آلمان قصد دارد برای ردیابی تروریست‌ها در واتس‌اپ از فناوری تشخیص چهره استفاده کند.
کد خبر: ۴۴۰۰۰۴
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۷ 12 June 2017
به گزارش تابناک : توما دو مزیر، وزیر کشور آلمان، اعلام کرد این کشور قصد دارد برای ردیابی تروریست‌ها در سرویس‌های پیام‌رسان از قبیل واتس‌اپ، از فناوری تشخیص چهره استفاده کند. دولت آلمان قصد دارد این فناوری را به طور آزمایشی در یکی از ایستگاه‌های قطار برلین، پایتخت این کشور، به کار ببرد و در صورت موفقیت، این طرح را در تمامی کشور به اجرا بگذارد. 

دو مزیر افزود: در حال حاضر، دوربین‌های مداربسته در ایستگاه‌های قطار نصب شده است؛ اما، هنوز نتوانسته‌ایم تصاویر تروریست‌های تحت تعقیب را در نرم‌افزارهای مربوطه ذخیره کنیم تا در صورت حضور آن‌ها در یکی از ایستگاه‌های قطار، پیام‌های هشدار (به سازمان‌های امنیتی آلمان) ارسال شود. 

وزیر کشور آلمان در ادامه مدعی شد از آن‌جایی که این فناوری تنها برای تشخیص چهره تروریست‌ها استفاده می‌شود، حریم خصوصی کاربران حفظ خواهد شد. 

با این وجود، پیش‌بینی می‌شود طرح‌های بحث برانگیز پیشنهادی برای دسترسی سازمان‌های امنیتی آلمان به سرویس‌های پیام‌رسان از قبیل واتس‌اپ و نظارت بر پیام‌های مبادله شده و تماس‌های صوتی و تصویری صورت گرفته از طریق نرم‌افزار اسکایپ، مخالفت‌هایی را به دنبال داشته باشد.




منبع : اسپوتنیک 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار