امام جمعه موقت اهواز:
امام جمعه موقت اهواز گفت: نقش حضرت زهرا(س) در اسلام یک نقش تاریخی است. ایشان توجه به نیاز زمان خود، بصیرت و نقش‌آفرینی را به خوبی انجام دادند.
کد خبر: ۵۷۶۵۵۹
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۷ 09 March 2018

حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن حسن زاده  با تبریک سالروز ولادت حضرت فاطمه الزهرا(س) اظهار کرد: آنچه که در مجموعه معارف ما وجود دارد و در قرآن، روایات، احادیث و سیره پیامبر آمده نشانگر این است که خداوند جایگاه بسیار رفیعی برای زن قرار داده است.

وی افزود: در آیه‌ای از قرآن بیان شده که در مقامات معنوی تفاوتی بین زن و مرد وجود ندارد بنابراین در بحث مقامات یک انسان و تعالی زن و مرد تفاوتی نیست.

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه علاوه بر کلیاتی که در قرآن وجود دارد، در احادیث و سیره پیامبر نیز تفاوتی بین زن و مرد نیست، ادامه داد: جایگاه حضرت خدیجه(س) و حضرت زینب(س) بسیار رفیع است و در واقع کلیات اسلام در عمل عینیت پیدا کرده و مورد توجه قرار گرفته است.

حسن‌زاده با بیان اینکه جایگاه زن در جامعه کنونی از آنچه باید باشد فاصله گرفته است، تصریح کرد: با وضعیتی که امروزه در جهان مشاهده می کنیم و مورد اشاره مقام معظم رهبری نیز قرار گرفته است، می‌خواهند زن را به یک وسیله تبلیغاتی و صرفا برای هیجانات جنسی قرار دهند که در پی این موضوع خبرهای آزارهای جنسی در محیط کار و محیط آموزشی از کشورهای غرب به ما می‌رسد. بنابراین با توجه به راهکارهای اسلام بحث پوشش می‌تواند به رسیدن به تعالی که خداوند می‌خواهد کمک کند.

امام جمعه موقت اهواز بیان کرد: نقش حضرت زهرا(س) در اسلام یک نقش تاریخی است. ایشان توجه به نیاز زمان خود، بصیرت و نقش‌آفرینی را به خوبی انجام دادند.

حسن‌زاده بیان کرد: همچنین ابعاد مختلف شخصیت حضرت زهرا(س) را در ولایت، رهبری صحیح، جانشینی پیامبر، مباحث معرفتی و نصیحت‌هایشان مشاهده می‌کنیم.

وی با اشاره به نقش زن به عنوان یک مادر گفت: مهد کودک و پیش دبستانی بعضا جزو نیازها هستند اما هیچ وقت یک مربی توانایی ایفای نقش یک مادر را ندارد. همچنین نقش مادر در تربیت و محبت و شکل‌گیری شخصیت فرزند نمی‌تواند جایگزینی داشته باشد که متاسفانه امروزه می‌بینیم نقش مادر با بهای اندکی مبادله می شود.

حسن‌زاده با بیان اینکه بسیاری از شغل‌ها قابل مقایسه با نقش و جایگاه مادر نیست، افزود: باید یک زن در شغل‌هایی که مناسب با جایگاه زن است مشغول شود که امیدواریم با فرهنگ‌سازی صحیح شاهد ارتقای سلامت جامعه باشیم.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار