شهردار کرمانشاه:
شهردار کرمانشاه ساخت پارک سراب قنبر را موجب کاهش بار ترافیکی شمال شهر کرمانشاه دانست و گفت: این پارک در منطقه غرب کشور یک تفرج‌گاه سمبلیک خواهد شد.
کد خبر: ۳۲۵۶۴۲
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۴ 08 November 2016


خبرگزاری فارس: پارک سراب قنبر کرمانشاه در غرب کشور سمبلیک خواهد بود

 

به گزارش تابناک به نقل از فارس ،آرش رضایی امروز اظهار داشت: آیین کلنگ‌زنی فاز نخست پارک سراب قنبر شهر کرمانشاه به مساحت 200 هکتار با حضور مسؤولان کشوری و استانی انجام گرفت و در نخستین گام اقدامات اولیه همچون کاشته گونه‌های گیاهی سازگار با شرایط محیطی انجام می‌گیرد.

شهردار کرمانشاه از انجام هم‌زمان طرح مطالعاتی پارک بزرگ سراب قنبر شهر کرمانشاه با شبکه معابر و آب‌رسانی به‌صورت غلطان سخن گفت و افزود: این پروژه بزرگ در مساحتی به وسعت 2 هزار هکتار تدارک دیده شده و کار ما با تحویل قطعی 162 هکتار از سوی دولت آغاز شده است.

به گفته وی، این مجموعه فرهنگی، خدماتی، رفاهی و تفریحی از سمت جغرافیایی غرب به دانشگاه آزاد اسلامی، از جنوب به پلیس‌راه ماهیدشت، از شرق به جاده سراب قنبر و از شمال به محدوده شهر کرمانشاه می‌رسد که شورای اسلامی شهر کرمانشاه برای ساخت آن بسیار کمک کرده است.

رضایی با بیان اینکه این مکان تفرج‌گاهی در نقطه مقابل طاق‌بستان است که تمرکز رفتن به فضای سبز و مناطق تفریحی در شمال شهر را کاهش می‌دهد، افزود: این پارک برای استفاده مردم با توجه به طراحی جدید بسیار زیبا و در منطقه غرب کشور یک تفرج‌گاه سمبلیک خواهد شد.

این مسؤول با تصریح بر اینکه از سال 81 مطالعات برای ساخت فضای سبز در این محدوده و در 70 هکتار شروع که با شدت و ضعف گاهی دنبال می‌شد، عنوان کرد: سرانجام اجرای این طرح با تحویل گرفتن 162 هکتار اراضی از دولت آغاز شد.

وی از تاکید استاندار کرمانشاه به ادارات و مکلف کردن آن‌ها به همکاری با شهرداری برای اجرای این طرح سخن گفت و یادآور شد: مشکلات برق، آب و زمین تامین شد و اکنون 200 هکتار زمین در اختیار داریم و ادارات مرتبط با تمام توان پای کار هستند تا عملیات انجام شود.

شهردار کرمانشاه از اجرای کار مطالعاتی در این محدوده برای کاشت گونه‌های گیاهی و درختی سازگار با شرایط منطقه خبر داد و تصریح کرد: قبل از شروع فصل سرما بخشی از کاشت این درختان و گیاهان انجام می‌شود و اجرای شبکه توزیع آب در قالب سیستم آب‌رسانی تخت فشار در حال نهایی شدن است.

وی با بیان اینکه ساخت و تکمیل این مجموعه بزرگ سال‌ها با مدیریت شهری می‌آید و تکمیل می‌شود و در مقابله با ریزگردها یک دیوار مقاوم است، گفت: شورای اسلامی شهر در اجرای این برنامه بسیار کمک کرده است و در واقع این اقدام حاصل یک کار مشترک تیمی بین دستگاه‌های اجرایی است و سمن‌های محیط زیست نیز بسیار کمک کردند و در تکامل و انطباق با شرایط زیست محیطی به ما کمک کنند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار