رئیس سازمان برنامه و بودجه استان کرمانشاه گفت: اگرچه دستگاه‌ها در کرمانشاه چسبندگی زیادی به پروژه‌های عمرانی دارند، اما امسال کرمانشاه را به رتبه اول کشور از نظر واگذاری طرح‌های نیمه‌تمام خواهیم رساند.
کد خبر: ۶۶۱۱۰۵
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۵ 29 September 2018

به گزارش تابناک، حبیب‌الله وفایی در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان کرمانشاه که امروز (7 مهر) برگزار شد، با بیان اینکه در بودجه سال 97 فقط 16 درصد اعتبارات کشور به پروژه‌های عمرانی اختصاص یافته، یادآوری کرد: رویکرد بودجه سال 98 این است که این سهم 16 درصدی باز هم کاهش یابد و بخشی از اعتبارات به اهرمی برای واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی اختصاص یابد.

وی با بیان اینکه از این پس به پروژه‌های عمرانی که باید به بخش خصوصی واگذار شود بودجه تعلق نمی‌گیرد، عنوان کرد: مدیران دستگاه‌ها دیگر نباید برای اعتبار این پروژه‌ها به ما مراجعه کنند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان کرمانشاه با بیان اینکه کرمانشاه توفیق زیادی در واگذاری طرح‌های نیمه‌تمام نداشته، افزود: کرمانشاه سال گذشته رتبه 27 و امسال نیز رتبه 15 کشور را بین سایر استان‌ها کسب کرده است.

وی از هدفگذاری برای رساندن کرمانشاه به رتبه اول کشور در سال جاری خبر داد و یادآوری کرد: برای این منظور نیازمند همکاری دستگاه‌ها هستیم.

وفایی با انتقاد از اینکه دستگاه‌ها چسبندگی زیادی به پروژه‌های عمرانی دارند و هنوز موضوع واگذاری را جدی نگرفته‌اند، خاطرنشان کرد: تا سه‌شنبه همین هفته فرصت می‌دهیم پروژه‌های قابل واگذاری به بخش خصوصی را تعیین تکلیف کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان کرمانشاه با بیان اینکه در تمام دنیا این رویه صورت می‌گیرد، اظهار کرد: در هیچ کجای دنیا دولت‌ها راه، بیمارستان و ... نمی‌سازند.

در ادامه کیوان کاشفی رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه نیز با بیان اینکه هنوز بسیاری از دستگاه‌ها درباره واگذاری پروژه‌های نیمه‌تمام توجیه نیستتند، گفت: برخی ادارات هنوز پروژه‌های نیمه‌تمام قابل واگذاری به بخش خصوصی را نمی‌‍شناسند.

وی تاکید کرد: هنوز هیچ جدولی از پروژه‌های نیمه تمام در استان نداریم که آن را در اختیار بخش خصوصی قرار دهیم و سرمایه‌گذاران را جذب کنیم، به علاوه حتی توجیه مالی پروژه‌ها نیز مشخص نشده است.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه از واردات نخود به کشور هم ابراز نگرانی کرد و افزود: نخود جزو کالاهای گروه یک است که ارز 4200 تومانی به آن تعلق می‌گیرد و با قیمت پایین وارد کشور می‌شود.

به گفته کاشفی، این نخود در داخل کشور بسته‌بندی شده و دوباره صادر می‌شود که نتیجه آن ضرر کشاورزان خصوصا کشاورزان کرمانشاه است که سهم بسزایی در تولید نخود کشور دارند.

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار