کد خبر: ۷۸۴۸۰
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۸ 17 August 2015

مشاور استاندار البرز و مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری ضمن تشریح اولویت‌ها و برنامه‌های این اداره کل، مشارکت فعال زنان را در عرصه‌های اجتماعی، اقتصادی و.. نقشه راه خود اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه البرز، بی بی عصمت سرفرازی ظهر امروز (26مرداد)، در کارگروه تخصصی امور بانوان و خانواده استانداری البرز گفت: بازدید از تعاونی‌های اقتصادی زنان سرپرست خانوار در قالب طرح بکارگیری مشارکت اقتصادی بانوان مناطق محروم در دستور کار است و به زودی عملیاتی می‌شود.

وی افزود: کارگروه امور بانوان و خانواده استانداری امروز یکی از کارگروه‌های تأثیر گذار استان است که در حوزه امور روستایی و عشایر، محیط زیست، سندآمایش سرزمین و اشتغال بشمار می‌رود و در برنامه‌ریزی‌های آن حائز جایگاه است.

مدیرکل اموربانوان و خانواده استانداری البرز در ادامه نقش ورزش زنان را نیز مورد تأکید قرار داد و یادآورشد: در این کارگروه با دعوت از مدیرکل ورزش و جوانان، سرفصلی ویژه ورزش بانوان شاغل گشوده شد و اداره کل مذکور آمادگی برگزاری اولین المپیاد ورزشی استان ویژه بانوان شاغل در دستگاه های اجرایی را اعلام کرد؛ ضمن اینکه با تصویب این کارگروه بانوان از این پس ساعتی ویژه ورزش خواهند داشت.

وی ادامه داد: تجهیز مهدهای کودک مستقر در زندانهای استان نیز یکی دیگر از محورهای این کارگروه بود که با ارائه گزارشی از سوی اداره کل امورزندانها مورد بررسی قرارگرفت و راهکارهای عملیاتی آن با مشارکت گیری دانشگاه علوم پزشکی استان و دستگاه هایی همچون بهزیستی و... اخذ تدبیر شد.

در ادامه این جلسه رضا گل محمدی، مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز نیز گفت: طبق ابلاغ دولت به دستگاه‌ها، یک درصد از هزینه‌های جاری باید صرف ورزش کارکنان شود و مدیران علاقمند به سلامت کارکنان خود موظف‌اند 30 درصد از این سرفصل را به ورزش بانوان اختصاص دهند.

وی افزود: اگر این طرح به خوبی از سوی بانوان دنبال شود، حتی امکان ساخت مکان‌های ویژه برای ورزش بانوان نیز وجود دارد؛ چرا که در قانون این سرفصل دیده شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز خاطرنشان کرد: اعلام آمادگی می‌کنیم که المپیاد ورزش بانوان امسال در استان برگزار شود و بانوان البرزی بتوانند در رشته‌های مختلف ورزشی متناسب با استعدادهایشان شرکت کنند.

وی در پایان گفت: در شش ماهه دوم امسال، اوضاع ورزش استان بهترخواهد شد وسهم بانوان نیز در این بین ویژه دیده می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار