رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره‌کل دامپزشکی کرمانشاه خبر داد
رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره‌کل دامپزشکی استان کرمانشاه از انجام فاز دوم واکسیناسیون جمعیت دام سنگین استان علیه بیماری تب برفکی از ابتدای مهرماه تا 10 آبان‌ماه خبر داد.
کد خبر: ۳۱۲۱۷۴
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۸ 16 October 2016
به گزارش تابناک به نقل از فارس،روح‌الله اعظمی امروز با اشاره به هفته پیوند اولیا و مربیان، اظهار داشت: برنامه‌های خاصی از سوی مدارس برای مشارکت اولیا دانش‌آموزان در همفکری و تصمیم‌گیری‌ها به منظور رشد اهداف آموزشی و پرورش اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از 24 لغایت 30 مهرماه هفته پیوند اولیاء و مربیان است، گفت: آموزش و پرورش از نقش اولیا در ارتباط با مدارس سود می‌برد در این ایام بر مبنای خاصی برای هر روز شعار مناسبی پیش‌بینی شده، به‌عنوان مثال امروز با شعار تقویت انجمن‌های اولیا و مربیان مدارس نامگذاری شده است.

رئیس اداره انجمن اولیاء و مربیان اداره‌کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه برای ایام هفته برنامه‌های خاصی پیش‌بینی شده است، بیان کرد: امروز همایشی در سالن دخترانه هنرستان صنایع شیمیایی ناحیه یک با حضور مدیر‌ان ارشد استان، نماینده وزارت آموزش و پرورش و جمعی از اولیای والدین برگزار می‌شود.

وی با اشاره به چگونگی مشارکت اولیا با مربیان مدارس، بیان کرد: در ابتدای مهرماه اولیا تمام دانش‌آموزان با دعوت مدیران مدارس حضور می‌یابند و در آنجا عوامل اجرایی مدارس از کسانی که انگیزه و تخصص دارند دعوت به همکاری می‌کنند که با انتخاب اولیا دانش‌آموزان تعدادی به‌عنوان اعضای انجمن مدارس مشخص می‌شود.

اعظمی بیشترین اهداف آموزش و پرورش را وابسته به همت و تلاش خانواده‌های دانش‌آموزان دانست و یادآور شد: بعد از انتخابات و رأی‌گیری تعدادی که انتخاب شده‌اند در میان خود رئیس، نایب رئیس و منشی انتخاب می‌کنند که وظایفی از جمله مشارکت فکری، عاطفی و فرهنگی نظارت بر سرویس مدارس جذب مشارکت‌های مردمی و... را برعهده دارند.

وی نظارت بر ساماندهی سرویس‌های مدارس را یکی از وظایف اصلی انجمن اولیا و مدیران مدارس عنوان و بیان کرد: کارگروهی در مدارس با نام ایاب و ذهاب دانش‌آموزان بر شهریه‌های مدارس که ازسوی کارگروه استانی مصوب شده و به مدارس ارسال شده در فرم‌های خاصی به اولیا اعلام شده، نظارت دارد.

به گفته رئیس اداره انجمن اولیاء و مربیان اداره‌کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه، از چهار هزار و 500 مدرسه استان با 320 هزار دانش‌آموز، 28 هزار و 500 نفر عضو انجمن اولیا و مربیان هستند که همکاری خوبی با آموزش و پرورش دارند.

وی خانواده را رکن اصلی تربیت فرزندان عنوان کرد و افزود: بعد از خانواده مکان دوم که بیشترین وقت دانش‌آموزان در آن صرف می‌شود مدرسه است همکاری این دو رکن می‌تواند در صبر و حوصله خانواده‌ها تاثیرگذار باشد که محیطی آرام و با نشاط در راستای پیشبرد اهداف آموزش و پرورش در پیش بگیرند.

اعظمی در پایان گفت: شورای انجمن اولیا و مربیان ترکیبی از نمایندگان اولیا و تعدادی از مسؤولان استانی است، که در این زمینه هر موضوعی که رخ دهد در این شورا تصمیم‌گیری و حل و فصل می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار