مجتمع تجاری «فیروزه» که یکی از ابرپروژه‌های شهری کرمانشاه محسوب می‌شود، با گذشت سال‌ها از شروع ساخت آن تنها ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. پیشرفتی که حاصل کار دوساله پیمانکاران این پروژه است و فیروزه تنها دو سال بعد از شروع ساخت آن به مشکل برخورد و ساخت آن تا به امروز متوقف مانده است.
کد خبر: ۶۷۴۶۵۴
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۵ 31 October 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،آن طور که مسئولین پروژه عنوان کرده‌اند مشکل کار اختلافی است که شهرداری با شریک پروژه پیدا کرده و باعث شده کار پروژه به دادگاه بکشد، دادگاهی که اعلام رای آن حالا سه سال است به طول انجامیده و موجب شده این پروژه نیمه کاره میان کلانشهر کرمانشاه رها شود.

آن طور که مدیر فنی شهرسازی سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری کرمانشاه عنوان می کند پروژه مشکل مالی ندارد و با اعلام رای دادگاه خواب فیروزه هم پایان می‌گیرد و ساخت این پروژه دوباره از سر گرفته می‌شود.

بابک امامیان در گفت و گو با خبرنگار سرویس «اجتماعی» ایسنا منطقه کرمانشاه، با اشاره به شروع به کار پروژه "فیروزه" از سال 1390، گفت: ساخت این مجمتمع تجاری با همکاری شهرداری و بخش خصوصی در زمینی به مساحت هفت هزار مترمربع آغاز شد.

وی افزود: با توجه به عدم خرید املاک اطراف پروژه، کار ساخت پروژه با تاخیر شروع شد و با خریداری این املاک عملا عملیات اجرایی فیروزه از سال 1392 آغاز شد.

امامیان تصریح کرد: این پروژه قرار است در زیربنای هفت هزار مترمربع در قالب هشت طبقه ساخته شود و زیربنای مجموع طبقات حدود 56 هزار مترمربع است.

وی تصریح کرد: از مجموع هشت طبقه، پنج طبقه بصورت زیرزمینی و سه طبقه روی زمین است و از مجموع این طبقات پنج طبقه تجاری و مابقی پارکینگ است.

امامیان افزود: این پروژه شامل 450 واحد تجاری است و طبقات پارکینگ آن نیز ظرفیت پارک 550 خودرو را داراست.

مدیرفنی شهرسازی سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری کرمانشاه با اشاره به فعال بودن پروژه فیروزه تا سال 1394، گفت: تا این سال پروژه به پیشرفت فیزیکی 20 درصدی رسید، اما از همین سال به دلیل اختلاف نظر شهرداری با بخش خصوصی ساخت پروژه متوقف و کار به دادگاه کشید.

امامیان باتاکید بر اینکه پروژه مشکل مالی ندارد، گفت: 85 درصد منابع ساخت پروژه توسط شهرداری و 15 درصد مابقی توسط بخش خصوصی تامین می شود و هم اکنون پروژه مشکلی به لحاظ مالی ندارد.

وی اعتبار اولیه ساخت این پروژه را 32 میلیارد تومان اعلام و اظهار کرد: تا پیش از افزایش قیمت ارز پیش بینی این بود بتوان با 100 میلیارد تومان این پروژه راتکمیل کرد، اما هم اکنون باتوجه به افزایش قیمت ها قطعا اعتبار لازم برای ساخت این پروژه هم افزایش چشمگیری خواهد داشت، اما فعلا مشکل مالی برای این پروژه مطرح نیست.

وی افزود: مشکل پروژه عمدتا حقوقی است و منتظر ابلاغ رای از سوی دادگاه هستیم که روند آن طولانی شده و امیدواریم با اعلام رای دادگاه هرچه سریعتر کار ساخت این پروژه از سر گرفته شود.

مدیرفنی شهرسازی سازمان عمرانی و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری کرمانشاه با اشاره به قرارگیری این پروژه در مرکز شهر کرمانشاه گفت: قطعا این پروژه یکی از پروژه های شاخص شهر است و ساخت آن بسیار حائز اهمیت است. به لحاظ نوع تاسیسات و ساخت سازه هم فناوری های جدید در این پروژه به کار گرفته شده و می شود وامیدواریم بتوانیم با ساخت سریع پروژه، آن را به نمادی برای شهر کرمانشاه تبدیل کنیم.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار