مرحله اصلی رزمایش امام علی (ع) روز پنجشنبه در منطقه عمومی شهرستان قصرشیرین با حضور گسترده یگان های نیروی زمینی سپاه و قرارگاه نجف اشرف آغاز شد.
کد خبر: ۳۶۷۳۹۵
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۵ 26 January 2017
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، این رزمایش با رمز یا علی ابن ابوطالب توسط سردار محمدنظر عظیمی فرمانده قرارگاه منطقه ای نجف اشرف نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و با حضور نیروهای مستقر در میدان و با استفاده از تجهیزات و ادوات نظامی آغاز شد. 
فرماندهی این عملیات برای انجام مراحل مختلف رزمایش در روز اصلی بر عهده سردار عراقی جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که وی در ابتدا به تشریح نحوه عملیات پرداخت. 
سردار سرتیپ پاسدارعبدالله عراقی این رزمایش را در راستای مقابله با دشمن فرضی و گروه های تکفیری تروریستی فرضی نفوذ کرده در منطقه بیان کرد و گفت: در این رزمایش یگان های مختلف شرکت کننده در رزمایش شکست سختی را به دشمن با حضور گسترده خود وارد کردند و شهرستان را به قبرستانی برای این گروه های تروریستی تبدیل کردند. 
وی گفت: این رزمایش براساس عملیات واقعی در سوریه طرح ریزی شده و نیروهای شرکت کننده در این رزمایش به نوعی براساس صحنه های رزم واقعی عمل کرده و تجربیات مختلف برگرفته از عملیات های سوریه را اجرا می کنند. 
وی تقدیم 96 شهید و57 جانباز را در سوریه در راستای دفاع از حرم اهل بیت، نشان از اقتدار نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مقابله با دشمن و حملات سختی که بر آنها وارد کرده اند بیان کرد. 
وی اظهار کرد: همچنین گردان بیت المقدس متشکل از نیروهای بسیجی بومی نیز به دفاع شهری پرداخته و راه نفوذ به قصرشیرین را بر روی دشمن فرضی بسته اند. 
وی در ادامه از استقرار بیمارستان صحرایی در در روستای کلانتر قصرشیرین با حضور پزشکان متخصص خبر داد که تا 2 روز آینده نیز به درمان رایگان بیماران مراجعه کننده می پردازند و در این بیمارستان تخصص های بیمارستانی و جراحی و اتاق عمل نیز مستقر شده است. 
مراحل اصلی این رزمایش هم اکنون به ترتیب با ورود و استقرار یگان های شرکت کننده نیروی زمینی سپاه و قرارگاه گاه عملیاتی نجف اشرف در حال برگزاری است. 
در این رزمایش معاون هماهنگ کننده قرارگاه خاتم و سردار کوثری رییس هیات بازرسی زمینی رزمایش، فرمانده قرارگاه عملیاتی نجف اشرف، فرمانده انتظامی استان کرمانشاه، فرمانده سپاه پاسداران کرمانشاه و فرماندار و اعضای شورای تامین و جمعی از فرماندهان سپاه و انتظامی و مرزبانی حضور دارند. قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از 186 کیلومتر مرز با عراق و 2مرز رسمی و فعال خسروی و پرویزخان دارد. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار