کد خبر: ۳۰۸۸۵۰
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۵ 08 October 2016


معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان البرز گفت: امکانات این نهاد باید متناسب با میزان خطرپذیری استان باشد.

داوود رجبی امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: استان البرز موقعیت بسیار ویژه و خاصی دارد که از جمله مهم‌ترین آنها هم‌جواری با پایتخت است.

وی افزود: از سوی دیگر البرز بر اساس دستورالعمل‌های کلان کشوری به عنوان استان معین مناطق مهمی از کشور از جمله مازندران به شمار می‌آید که باید متناسب با این شرایط و مسؤولیت‌هایی که دارد، امکانات امدادی داشته باشد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان البرز تصریح کرد: به عنوان نمونه سالانه بیش از 200 میلیون خودرو در سه محور اصلی استان البرز از جمله آزادراه‌های تهران – کرج، کرج – قزوین و جاده چالوس تردد می‌کنند و کوچک‌ترین حادثه‌ای در این محورها، موجب ایجاد ترافیک‌ها ده‌ها کیلومتری می‌شود.

رجبی گفت: چند سال قبل وقوع سیلابی کوچک در منطقه کلاک و ورود آب به اتوبان تهران – کرج، موجب شد که بیش از 6 ساعت این محور قفل شده و بیش از 70 هزار خودرو در ترافیک ایجادشده توقف کنند.

وی بیان داشت: در آن زمان بخشی از گاردریل‌های اتوبان بریده شد و خودروها به سمت تهران هدایت گردیدند و هزینه‌های سنگینی به مردم تحمیل شد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان البرز افزود: این یک حادثه کوچک بود که خوشبختانه آسیب‌های جانی و مالی زیادی به همراه نداشت اما تصور کنید با کوچک‌ترین حادثه‌ای در کلان‌شهر حدود 2 میلیون نفری کرج و یا پایتخت با جمعیتی بالغ بر 10 میلیون نفر، باید آمادگی لازم برای امدادرسانی به حادثه دیدگان وجود داشته باشد.

رجبی ادامه داد: خوشبختانه طی سال‌های گذشته اقدامات بسیار خوبی در این حوزه صورت گرفته و در حال حاضر هلال احمر در سطح ملی و همچنین استانی از آمادگی خوبی برخوردار است اما باید امکانات هلال احمر استان البرز متناسب با این وضعیت افزایش یابد.

وی اظهار داشت: بهره‌مندی از بالگردهای امدادی به تعداد مورد نیاز از جمله ضروریت‌های استان البرز است، چراکه بخش مهمی از حوادث مربوط به حوادث جاده‌ای بوده و باید آمادگی لازم برای مقابله با هرگونه حادثه، بلایای طبیعی و حوادث غیرمترقبه را داشته باشیم.

رجبی در پایان تصریح کرد: دست‌یابی به این آمادگی به طور قطع نیازمند همراهی همه‌جانبه دستگاه‌های مختلف است و خوشبختانه در حال حاضر تعامل خوبی میان هلال احمر استان البرز و دستگاه‌های اجرایی و نهادهای عمومی وجود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار