مدیرکل امور عشایر استان کرمانشاه گفت: 14 هزار و 109 خانوار عشایر با داشتن بیش از یک میلیون و 500 هزار راس دام در گذرگاه‌های کرمانشاه در راه رسیدن به ییلاق هستند.
کد خبر: ۴۱۶۵۱۳
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۰ 01 May 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از فارس،علی‌اشرف آزادی با اشاره به اینکه امسال با توجه به سردی هوا کوچ بهاره عشایر استان دیر‌تر از موعد مقرر انجام شد، اظهار داشت: 14 هزار و 109 خانوار عشایر با داشتن بیش از یک میلیون و 500 هزار راس دام در گذرگاه‌های کرمانشاه در راه رسیدن به ییلاق هستند.

مدیرکل امور عشایر استان کرمانشاه عشایر را جامعه‌ای اشتغال محور و تولید محور توصیف کرد و گفت: عشایر استان در قالب 14 ایل با جمعیتی معادل 79 هزار و 207 نفر با تولید بیش از 10 هزار تن گوشت و مقادیر متنوعی از مواد لبنی، پشم، صنایع‌دستی و... در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی گام بر‌می‌دارد.

وی با بیان اینکه عشایر استان از لحاظ تعداد دام، در رتبه چهارم کشوری قرار دارند، گفت: عشایر استان کرمانشاه حدود 30 درصد از کل دام استان و هفت درصد از کل دام عشایر کشور را به خود اختصاص داده‌اند.

این مسؤول با اشاره به اینکه عشایر استان دوره قشلاقی خود را در مناطق گرمسیری استان‌های ایلام، خوزستان و لرستان سپری می‌کنند، متذکر شد: عشایر دوره ییلاقی خود را بیشتر در مناطق سردسیر استان کرمانشاه(سنقروکلیایی) می‌گذرانند.

آزادی با اشاره به تمهیدات لازم در زمان کوچ بهاره عشایر از سوی اداره‌کل امور عشایر استان، تصریح کرد: تامین امنیت، خدمات ارایه شده حین کوچ به عشایر، پیش‌بینی‌های لازم در راستای برخورد با رخدادهای طبیعی و... برای عشایر استان فراهم شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار