ناوگان اتوبوس‌رانی شهر کرمانشاه در اعتراض به سیاست‌های دولت در زمینه عدم تحقق وعده‌‌ها و مزایایی از جمله تخصیص یارانه‌های آنان دست به اعتصاب زدند.
کد خبر: ۴۳۹۰۵۰
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۹ 11 June 2017
به گزارش خبرگزاری  تابناک به نقل ازفارس ، برخی اتوبوس‌های خط واحد ترمینال 2 شهر کرمانشاه حدود چند هفته است که در اعتراض به سیاست‌های دولتی و برآورده نشدن برخی از خواسته‌های به حق خویش اعتصاب کردند.

براساس این گزارش، این صنف از واحد اتوبوسرانی به دلیل اعترض نسبت به وضعیت عدم ساماندهی جایگاه‌های خطوط حمل و نقل و نیز تردد برخی اتومبیل‌های شخصی بدون گواهی کسب و کار در حومه شهر و حواشی ترمینال‌ها دست به اعتصاب زدند و ناوگان‌ها را در پارکینگ‌ها قرار دادند.

طبق اظهار تعدادی از رانندگان و شهروندان در منطقه، عدم تحقق برخی وعده‌های مسؤولان استانی و کشوری در دولت دوازدهم و بی‌مهری نسبت به این قشر از صنف‌های خدماتی سبب برانگیخته شدن خشم و انزجار آنان شده و در آستانه ماه رمضان و شرایطی که نیاز به تردد اتومبیل‌ها و خدمات‌رسانی است، دست به این حرکت اعتراض آمیز زدند. 

برخی از این ناوگان‌های اتوبوسرانی در ترمینال 2 شهر کرمانشاه به شهروندان ساکن در مسیر شهرک‌های الهیه، بهداری، دادگستری، 22 بهمن،‌ بهزیستی و... در فصول سال و زمان‌های مشخص خدمات‌رسانی می‌کنند.

یکی دیگر از مطالبات این صنف خدماتی در واقع، عدم پردخت یارنه‌های اتوبوس است که به این دلیل چندین‌بار در مقابل درب استانداری و سایر دستگاه‌های مربوطه با در دست داشتن پلاکارد، بنر و.. به همراه دست نوشته‌هایی شامل محتویاتی مبنی احقاق حقوق خویش و دریافت یارانه‌ها و برخی مزایای قانونی که از آنان تضییع شده است، اعتصاب کردند.

براساس گزارش فارس، بیش از 290 واحد اتوبوس‌رانی در کرمانشاه وجود دارد و برخی تعهدات نیز از سوی این دستگاه اجرایی برای نصب سیستم کارت‌های الکترونیکی در داخل ناوگان‌ها و تجهیز همه اتوبوس‌‌ها به خدمات کارت بلیط تا اوایل 6 ماه نخست سال 95 مطرح شد، اما همچنان در وضعیت قبلی فعالیت دارد.

گفتنی است، از مدیران ارشد استان و مسؤولان استانداری کرمانشاه و سایر دستگاه‌های اجرایی مربوطه انتظار می‌رود در حمایت و بررسی این قشر از اصناف با توجه به وضعیت موجود، رسیدگی کنند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار