استاندار کرمانشاه گفت: 250 میلیارد ریال تاکنون برای اجرای راه آهن کرمانشاه پرداخت شده و براساس قرارهای اولیه تا پایان فروردین ماه قطار وارد کرمانشاه خواهد شد.
کد خبر: ۳۵۰۵۷۰
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰ 28 December 2016
به گزارش تابناک و به نقل از ایرنا،اسدالله رازانی روز چهارشنبه در نشست خبری با حضور خبرنگاران رسانه های استان به تشریح جزییات ملاقات روز گذشته خود با رییس جمهوری پرداخت و افزود: دکتر روحانی دستورهای لازم را برای تسریع در اجرای پروژه های در حال اجرا و رفع موانع سایر پروژه ها را صادر کردند.
او طرح آبرسانی گرمسیری به عنوان یکی از طرح های مهم ملی را یکی از محورهای مورد بحث در این ملاقات دانست و گفت: این طرح با 49 کیلومتر خط انتقال قرار است 900 میلیون متر مکعب آب را به دشت های گیلانغرب، سرپل ذهاب و قصرشیرین انتقال دهد که تاکنون 48 کیلومتر و 200 متر آن اجرایی شده و تنها 800 متر آن باقی مانده است.
او با بیان اینکه این پروژه از پروژه های مهم ملی و تاریخی در استان کرمانشاه است، گفت: این طرح انتقال آب تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.

** راه آهن تا پایان فروردین به کرمانشاه می رسد
استاندار کرمانشاه بررسی وضعیت راه آهن کرمانشاه را دیگر محور دیدار خود با رییس جمهوری دانست و گفت: دولت تصمیم دارد همه مراکز استان ها را به خطوط ریلی متصل کند که اتصال شهرهای همدان، سنندج و کرمانشاه نیز اکنون در برنامه است.
او با بیان اینکه راه آهن کرمانشاه از اراک و فیروزان به خطوط ریلی کشور متصل می شود، افزود: خطوط ریلی اراک به فیروزان در حال انجام است و بعداز کرمانشاه به اسلام آباد و مرز خسروی می رود.
او با اشاره به اینکه ریل مورد نیاز برای ریل گذاری راه آهن به کرمانشاه در حال انتقال است، گفت: از سمت کرمانشاه هم به طرف فیروزان این ریل گذاری در حال انجام است.
وی به مذاکره خود با وزیر راه در حاشیه دیدار با ریس جمهوری اشاره کرد و گفت: براساس این مذاکره قرار اولیه ما قطار 31 فروردین وارد کرمانشاه می شود.
او گفت: اگر ادعا کنیم که راه آهن سرنوشت سازترین اقدام زیربنایی در استان است ادعای گزافی نیست چرا که از دلایل توسعه نیافتن استان و مزمن شدن پاره ای از مشکلات نبود خطوط ریلی در استان بوده و هست.
وی اظهار کرد: با ورود قطار به استان می توان مواد خام مورد نیاز واحدهای تولیدی و همچنین محصولات استان را به راحتی به سایر مناطق کشور ارسال کرد.
وی گفت: بدون توسعه خطوط ریلی توسعه ای اتفاق نمی افتد.
استاندار کرمانشاه با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید اقدام های بسیار خوبی در زمینه رسیدن قطار به کرمانشاه انجام شده است گفت: از هم اکنون صدای سوت قطار در استان شنیده می شود.
او گفت: قرار است دکتر روحانی طرح های آبرسانی گرمسیری و قطار کرمانشاه را افتتاح کند. 

** افتتاح خودروسازی صحنه اواسط بهار 96
استاندار کرمانشاه در ادامه این نشست خبری به افتتاح کارخانه خودروسازی صحنه در اواسط بهار سال آینده اشاره کرد و گفت: این طرح از محل مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب است که ظرفیت آن تولید 100هزار دستگاه خودرو است و در مرحله اول قرار است سالانه 30 هزار خودرو با برند 'سمند' تولید کند.
رازانی میزان اشتغالزایی این کارخانه را در مرحله اول 500 نفر اعلام کرد و افزود: قرار است در مراحل بعدی تعداد اشتغال ومیزان تولید افزایش یابد و این کارخانه به بهبود و رونق صنعت قطعه سازی استان کمک شایانی خواهد کرد.

**آغاز عملیات اجرایی پتروشیمی اسلام آباد در سفر رییس جمهوری
استاندار کرمانشاه به مشکلات مربوط به پذیرش بانک برای اعطای تسهیلات به پروژه پتروشیمی اسلام آباد غرب اشاره کرد و گفت: این مشکل برطرف شده و به احتمال زیاد در سفر رییس جمهوری به استان برای افتتاح طرح ها، شاهد آغاز عملیات اجرایی آن باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار