با این اوصاف به نظر می‌رسد مهندس جهانگیری، حکماً غیر از ماجرای بلادفاع «تلفات بالای مسکن مهر در کرمانشاه»؛ 2 عذرخواهی مسلم دیگر هم به مردم ایران بدهکار است که مشخص نیست چه زمانی خود را از آنها بریءالذمه و هزینه‌های ایجاد شده بواسطه این سخنان را در حد امکان مرتفع می‌کند.
کد خبر: ۵۲۹۴۵۰
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۹ 25 November 2017
به گزارش تابناک : اظهارات مهندس اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور روحانی درباره تلفات بالای مسکن مهر در زلزله کرمانشاه‌، سبب‌ساز حاشیه‌های فراوانی شده است.

اظهاراتی نسنجیده و دور از صحّت که بلافاصله توسط سایر مقامات دولتی تکذیب شد و کارشناسان اذعان کردند که مسکن مهر در حادثه تلخ زلزله کرمانشاه، تنها 2 نفر فوتی داشت.

صحبت‌های آقای جهانگیری اگرچه تعجب عمومی را برانگیخت و فعالان و محافل سیاسی همچنان تمرکز خود را بر آن حفظ کرده‌اند! اما حقیقت اینست که برای کسانی که طی 5 سال گذشته مواضع این رجل سیاسی که به گفته برخی، مقام او شأن صدر اعظمی دارد را دنبال کرده‌اند، جای تعجب نداشت...

*از تأکید بر شرایط «ته درّه» تا معرفی یواشکی «آن عده» بعنوان دلیل بیدستاوردی برجام!

آقای جهانگیری غیر از ماجرای تأکید بر بالا بودن تلفات مسکن مهر؛ با رصد و تحلیل ما حداقل 2 عذرخواهی مهم دیگر نیز به مردم ایران و نظام جمهوری اسلامی بدهکار است که معلوم نیست نسبت به آنها چه تصمیمی خواهد گرفت؟!

او چند سال قبل و در ایام دولت یازدهم، در حالی که شاید فکرش را هم نمی‌کرد روزگاری مسئله «مذاکره» از جانب رئیس‌جمهور روحانی هم حتی، «دیوانگی» خطاب شود؛ در یک سخنرانی در اشاره به علت بیدستاوردی برجامِ آقای روحانی گفته بود:

«دولت مصمم است گام‌های بلندی را بدارد، اما عده‌ای برای اینکه نگذارند شیرینی لغو تحریم‌ها به کام مردم برسد، کارشکنی‌هایی می‌کنند اما ما تمام تلاش خود را در این راستا انجام می‌دهیم.»

اکنون و با گذشت چند سال از آن حرف‌ها مشخص شده است که علت بیدستاوردی برجام نه «آن عده» که اعتماد بیجا به آمریکا، امید واهی داشتن به برجام، کم‌توجهی به ظرفیت‌های داخلی و بزرگ دانستن تحریم‌هایی بود که بنا به گفته تمام کارشناسان منصف کشور هیچگاه تأثیری بیش از میانگین 30 درصد بر اقتصاد کلان ایران نداشته‌اند.

جهانگیری در دیماه سال گذشته هم طی یک سخنرانی از این گفت که ایران در «ته درّه» قرار دارد!

او در حالی این ادعا را مطرح کرد که اولاً به اثبات عقل چنین چیزی صحیح نیست و ایران اسلامی امروز به عنوان هجدهمین اقتصاد بزرگ جهان و کشوری که بنا به گفته تحلیلگران آمریکایی، از خلیج فارس تا دریای مدیترانه در حال فرماندهیست و بزرگترین قدرت تروریستی تاریخ جهان یعنی «داعش» را نیز به قعر نیستی فرستاده است؛ طبیعتا نمی‌تواند در ته درّه باشد و نیست!

در ثانی جهانگیری در حالی این اظهارات را بر زبان آورد که لابد دیده و شنیده بود که رهبر انقلاب در قبل از آن و در ایام دولت دهم چگونه نسبت به اظهارات یک مقام دولت مبنی بر وجود«شرایط شعب ابی‌طالب»! واکنش نشان داده و عنوان کرده بودند که ایران اسلامی اتفاقا در «شرایط بدر و خیبر» است.

با این اوصاف به نظر می‌رسد مهندس جهانگیری، حکماً غیر از ماجرای بلادفاع «تلفات بالای مسکن مهر در کرمانشاه»؛ 2 عذرخواهی مسلم دیگر هم به مردم ایران بدهکار است که مشخص نیست چه زمانی خود را از آنها بریءالذمه و هزینه‌های ایجاد شده بواسطه این سخنان را در حد امکان مرتفع می‌کند.

عذرخواهی‌های مهمی که البته شاید برخی معتقد باشند ماجرای دستگیری برادر ایشان به دلیل مشکلات اقتصادی نیز باید در میان این اعتذارها جای داده شود.

ممکن است آقای جهانگیری فراموش کرده که وقت انسان همیشگی نیست...






منبع : جهان نیوز 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار