مدیر کل ورزش و جوانان البرز خبر داد
امسال برای اولین بار است که از سوی فدراسیون جهانی ورزش برای افراد دارای معلولیت ذهنی، چنین روزی نامگذاری شده است.
کد خبر: ۴۵۱۵۶
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۳ 08 June 2015
به گزارش تابناک – البرز: مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز از برگزاری ده‌ها برنامه ورزشی در روز جهانی ورزش در این استان خبر داد.
رضا گل‌محمدی بعد از ظهر امروز در نشست هماهنگی برنامه‌های این روز اظهار کرد: انجمن ورزش با توجه به در پیش بودن روز جهانی ورزش برای افراد با هوش میانه برنامه‌هایی را در نظر گرفته است.
 وی ادامه داد: امسال برای اولین بار است که از سوی فدراسیون جهانی ورزش برای افراد دارای معلولیت ذهنی، چنین روزی نامگذاری شده است برنامه‌هایی نیز متناسب با وضعیت معلولیت این افراد نیز برگزار می‌شود.
به گفته گل‌محمدی از این پس 12 ژوئن به نام افراد دارای معلولیت ذهنی نامگذاری شده است.
مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز تأکید کرد: در این راستا برنامه‌های پیشنهادی انجمن برای گرامیداشت این روز به استان‌ها اعلام شده تا هر استان بر اساس ظرفیت‌های موجود و با بهره‌مندی از همکاری ادارات بهزیستی، آموزش و پرورش استثنایی، سازمان‌های مردم نهاد، شهرداری‌ها و سایر ارگان‌های ذیربط، اقدام به برگزاری آنها کند.
وی در ادامه سخنان خود به برنامه‌های در نظر گرفته شده برای افراد باهوش میانه در روز 2‌2 خرداد اشاره کرد و گفت: برگزاری مسابقات ورزشی در سطح استان و شهرستانها با همکاری بهزیستی، مدارس استثنایی، NGO، مراکز توانبخشی ذهنی، باشگاههای ورزشی و هیئتهای ورزشی استان انجام خواهد شد.
مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز خاطرنشان کرد: دعوت از قهرمانان ورزشی، چهرههای ماندگار و مسئولین در مراکز ورزشی و توانبخشی ذهنی و برگزاری پیادهروی و ورزش همگانی با حضور خانواده در سطح استانها و شهرستانها نیز از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده در این روز است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار