رئیس اتحادیه طلا و جواهرفروشی کرمانشاه گفت: طلای قاچاق پشت ویترین مغازه‌های طلافروشی نداریم.
کد خبر: ۵۱۵۷۵۰
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۴ 28 October 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،مجتبی فیروزی ، با بیان اینکه طلای قاچاق چندانی در سطح بازار نداریم، اظهار کرد: تمام طلایی که پشت ویترین مغازه‌های طلافروشی کرمانشاه وجود دارد، دارای کد است و قاچاق نیست.

وی با اشاره به اینکه اگر طلای بدون کد و قاچاق پشت ویترین مغازه باشد توسط دستگاه‌های مرتباط با قاچاق کالا جمع‌آوری می‌شود، افزود: هیچ مغازه‌داری چنین ریسکی را نمی‌پذیرد که سرمایه خود را اینگونه از دست بدهد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهرفروشی کرمانشاه خاطرنشان کرد: به واحدها اعلام کرده ایم که اگر طلای آنها فاقد کد باشد و ضبط شود، مسئولیتش متوجه خود آنها خواهد بود و هیچ واحدی هم برای سود اندک سرمایه خود را هدر نمی‌دهد.

به گفته فیروزی از آنجایی که نرخ طلا مانند سایر کالاها نیست و برپایه قیمت جهانی تعیین می‌شود، عرضه طلای قاچاق سودی برای فروشندگان ندارد.

وی تصریح کرد: اگر طلای قاچاقی هم در بازار باشد در معرض دید نیست و ممکن است پنهانی مبادله شود که در صورت مشاهده حتما با آن برخورد خواهد شد.

رئیس اتحادیه طلا وجواهر فروشان کرمانشاه در ادامه به فعالیت برخی دلالان غیرقانونی طلا هم اشاره کرد و افزود: ما هم این افراد را مشاهده و با آنها برخورد کرده ایم، اما از جایی به 
جای دیگر منتقل می‌شوند.

فیروزی معتقد است، برخورد جدی با این افراد باید با هماهنگی نیروی انتظامی صورت بگیرد، زیرا این افراد هیچ مجوز قانونی برای فعالیت خود ندارند.

وی در خصوص پیامدهای خرید طلا از دلالان هم خاطرنشان کرد: این افراد بی نام و نشان هستند و ممکن است بجز طلای قاچاق، طلای سرقتی، با عیار پایین و حتی بدل عرضه کنند که قابل پیگیری هم نیست.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر کرمانشاه طلای موجود در بازار کرمانشاه را تولید داخل کشور دانست و گفت: متاسفانه تولیدی‌های طلا در کرمانشاه تعطیل شده و طلایی که در بازار کرمانشاه داریم از سایر استان‌ها مانند اصفهان، تبریز، تهران و ... می‌آید.

فیروزی از وجود حدود 390 واحد طلافروشی دارای مجوز در کرمانشاه هم یاد کرد و از مردم خواست حتما طلا را از این مغازه‌ها بخرند و موقع خرید هم به کد موجود روی طلا توجه داشته باشند که نشان دهنده اصل بودن طلا است.

وی افزود: طلایی که در مغازه‌های معتبر عرضه شود حتما مطمئن است و ما همه طلاها را قبل از آنکه در بازار عرضه شود، محک می‌زنیم. 
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار