استاندار و دیگر مدیران ارشد کرمانشاه دراولین جلسه ی کارگروه صادرات غیر نفتی و روابط خارجی آمار صادرات غیرنفتی از مرزهای استان کرمانشاه را از سوی مدیر کل گمرکات استان تایید نکردند.
کد خبر: ۴۰۹۵۸۳
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۷ 18 April 2017
به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک از کرمانشاه، حیدری در جلسه ی کارگروه صادرات غیر نفتی با حضور اعضای کارگروه  ضمن ارایه آمار صادرات کالاهای غیر نفتی از مرزهای استان، اظهارداشت: ما در سطح مرزهای استان بیش از یک میلیارد و هشتصدو ۶۲ میلیون و هفتصد و پنجاه ویک دلار افزایش صادرات کالا به ارزش ۲۳۰ میلیاردو ۵۳۱  هزار و هشتصدو ۸۰ هزا دلار همچنین با افزایش وزنی چهل درصد ی داشته ایم که استاندار این رقم را تایید نکرد.

 حیدری با بیان اینکه علی الرغم مکاتبات فراوان اداره روابط بین الملل گمرکات جمهوری اسلامی ایران، دولت مرکزی عراق مجوز صادرات کالا را مرز خسروی صادر نمی کند، افزود: در سال گذشته از حیث ارزش کالای صادراتی ۱۲ درصدبا وزن پانصدو ۹۹ هزار و هفتصدو ۵۲ تن  افزایش داشته ایم، که این آمار نتوانست مدیران ارشد استان را قانع کند.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه با بیان اینکه در مرز سومار در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴ صادرات کالا به ارزش یک میلیارد و هشتصدو هفتاد و میلیون و هشتاد وهفت هزار دلار با وزن پانصدو ۶۴ میلیاردو هشتصدو سیزده میلیون و هشتصدو ۴۱ هزارتن برابر با ۵۳ درصد افزایش داشته ایم، افزود: صادرات کالا در مرز خسروی باارزش سیصدو ۱۴ هزار و۲۴۵ تن به وزن ۳۵ میلیاردو ۳۵۴ میلیون و ۱۸ هزار تن بوده که این میزان ۹ درصد نسبت به سال ۹۴ افزایش یافته است.

وی ادامه داد: صادرات کالا از مرز خسروی با وزن ۶۹ درصد و ارزش دلاری ۷۵ درصد کاهش داشته ایم که این رقم برابر با یکصد میلیون دلار بوده است که این میزان افت صادرات کالا در مرز پرویزخان برابر با ۳۷ درصد معادل ۲۴۰ میلیون دلار کاهش داشته است،

حیدری ادامه داد: صادرات کالا از بازارچه ی شوشمی با افت ۱۶ درصد وزنی ۱۶ درصد کاهش داشته که این میانگین برابر با ۴۰ میلیون دلار بوده است که در مجموع صادرات کالا از مرزهای خسروی و پرویز خان ۳۴۰ میلیون دلاردر سال گذشته کاهش یافته است، که این آمارهم از سوی استاندار رد شد.

این مدیر گمرکی خاطرنشان کرد: دولت مرکزی عراق بیشترین مجوز صدور کالاها را به سوی مرزهای عربی سوق می دهد، آنچه که اقلیم کردنشین عراق حاصلاز تجارت کالا کسب می کند به دولت مرکزی نمی دهد که عامل دیگر قواعد نظارت برسلامتی بوده که از سوی اقلیم کردنشین عراق رعایت نمی شود.

  حیدری با اشاره به اینکه صادرات سیمان به دلیل ممنوعیت صدور آن از سوی دولت مرکزی عراق، کم شده و وزارت امور خارجه نیز پیگیر این موضوع نشده است، افزود: صادرات ظروف ملامین به ارزش ۱۹۲ دلار به وزن ۲۰۹ درصد افزایش یافته که صادرات حیوانات زنده ( گوسفند) ۳۸ درصد با وزن ۶ هزارو ۷۴۷ تن با ارزش ۳۳ میلیاردو ۳۳۴ میلیون و ۵۹۴ هزار دلار کاهش یافته است.

وی گفت: صادرات حیوانات زنده که بخشی از آن برای عربستان صادر می شد با  صادرات آن به کشورهای عمان و کویت، با تحریم کالاهای ایرانی از سوی عربستانی ها صادرات آن کاهش یافت.

 این مسئول خاطرنشان کرد: کشورهای عراق،افغانستان، ترکیه، عمان ، جمهوری متحده تانزانیا، قطر، امارات متحده عربی، ارمنستان، آذربایجان، جیبوتی، به ترتیب کشورهای هدف ما برای صادرات کالاها هستند، که در مجموع صادرات کالا با وزن خالص  سه میلیاردو ۵۳۸ میلیون و ۸۷ هزار تن به ارزش ۹۴۶ میلیاردو ۱۰۶ میلیون و ۸۳۵ هزار دلار  بوده است که در سال ۹۶ این میزان به ارزش یک هزارو ۲۲۷ میلیاردو ۸۴۴ میلیون و ۵۹۳ هزار دلار رسیده که این آمارنتوانست مدیران ارشد استان را قانع کند.





اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار