مدیر‌عامل سازمان فضای سبز کرمانشاه:
مدیر‌عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز کرمانشاه گفت: میانگین استاندارد سرانه فضای سبز در کشور 12 مترمربع بوده که این رقم در استان کرمانشاه 12.1 مترمربع است.
کد خبر: ۳۲۲۳۸۱
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۱ 02 November 2016

خبرگزاری فارس: سرانه فضای سبز در کرمانشاه 12.1 مترمربع است

به گزارش تابناک به نقل از فارس:سیروس کومه اظهار داشت: ایجاد و توسعه پارک محله در مناطق هشت‌گانه شهرستان کرمانشاه با هدف ایجاد فضای سبز و فراهم آوردن محیطی دلنشین برای خانواده‌ها در دستور کار سازمان پارک‌ها و فضای سبز کرمانشاه است.

وی مهم‌ترین عامل گسترش فضای سبز را تبدیل زمین‌های بایر به پارک دانست و متذکر شد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون کلنگ احداث 14 مورد پارک محله‌ای به زمین زده شده است که در حال‌حاضر از 60 تا 70 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار هستند.

مدیر‌عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز کرمانشاه تهیه امکانات زیربنایی و مناسب برای اراضی رها شده در ورودی‌های شهر و تغییر آن‌ها به پارک‌های جنگلی از راهکارهای مناسب برای توسعه فضای سبز در استان دانست و گفت: احداث پارک جنگلی سراب قنبر از موفق‌ترین طرح‌های جذب گردشگران در کرمانشاه است.

این مسؤول پراکنش، توسعه و توازن یکسان پارک‌ها در سطح شهر کرمانشاه را از اهداف این طرح عنوان کرد و افزود: در یک برنامه سه تا پنج ساله با پیگیری‌های شهرداری کرمانشاه، 160 هکتار از مساحت سراب قنبر، پارک‌جنگلی می‌شود.

کومه به مسئله ریزگرد‌ها و گرد و غبار حاکم بر استان کرمانشاه اشاره کرد و متذکر شد: برای مقابله با ریزگردها ایجاد یک دیواره سبز با استفاده از درختان برگ‌پهن مدنظر است تا ضررهای گردوغبار ناشی ازریزگردها را به حداقل ممکن برسانیم.

وی میانگین استاندارد سرانه فضای سبز در کشور 12 مترمربع بوده که این رقم در استان کرمانشاه 12.1 مترمربع است، گفت: در آینده با افزایش فضای سبز از نظر کیفی نیز به پارک‌ها و فضای سبز رسیدگی می‌شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار