کد خبر: ۵۳۰۱۷
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۱ 25 June 2015
مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز با بیان اینکه نبود کتابخانه مرکزی یکی از محرومیت‌های اصلی این استان است، گفت: باید انجمن خیرین کتابخانه‌ساز در شهرستان‌های استان البرز تشکیل شود.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، رضا گل‌محمدی در جلسه انجمن کتابخانه‌های استان البرز که بعد از ظهر امروز با حضور استاندار البرز، فرماندار کرج و برخی مدیران کل دستگاه‌های اجرایی در محل استانداری البرز برگزار شد، اظهار داشت: نیاز استان البرز به یک کتابخانه بزرگ و مرکزی از جمله ضروریات این منطقه محسوب می‌شود.

عضو انجمن کتابخانه‌های البرز با تاکید بر اینکه نبود کتابخانه مرکزی یکی از محرومیت‌های اصلی این استان است، افزود: تشکیل انجمن خیرین کتابخانه‌ساز در شهرستان‌های استان البرز انجام شود.

وی با بیان اینکه باید فعالیت‌های انجام شده در این بخش به صورت یکپارچه و با همکاری همگانی کلیه دستگاه‌ها انجام شود، خاطرنشان کرد:باید به این نکته اذعان داشت کتابخانه‌ یکی از مهم‌ترین مسائل موجود در استان است چرا که کتابخانه‌ها پذیرای سیل عظیمی از جوانان هستند.

همچنین مدیرکل امور اجتماعی استانداری البرز با اشاره به اینکه 70 درصد جمعیت دنیا در کشورهای جهان سومی زندگی می‌کنند، تصریح کرد: تنها 25 تا 30 درصد کتاب در این کشورها تولید می‌شود.

حمید عسگری مورودی با بیان اینکه زمان محصور کردن کتاب در کتابخانه‌ها تمام شده است، اظهار داشت: باید کتاب را وارد تاکسی، اتوبوس، مترو و محیط‌های عمومی کرد.

وی با تاکید بر اینکه فرهنگ جامعه ما خواسته یا ناخواسته به فرهنگ بصری تبدیل شده است، افزود: مردم دیدن و شنیدن را به خواندن ترجیح می‌دهند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری البرز با اشاره به اینکه بحث کتاب گویا باید در افق برنامه‌ها دیده می‌شد، بیان کرد: باید کتاب را در عرصه‌های مختلف برد چرا که زندگی امروز محدود شده و فرصتی نیست، به همین منظور باید از کمترین زمان بیشترین استفاده را برد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار