کشف80 کیلوگرم تریاک در بیرجند، توقیف دو خودرو به دلیل پرداختن نکردن بدهی معوقه تخلف رانندگی، کشف بیش از سه تن پیاز قاچاق زعفران در سرایان و زیرکوه، توقیف 25موتورسیکلت در درمیان و ... از جمله فعالیت های 48ساعت گذشته نیروی انتظامی خراسان جنوبی است.
کد خبر: ۲۹۳۳۳۵
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۹ 09 September 2016


** کشف 80 کیلوگرم تریاک در بیرجند
فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: ماموران اداره عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر استان از یک باند سوداگران مرگ در شهرستان بیرجند 80کیلوگرم تریاک به دست آوردند و سه نفر متهم را بازداشت و به دادگاه معرفی کردند.
به گزارش روز جمعه پایگاه خبری پلیس سرهنگ مجید شجاع اظهار کرد: با دریافت اطلاعاتی مبنی بر فعالیت باندی در حمل و جابجایی محموله های سنگین مواد مخدر، دستگیری آنان در دستور کار قرار گرفت.
وی افزود: ماموران پس از یک ماه رصد اطلاعاتی اخباری به دست آوردند که قرار است محموله مواد مخدر از بیرجند به شهرهای مرکزی کشور حمل شود که تیم های عملیاتی اداره عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر با هدایت لحظه ای یک دستگاه خودروی زانتیا را مورد پایش قرار دادند.
سرهنگ شجاع تصریح کرد: خودروی در یکی از میدانهای شهر توقف کرد و راننده؛ خودرو را تحویل فردی دیگری داد که وی پس از تحویل گرفتن مواد مخدر از پاتوق اصلی باند، در عملیاتی ضربتی دستگیر شد.
وی بیان کرد: ماموران در بازرسی از خودرو محموله تریاک را ضبط و سه نفر اعضای اصلی باند را دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی کردند.
به گفته فرمانده انتظامی استان تحقیقات برای دستگیری سایر اعضای باند و رسیدگی به اعمال مجرمانه آن ها توسط پلیس در حال پیگیری است.
**توقیف سواری پژو پارس با 18 میلیون ریال خلافی در قاین
سرهنگ حسین رضایی رئیس پلیس راه خراسان جنوبی با اشاره به توقیف یک دستگاه خودروی سواری پژو پارس با خلافی 18میلیون و 550 هزار ریال گفت: در برخورد با رانندگان متخلف و حادثه ساز ماموران پلیس راه قاین هنگام کنترل خودروهای عبوری یک دستگاه خودروی سواری پژو پارس را به علت تخطی از سرعت مجاز متوقف کردند.
وی افزود: پس از توقف خودرو و استعلام مشخص شد خودرو خلافی معوقه در سیستم اجرائیات راهور دارد.
وی بیان کرد: برابر ماده 8 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی از تردد خودرو های متخلف با خلافی بیش از 10 میلیون ریال جلوگیری می شود و در صورت مشاهده توقیف خواهند شد که طبق همین ماده خودرو روانه پارکینگ شد.
** کشف دو تن پیاز قاچاق زعفران در سرایان
فرمانده انتظامی سرایان از کشف دو تن پیاز قاچاق زعفران به ارزش 83 میلیون ریال خبر داد و گفت: مأموران هنگام کنترل محور سرایان - قاین به یک دستگاه وانت نیسان آبی رنگ مشکوک شدند و خودرو را برای بازرسی متوقف کردند.
سرهنگ محمد اسماعیل برادران افزود: مأموران در بازرسی از خودرو مقدار دو تن پیاز قاچاق زعفران که بدون مجوز حمل بود کشف کردند.
وی تصریح کرد: در این رابطه خودرو توقیف و متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.
** 70میلیون کالای قاچاق در نهبندان کشف شد
به گفته فرمانده انتظامی نهبندان 70میلیون ریال کالای قاچاق در بازرسی از دو دستگاه اتوبوس عبوری در این شهرستان به دست آمد.
سرهنگ غلامرضا شاهوردی افزود: مأموران انتظامی این دو خودرو را که از سیستان و بلوچستان عازم خراسان رضوی بود برای بازرسی متوقف کردند.
وی افزود: در بازرسی از خودروها 200کیلوگرم برنج خارجی،40 کیلوگرم انواع پارچه بدون مجوز و هشت دستگاه لوازم خانگی کشف شد.
وی افزود: در این ارتباط دو دستگاه خودرو توقیف و دو نفر متهم به مراجع قضایی معرفی شدند.
** شعله های آتش 65تن علوفه را در فردوس خاکستر کرد
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی از آتش گرفتن انبار علوفه به دلیل نامعلومی در شهرستان فردوس به دلیل نامعلومی خبر داد.
سرهنگ سید محمدرضا سرفرازی گفت: این حادثه در یکی از روستاها رخ داد و علت حادثه در دست بررسی است و با همکاری مأموران آتش نشانی شعله های حریق خاموش شد.
وی تصریح کرد: انبار علوفه اشتعالزاست و مهار آن کار بسیار دشواری است کشاورزان و دامداران با رعایت نکات ایمنی از وقوع چنین حوادثی پیشگیری کنند.
** 25 موتورسیکلت در درمیان به دلیل رعایت نکردن حقوق شهروندی روانه پارکینگ شد
فرمانده انتظامی درمیان از توقیف 25 دستگاه موتورسیکلت در اجرای طرح برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف و مزاحم خبر داد.
سرهنگ محمود زال بیگی گفت: با توجه به درخواست های مردمی مبنی بر ایجاد مزاحمت و حرکات نمایشی موتورسیکلت سواران در ساعت پایانی شب برای مردم، طرح برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف و مزاحم در سطح شهر به اجرا گذاشته شد.
وی تصریح کرد: در این طرح، برخورد با تخلف موتورسیکلت سوارانی است که منشا بی نظمی در سطح شهر و معابر شده اند، به خصوص تخلفاتی مانند حرکت در خلاف جهت، حرکت در پیاده رو و حرکات مارپیچ که موجب تصادف رانندگی و ایجاد مزاحمت برای عابران پیاده و دیگران است.
سرهنگ زال بیگی افزود: بعضی از راکبان موتورسیکلت ها با انجام حرکات نمایشی و پر خطر حقوق شهروندان را پایمال کرده و باعث ایجاد مزاحمت برای شهروندان می شوند.
وی ادامه داد: پلیس با مد نظر قرار دادن حقوق شهروندی و به منظور کاهش تصادف و افزایش امنیت روانی شهروندان، طرح های ویژه ای برای برخورد با راکبان متخلف به مرحله اجرا درآورد.
فرمانده انتظامی درمیان بیان کرد: این طرح از ساعت 22 الی 1 بامداد شب گذشته به مرحله اجرا گذاشته شد.
** توقیف سواری پژو 405 با بیش از 22 میلیون ریال خلافی در خوسف
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان از توقیف یک دستگاه سواری پژو 405 با 22میلیون ریال خلافی خبر داد.
سرهنگ علیرضا رضایی گفت: در برخورد با رانندگان متخلف و حادثه ساز مأموران پلیس راهور شهرستان خوسف هنگام کنترل خودروهای عبوری خودرو یادشده را به علت تخطی از قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی متوقف کردند.
وی افزود: در استعلام مشخص شد،خودرو دارای شکایت از سوی مرکز اجرائیات راهور به دلیل ارتکاب چندین فقره تخلف با 22 میلیون ریال خلافی پرداخت نشده است که به موجب قانون،خودرو توقیف و روانه پارکینگ شد.
سرهنگ رضایی، هدف پلیس را از این گونه اقدامات ارتقا ایمنی و فرهنگ ترافیک در معابر دانست و افزود: اغلب تخلف مربوط به تخلف حادثه ساز (سرعت و سبقت غیر مجاز)است که امیدواریم این محدودیت ها سبب بازدارندگی رانندگان از انجام تخلفات راهنمائی و رانندگی گردد.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان تصریح کرد:بر اساس ماده 8 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی در صورتی که مبلغ جریمه وسیله نقلیه ای به 10میلیون ریال برسد پلیس مراتب را به مالک خودرو اعلام و چنانچه ظرف مدت یک ماه از تاریخ ابلاغ، مالک نسبت به پرداخت جریمه اقدام نکند، وسیله نقلیه توقیف و از تردد آن جلوگیری و در صورت مشاهده توقیف خواهند شد.
** کامیونت با کشف بیش از یک تن پیاز زعفران قاچاق توقیف شد
فرمانده انتظامی زیرکوه از کشف یک تن و 750کیلو گرم پیاز قاچاق زعفران به ارزش 40میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ جواد بخشی گفت: مأموران هنگام کنترل محورهای عبوری به یک دستگاه کامیونت مشکوک شدند و خودرو را بازرسی کردند.
وی افزود: مأموران در بازرسی از خودرو یک تن و 750کیلو گرم پیاز زعفران قاچاق که فاقد هرگونه مجوز حمل بود کشف کردند.
وی تصریح کرد:در این رابطه خودرو توقیف و متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.
** واژگونی موتورسیکلت جان جوان 28 ساله را گرفت
رئیس پلیس راه استان گفت: واژگونی موتورسیکلت هوندا در محورهای فرعی شهرستان سربیشه جان راکب 28 ساله آن را گرفت.
سرهنگ حسین رضایی اظهار کرد: با اعلام مرکز فوریتهای پلیسی 110مبنی بر واژگونی یک دستگاه موتور سیکلت ماموران انتظامی و نیروهای امدادی به محل حادثه اعزام شدند.
وی علت صدمات وارده را نداشتن کلاه ایمنی عنوان کرد و به راکبان موتورسیکلت توصیه کرد حتما از کلاه ایمنی استفاده کنند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار