قائم مقام وزیر بهداشت یادآور شدکه اکنون به ازای هر یک هزار نفر جمعیت شش صدم تخت بیمارستانی در البرز وجود دارد که باید این میزان به شاخص کشوری برسد.
کد خبر: ۲۸۶۴۰۶
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۲ 28 August 2016
آئین تجلیل از پزشکان نمونه استان البرز در مرکز همایش های بین المللی پژوهشگاه صنعت نفت با حضور قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رئیس سازمان نظام  پزشکی کرج و رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز و مقامات استانی و  جمعی از پزشکان استان البرز برگزار شد.
محمد حسن شاپوری رئیس سازمان نظام پزشکی کرج در این مراسم اظهار کرد: افراد باید ابتدا برای تشخیص بیماری خود روند پزشکی را از پایین به بالا طی کنند تا سرمایه ها به هدر نرود.
وی در ادامه افزود : براین اساس به بیماران توصیه می شود که در گام نخست به پزشک خانواده یا پزشک عمومی مراجعه کنند که درصورت نیاز به ادامه درمان مسیر معاینه تخصصی را درپیش بگیرند.
وی با بیان اینکه باید یک دستورالعمل خاص با محوریت نظام پزشکی ایجاد تا اختلاف نظر به حداقل ممکن برسد، افزود: متاسفانه فرهنگ درمان محوری بر فرهنگ سلامت غالب است به همین سبب باید فرهنگ سلامت در  جامعه اشاعه پیدا کند.
شاپوری خاطرنشان کرد: سیاست های ابلاغی بخش سلامت توسط مقام معظم رهبری از بندهای متعددی برخوردار است که باید از پایه عمل شود.
شاپوری با بیان اینکه متولی حوزه سلامت بخش دولتی اما متولی حقوق همکاران و بیماران بخش خصوصی است که این دو در کنار هم معنی پیدا می کند، گفت: درمان پدیده ای است که هیچ مسلکی نباید دخیل آن شود.
حمید درفشی درمراسم جشن روز پزشک و داروساز بیان کرد: در بسته های طرح سلامت به بهداشت و درمان توجه ویژه ای شده و پرداختی های مردم در بخش سلامت و درمان بسیار کاهش یافته است.
وی ادامه داد:این پرداختی ها در بخش روستایی به سه درصد و در بخش شهری به 6 درصد رسیده است .
وی با اشاره به اینکه در ماه های گذشته دانشگاه علوم پزشکی البرز2 هزارو400 میلیارد ریال صرف فرانشیز کرده است، افزود: امیدواریم با توسعه بخش درمان که در البرز انجام شد و با افزایش دو هزارو 500 تحت بیمارستانی خدمات موثرتری به بیماران این استان صورت گیرد.
درفشی خاطر نشان کرد: البرز درگذشته تنها یک مرکز سی.تی.اسکن در بخش دولتی داشت که اکنون 4 مرکز آم.آر.آی و 5 مرکز سی.تی .اسکن را مستقر کرده است.
ایرج حریرچی در آیین تجلیل از پزشکان وداروسازان نمونه استان البرز اظهار کرد: هرچند کشور به لحاظ کادر پزشکی با کمبودهایی مواجه است اما در 30 سال گذشته گام های بلندی در زمینه تربیت نیروی انسانی و ایجاد مراکز تخصصی پزشکی در کشور برداشته شده است.
قائم مقام وزیر بهداشت با بیان اینکه اکنون به ازای هر یک هزار نفر جمعیت 1.53 پزشک در کشور داریم،گفت: این رقم کافی نیست و باید به شاخص های جهانی نزدیک شد.
حریرچی اظهار داشت: امروز جامعه پزشکی ایران از اعتماد بالایی در بین مردم برخوردار است و ما پزشکان باید ضمن حفظ این اعتماد، آن را ارتقاء بخشیم.
حریرچی با اشاره به وضعیت درمانی استان البرز بیان داشت: این استان با برخورداری از استعدادها و ظرفیت های خوب پزشکی باید نظام سلامت آن ارتقا یابد که تلاش ها برای بهبود این بخش ادامه دارد.
وی با بیان اینکه در ماه های اخیر اقدامات موثری برای بهبود بخش درمانی البرز انجام شده ، گفت: باید سطح امکانات پزشکی این استان به حدی برسد که نیازی به انتقال بیمار از البرز به تهران نباشد.
قائم مقام وزیر بهداشت یادآور شدکه اکنون به ازای هر یک هزار نفر جمعیت شش صدم تخت بیمارستانی در البرز وجود دارد که باید این میزان به شاخص کشوری برسد.
در مراسم امسال که توسط نظام پزشکی کرج انجام شد،علاوه بر جشن، از 53 پزشک نمونه و نمونه استانی و شاخص استان البرز تقدیر بعمل آمد که سهم پزشکان عمومی 14 نفر،پزشکان شاخص استان 4 نفر، کارشناس مامایی 3 نفر، داروسازان 3 نفر، علوم آزمایشگاهی 2 نفر، متخصص ارتوپدی 2 نفر، پزشکان نمونه استانی 2 نفر، ، دندانپزشک عمومی 2 نفر و روانپزشک 1 نفر و فوق تخصص های خون و سرطان بالغین 1 نفر و متخصصین نورولوژی، چشم، رادیولوژی، پاتولوژی، زنان و زایمان ،گوش حلق و بینی،بیهوشی، طب فیزیکی، پوست،اندودانتیکس،طب سنتی،جراحی،کودکان و نوزادان و داخلی هرکدام 1 نفر و کارشناسان کاردرمانی، گفتار درمانی، فیزیوتراپی، شنوایی شناسی و بینایی سنج هرکدام 1 نفر بود.
در این مراسم از خانواده 2 شهید جامعه پزشکی استان البرز و 1 شهید گرانقدر مدافع حرم توسط دکتر ایرج حریرچی قائم مقام وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی تجلیل شد.
و در پایان مراسم برای اولین بار با حمایت اداره کل پست استان البرز، نظام پزشکی کرج و وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی از تمبر، شهید دکتر سید احمد رحیمی، که از موسسین انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و اعضاء اصلی دانشجویان پیرو خط امام بود توسط قائم مقام وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی رونمایی گردید.
اسامی پزشکان عمومی : عباس فوقانی، نوشین حبیبی مرند، فاطمه منتظری، فاطمه احمدی، الهام حائری، محمدرضا کیانی، غلامحسین صبیری، مسعود فتحی، اسماعیل کسانی، علی کرد، معصومه جودکی، لنی بلیسوا و میر عباس عیسی زاده، سید علی طبیب زاده
اسامی پزشکان شاخص استان : عباس معینی، حسن قاسمی، فرنگیس معتمدی، صلاح الدین دلشاد
اسامی کارشناسان مامایی : طاهره اسدی همدانی، فرشته علی میرزایی، فاطمه مژده
اسامی دارو سازان : کریم فرشچی، منصور رحمانی، پروین نیک روان
علوم آزمایشگاهی : منصور موذنی، ابراهیم جوادی
متخصص زنان، زایمان و نازایی : فریده اسماعیل بیگی
نمونه استانی : سوسن کیانی ، روح الله رستایی
متخصص داخلی : علی بنی شیخ الاسلامی
دندانپزشک : بنفشه بریمانی، داوود نیازی
روانپزشک : علیرضا جاهدی
فوق تخصص خون و سرطان بالغین : موژان اسدی
متخصص پاتولوژی : جعفر تقی زاده اصل
متخصص ارتوپدی : امیر هوشنگ توجهی، محمود سقط چیان
متخصص گوش حلق و بینی : منصور توفیقی
متخصص بیهوشی : حشمت اله تیموری
متخصص نورولوژی : محمد حسن پاک نژاد
متخصص طب فیزیکی : نرجس جنیدی
متخصص اطفال : مختار فتوحی
متخصص رادیولوژی : شهاب ایزدی
متخصص پوست : نسیبه جنیدی
متخصص طب سنتی : حمید شمسی باغبانان
متخصص چشم : مجید خدابخشی
متخصص جراحی عمومی : محمد صبوری
متخصص اندودانتیکس : سمیه دهقان بناد کوکی
کارشناس اپتومتری : حسین کیانی
کارشناس گفتاردرمانی : امیر آرلمی
کارشناس شنوایی سنجی : علی قهرمانی
کارشناس کاردرمانی : زهرا نامور پور
کارشناس فیزیوتراپی : اسماعیل آقایی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار