امام جمعه موقت اهواز:
نیروهای شاغل در استاندارد نباید تسلیم فشارها شوند و بر اساس ضوابط تایید کالا علامت استاندارد را به کالاها و محصولات ارائه دهند.
کد خبر: ۳۲۰۹۲۶
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۷ 31 October 2016
آیت ا...سید ابوالحسن حسن زاده چهارشنبه در همایش روز استاندارد در تالار مهتاب اهواز بیان کرد: خوزستان به لحاظ داشتن صنایع و فعالیت در حوزه صادرات و واردات رعایت استاندارد بسیار اهمیت دارد و نبود استاندارد می تواند بازار صادرات را دچار رکود کند.

وی گفت: استاندارد در بخش های مختلف زندگی تاثیر گذار است و از مسائل مختلفی از جمله کم فروشی جلوگیری می کند و در داشتن جامعه ای ایمن و استاندارد موثر است.

آیت ا... حسن زاده درادامه افزود: دربحث اقتصاد مقاومتی استاندارد نقش حیاتی دارد و در حوزه استاندارد کیفیت بر کمیت ترجیح داده شده است.

امام جمعه موقت اهواز بیان کرد: برای رسیدن به توسعه پایدار در خوزستان باید از استاندارد استفاده کرد به عنوان مثال برای مبارزه با قاچاق تنها از راه فشار توسط نیروی انتظامی نمی توان وارد شد باید با فرهنگ سازی استفاده از تولیدات استاندارد و داخلی از استفاده از کالای قاچاق جلوگیری کرد.

مدیرکل استاندارد استان خوزستان نیز گفت: با وجود تمامی اثرات مثبت استاندارد بر زندگی امروزه به طور کامل از مزیت های استاندارد برخوردار نیستیم.

رضا دهدشتی زاده افزود: آخرین موردی که در انجام هر کاری به آن توجه می شود رعایت استاندارد است و باید در قالب یک طرح ملی بررسی شود که چرا توجه به استاندارد وجود ندارد شاید در استاندارد فرهنگ سازی به اندازه کافی نبوده که اهمیت رعایت استاندارد به درستی در جامعه نهادینه نشده است.

رئیس پارک علم و فناوری خوزستان نیزگفت: یک رکود در کشوردر عرصه تولید وجوددارد که مربوط به سال 87 است که در آن زمان به دلیل بالا بودن قیمت نفت این رکود چندان احساس نمی شد.

بابک مختاری درادامه بیان کرد: تا 10 سال آینده با به روی کارآمدن تکنولوژی جدید و به روز تر و ظهور پرینترهای سه بعدی فروشگاه ها خود به کار تولید می پردازند.

وی گفت: موقعیت فعلی کشور به لحاظ استفاده از تکنولوژی مثل قرار داشتن در دوره قاجار است و 300 سال دچار عقب افتادگی در استفاده از تکنولوژی هستیم.

رئیس پارک علم و فناوری خوزستان افزود: به لحاظ علمی و نیروی جوان ظرفیت داریم و می توان از این ظرفیت ها برای استفاده از تکنولوژی استفاده کرد باید برای جبران این عقب ماندگی یک راه کوتاه پیدا کرد.

در این همایش شرکت فولاد اکسین خوزستان، نفت پاسارگاد آبادان، کشت و صنعت نیشکر فارابی، کشت و صنعت نیشکر امیرکبیر، کشت و صنعت دعبل خزاعی، شرکت خمیرمایه و الکل رازی، شرکت پگاه خوزستان، کشت و صنعت نیشکر دهخدا، شرکت تک نان جنوب، کشت و صنعت گلستان دزفول، شرکت کشاورزی جلگه دز دزفول، کشت و صنعت گلستان دزفول، شرکت نخل بستان، شرکت رینگ سایپا، شرکت بهظرف یاران، شرکت کامیاران، شرکت آریا فولاد غرب و آزمایشگاه جهاد زمزم به دلیل داشتن استاندارد برتر خوزستان تجلیل شد

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار