سرنوشت کنارگذر شرق اصفهان بعد از هشت سال معطلی؛
تابناک: آزادراه کنارگذر شرق اصفهان امروز در حالی در اصفهان توسط دو تن از وزرای دولت کلنگ زنی شد که مردم این استان هنوز خاطره کلنگ زنی این طرح در دولت قبلی را از یاد نبرده اند.
کد خبر: ۲۹۶۴۹۹
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۳ 15 September 2016
تابناک اصفهان: پروژه آزادراه کنارگذر شرق اصفهان بعد از هشت سال معطلی امروز به دست دو وزیر تعاون و راه با حضور در استان اصفهان دوباره کلنگ زنی شد تا شاید این بار دست دو وزیر تدبیر و امیدی برای این طرح، "شانس" بیاورد و پروژه ای که قرار بود در دولت گذشته بهره برداری شود، تازه امروز عملیات اجرایی آن آغاز شود.
 
این پروژه که بیش از 90 کیلومتر طول دارد قرار است مسیر شمال به جنوب کشور را کوتاه تر و دسترسی ها را آسان تر کند.
 
این طرح در دولت گذشته با تبلیغات بسیار کلنگ زنی شد اما مثل بسیاری از طرح ها، این پروژه هم مطالعات چندانی نداشت و در نهایت در سراشیبی مسائل حقوقی معطل ماند تا اینکه به دست سرنوشت امروز بعد از هشت سال در دولت یازدهم دوباره کلنگ آن به زمین زده شود.
 
این طرح که در دولت یازدهم مجددا مورد بازنگری قرار گرفت و با توجه به شرایط ترافیکی شهر اصفهان و نیاز ضروری برای تسهیل و تسریع در حمل و نقل کیدور شمال به جنوب به عنوان یکی از اولویت های حمل و نقلی کشور مورد بررسی قرار گرفت و امروز پس از اخذ تمامی مجوزهای حقوقی و قانونی شرایط اجرای پروژه آغاز شد.
در مراسم کلنگ زنی این پروژه ملی احمد رضا نیک کار اصفهانی مدیرعامل شرکت آتیه صبا که متولی اصلی ساخت این پروژه است با اعلام اینکه این پروژه به عنوان اولین آزاد راه بتنی کشورساخته خواهد شد، اظهار داشت: این آزاد راه اولین پروژه ای است که در آن به جای آسفالت از بتن استفاده می شود. این اقدام از یکسو باعث می شود تا رکود حاکم بر کارخانه های سیمان مرتفع شود و از سوی دیگربا اخذاستانداردهای زیست محیطی بالاتر ازآزادراهی با طول عمر بیشتری ساخته می شود.
این پروژه ضمن اشتغال زایی 500 نفر به صورت مستقیم برای 16000 نفر نیز به صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد خواهد نمود. این در حالی است که به دلیل ورود ترافیک کریدور شمال به جنوب به شهر اصفهان علاوه بر مشکلات ترافیکی ، باعث تشدید آلودگی هوا در این شهر شده است.
طبق تعهدات پیمانکار این آزاد راه نهایتا در مدت دو سال زیر بار ترافیکی حمل و نقل کشور خواهد رفت.   
درعین حال در راستای سایر پروژه های زیر ساخت شرکت آتیه صبا ، کلنگ ساخت اولین هتل 5 ستاره حلال با استانداردهای بین المللی در اصفهان زده شد . در این مراسم که با حضورعلی ربیعی وزیر کارو مدیران شهری و گردشگری استان برگزار شد ،احمد رضا نیک کار با بیان اینکه هر گردشگر خارجی منافعی معادل 100 بشکه نفت دارد، تاکید کرد آتیه صبا درنظر دارد ظرفیت پذیرش گردشگر را با ایجاد زیر ساخت های لازم از جمله هتلهای مدرن بین المللی،افزایش دهد تا بدین طریق سهم ناچیز کنونی ایران از بازار گردشگری بین المللی را تا حدودی بهبود ببخشد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار