کد خبر: ۶۸۵۲۵
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۸ 29 July 2015

بعد از مدت ها کش و قوس و کش مکش نتیجه دعوای مدیران استان البرز و باشگاه فرهنگی ورزشی سایپا با بازگشت این تیم به تهران مشخص شد.

به گزارش ایرنا، درست در انتهای لیگ برتر چهاردهم و بعد از تغییر در مدیریت باشگاه فرهنگی ورزشی سایپا و روی کار آمدن بیت الله رضایی و همچنین پر رنگ تر شدن حضور حمید سجادی در هیات مدیره این باشگاه، پروژه خروج سایپا از استان سی و دوم کشور(البرز) کلید خورد.

این امر با صرف یک بازه زمانی چند ماهه و استراتژی های قابل قبول از سوی مدیران باشگاه سایپا، با استفاده از ابزاری به نام 'لابی' و 'نفوذ' به کرسی نشست و بعد از 10 سال فعالیت، به عمر حضور این باشگاه در البرز پایان دادند.

البته در این میان و از سوی برخی مدیران تصمیم گیر استان، مقصر تمامی اتفاقات رخ داده و بازگشت سایپا به تهران مدیرکل ورزش و جوانان معرفی شد که محمد جواد کولیوند نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی با رد این موضوع کل مجموعه استان را مقصر این انتقال دانست و گفت ، بازگشت سایپا به تهران بایستی برای استان البرز درس عبرتی باشد شد تا از این پس با تکیه بر استعدادها و توان نوجوانان و جوانان البرزی بر روی تیم های استیجاری سرمایه گذاری نکنیم.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی گفت: کل مجموعه استان البرز در موضوع سایپا و رفتن این تیم به تهران مقصر هستیم و بایستی از مقصر جلوه دادن عده ای خاص پرهیز کنیم.

محمد جواد کولیوند افزود: موضوع انتقال سایپا به تهران برای مدیران استان البرز درس عبرت بزرگی شد تا از این پس با تکیه بر توان و استعدادها استان به سمت موفقیت گام برداریم.

وی ادامه داد: استعدادهای زیادی درحوزه ورزش داریم که می شود با ایجاد بستر لازم زمینه حضور یک تیم از استان البرز در لیگ های پایین تر کشور را ( سه و دو ) فراهم کرد ، از این پس باید یاد بگیریم به تیم های استیجاری اعتماد نکنیم.

کولیوند درباره چگونگی رفتن این تیم از البرز نیز ، گفت: ما تمام تلاش خود را برای نگه داشتن و منصرف کردن مدیران این باشگاه انجام دادیم و در این راه جلسات زیادی با گروه خودرو سازی و باشگاه انجام دادیم اما در پایان این سایپایی ها بودند که تصمیم به بازگشت به تهران گرفتند.

وی اضافه کرد: در هر نشست قول های مساعدی به ما داده می شد اما در پایان مشخص شد تمام این موضوعات تنها بهانه ای برای اتلاف زمان و پیاده کردن اهداف مورد نظر بوده است ، ای کاش از ابتدا خیلی صادقانه و شفاف تفکرات خود را اعلام می کردند تا این همه وقت و انرژی به هدر نمی رفت!

کولیوند ادامه داد: در موضوع رفتن سایپا باید در برخی موضوعات نیز حق را به طرف مقابل بدهیم آنجایی که نتواستیم بستر مناسب برای حمایت از این تیم را مهیا کنیم و ازجنبه های روانی نیازهای این تیم در استان البرز محقق نشد.

وی افزود: مدیران باشگاه سایپا برای انتقال از البرز دستور ویژه معاون اول رییس جمهور را در دست داشتند ، ما پس از اطلاع از تصمیم این باشگاه پیگیری های بسیاری را با مدیران گروه خودروسازی و وزرات صنایع داشتیم اما در نهایت علیرغم قول مساعد مدیران گروه به واسطه دستور ویژه معاون اول رییس جمهور رایزنی ها به سرانجام نرسید و تیم به تهران منتقل شد.

نماینده کرج در پایان با بیان این که در رفتن سایپا همه مقصر هستیم، اضافه کرد: در هفته های اخیر هجمه های زیادی برای مشخص کردن مقصر خروج سایپا از البرز به وجود آمده است که بایستی یاداور شوم در رفتن سایپا از استان البرز همه مقصر هستیم و باید با عبرت گرفتن از این اتفاق به فکر ایجاد بستر مناسب برای رشد فوتبال استان در سطح کشور باشیم.

کولیوند درباره حضورخود درهیات مدیره باشگاه راه آهن تهران نیز گفت: در شرایط فعلی حضور در هیات مدیره باشگاه راه آهن به صلاح نبود اما با فشارهای زیاد و اصرارهای فراوانی که انجام شد ناچار به پذیرش این مسئولیت شدم!

وی افزود: اگر اصرار مدیران نبود به هیچ عنوان این مسئولیت را قبول نمی کردم.

مدیر کل ورزش و جوانان استان البرز نیز گفت: رفتن سایپا از البرز به اعتقاد بنده کاری سیاسی بود و به هیچ عنوان نمی توان ورزشی بودن این انتقال را درست دانست.

رضا گل محمدی افزود: اعتثقاد دارم هنوز رفتن این تیم به تهران قطعی نشده است و می شود با اتحاد و همدلی مدیران استان سایپا را بازگرداند.

گل محمدی گفت: به نظرم اگر مسئولان وزارت صنعت و معاون اول رییس جمهور متوجه اثربخشی مثبت حضور این باشگاه در البرز شوند و بتوانیم این فضا را ایجاد کنیم که بودن سایپا برای یک استان سه میلیون نفری چه تاثیراتی دارد می توان نظر آنها را برای بازگشت سایپا به البرز تغییر داد.

وی گفت: به هیچ عنوان رفتن سایپا از استان البرز ورزشی نبوده است و توجیه مدیران گروه خودروسازی و باشگاه سایپا مبنی بر کاهش هزینه ها دروغ بسیار بزرگی است ، دلیل خروج این تیم از البرز و بازگشت به تهران سیاسی است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز افزود: وضعیت تیم سایپا در فصل نقل و انتقالات، تمدید و جذب بازیکنان سرشناس مانند نکونام نشان می دهد دروغ کم کردن هزینه ها که دلیل اصلی رفتن سایپا اعلام شده است به هیچ عنوان حقیقت دارد

گل محمدی اضافه کرد: با یک بررسی ساده و گفت وگوی نمایندگان کرج با وزیر صنعت معدن و تجارت به خوبی می تواند این دروغ را ثابت کند و نشان دهد که این باشگاه تنها به دلایل سیاسی از البرز رفته است و بیان جملاتی به مانند کم کردن هزینه ها به هیچ عنوان واقعیت ندارد.

وی ادامه داد: ما آنچه در توان داشتیم برای موفقیت این باشگاه ارائه کردیم و میزان دریافتی ما از این باشگاه پایین ترین مبلغ در میان تیم های لیگ برتری بود جای تعجب دارد که مدیر یک باشگاه به راحتی اسناد و مدارک رسمی موجود در این خصوص را کتمان می کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار