‌، امام جمعه بیرجند و با تقدیر از افراد برتربه کار خود پایان داد.
کد خبر: ۲۷۴۵۸۲
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۲ 09 August 2016

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره نقاشی‌خط و حروف‌نگاری رضوی اظهار داشت: به بهانه اشاعه فرهنگ رضوی و گسترش فعالیت‌های فرهنگی، هنری و سیره ائمه معصوم به ویژه امام رضا(ع) این جشنواره پایه‌گذاری شده است.

احمد محبی افزود: در پنجمین جشنواره نقاشی‌خط و حرف‌نگاری رضوی یک کار متفاوت‌تر از سال‌های گذشته در بخش جنبی این جشنواره برای جذابیت بخشی و پیشبرد اهداف به ویژه در زمینه تعالی‌سازی شعار سال انجام شده است.

مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: با توجه به نام‌گذاری سال توسط مقام معظم رهبری به نام سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل در بخش جنبی این جشنواره نیز سبک زندگی با رویکرد اقتصاد مقاومتی اضافه و مورد توجه علاقمندان این امر نیز قرار گرفته است.

محبی بیان کرد: هنرمندان با بهره‌گیری از سیره و سلوک ائمه اطهار در این دوره از جشنواره مورد داوری، ارزیابی و تشویق قرار می‌گیرند.

امام جمعه ‌بیرجند نیز در این مراسم با تبریک اعیاد دهه کرامت‌ اظهار داشت: یک انسان کریم است و در این راستا باید انسان خود باشد و برای خود زیبایی خلق کند.

علی رضایی‌بیرجندی با اشاره به اینکه کافر به دنبال سراب است نه آب حقیقی، افزود: انسان مومن باید به دنبال حقیقت باشد و در این راستا نیز مفید مواقع شود.

امام جمعه بیرجند گفت: انسان مومن باید زیبایی ایجاد کند و این هنرمندان با خلق آثار خود در حقیقت خلاقیت های خدا که درون آن گذاشته شده را به نمایش می‌گذارند.

اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت فرهنگی، هنری و مذهبی مرتبط با سیره رضوی و گرامیداشت و تجلیل از تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار هنری پیرامون سیره امام رئوف از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

271 اثر از 99 هنرمند کشور به دبیرخانه پنجمین جشنواره نقاشیخط و حروف نگاری رضوی ارسال شده است که از این تعداد 149 اثر در بخش نقاشیخط و 122 اثر در بخش حروف نگاری است که در پایان این مراسم از 10 اثر منتخب  شامل  5 اثر در زمینه حروف نگاری و 5 اثر در زمینه نقاشیخط  تقدیر شد
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار