لغو بازی ایران و گوام، اینبار به خاطر هتل و چمن
اگر دلیلی که مسئولان ورزش البرز مدعی هستند، یعنی عدم وجود هتل مناسب را هم قبول کنیم، باز هم می توان گفت که بی تدبیری همچنان به ورزش البرز آسیب می زند.
کد خبر: ۸۱۵۰۴
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۷ 23 August 2015
به گزارش تابناک – البرز: طی ماه های اخیر ورزش استان البرز آسیب های جدی را متحمل شده است.
نخستین و به طور قطع مهمترین آسیب مربوط به رفتن سایپا از البرز است. اتفاقی که در سکوت مطلق مدیران ارشد استان رخ داد و آنها تنها نظاره گر رخدادها و آسیب ها بودند.
اما چند ماه بعد، برخی از مسئولان وعده دادند که دیدار تیم های ملی فوتبال ایران و گوام به میزبانی شهرستان کرج و ورزشگاه انقلاب برگزار خواهد شد.
میزبانی دیدارهای ملی برای هر استانی ارزشمند بوده و مدیران استانی تلاش می کنند حداقل میزبان یک دیدار ملی باشند. 
در سال های اخیر به دلیل وجود ورزشگاه انقلاب کرج در استان البرز، تعدادی از دیدارهای تیم ملی فوتبال به میزبانی البرز برگزار شده است.
این بار نیز وعده داده شده بود که دیدار ایران و گوام در این ورزشگاه برگزار شود، اما این وعده عملی نخواهد شد.
مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز در این ارتباط به مهر گفته است: ناهماهنگی‌های موجود در فدراسیون فوتبال عامل لغو بازی تیم‌های ملی فوتبال ایران وگوام در کرج بود.
رضا گل محمدی اظهار کرد: در انتقال میزبانی از تیم ملی، خود دوستان در فدراسیون فوتبال تصمیم گرفتند و خودشان هم با ارسال نامه عنوان کردند این بازی در کرج برگزار نمی شود و درنهایت قوانین موجود اجازه این کار را نداد.
وی با بیان اینکه ضوابط برگزاری بازی های رسمی و بین المللی مشخص است، گفت: اینکه فاصله محل هتل تا ورزشگاه از میزان مجاز بیشتر است را دوستان پیش از این تصمیم هم می دانستند و اگر این اتفاق افتاده است تقصیری متوجه البرز نیست و مدیران فدراسیون باید پاسخگو باشند.
گل محمدی ادامه داد: روز گذشته برخی دلایل از جمله کیفیت زمین را بهانه لغو بازی در کرج عنوان کرده اند که این موضوع صحت ندارد و باید بگویم کیفیت زمین ورزشگاه انقلاب اسلامی کرج درحد بالایی است و از این بابت مشکلی وجود نداشت.
مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز با اشاره به اینکه به طور کامل آماده برگزاری این دیدار بودیم گفت: سال گذشته هم دیدار رسمی تیم ملی مقابل کویت در کرج برگزار شد و کوچکترین مشکلی رخ نداد. نمی دانم چرا امسال این موضوع را بهانه کردند تا  بازی در البرز برگزار نشود.
گل محمدی بار دیگر با تاکید بر اینکه ما درخواست برگزاری بازی تیم ملی در کرج را نداشتیم گفت: به ما اعلام کردند این دیدار را در کرج پذیرا باشید و ما هم استقبال کردیم و اگر مسائلی در راه برگزاری این بازی وجود دارد که مانع حضور تیم گوام در البرز است به ما ارتباطی پیدا نمی کند و مدیریت فوتبال کشور باید به آن پاسخ دهد.
اظهارات گل محمدی چند نکته مهم دارد. از جمله اینکه البرز تقاضای میزبانی نداشته و این اعتراف صریح نشان دهنده عدم تلاش مسئولان استانی برای برگزاری دیدارهای ملی و مهم است.
از سوی دیگر اظهاراتی به نقل از رئیس هیات فوتبال استان البرز منتشر شده که نقض کننده اظهارات مدیر کل ورزش البرز است.
محمد محمودی می گوید: باز هم بی امکاناتی استان البرز به ورزش ضربه زد و به دلیل نبود هتل مناسب بازی ایران و گوام که قرار بود در کرج برگزار شود، به تهران منتقل شد.
بازی تیم ملی فوتبال ایران و گوام از مرحله مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه که قرار بود دوازدهم شهریور ماه سال جاری در ورزشگاه انقلاب اسلامی کرج برگزار شود به ورزشگاه آزادی تهران انتقال یافت.
این موضوع را فدراسیون فوتبال در نامه‌ای به اطلاع استان البرز رسانده است.
محمودی در ادامه تقصیر را به گردن سرمربی تیم ملی فوتبال انداخته و می گوید: برخی گمانه زنی‌ها در این باره وجود دارد ، ظاهر موضوع نشان می‌دهد این انتقال به تهران با خواست کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی انجام شده  اما اصل موضوع این است که به دلیل فقدان یک هتل مناسب در البرز این جابجایی صورت گرفته است.
در کنار این اظهارات، برخی از مسئولان فدراسیون فوتبال و اعضای تیم ملی، بی کیفیت بودن زدن ورزشگاه انقلاب کرج را دلیل اصلی برای عدم میزبانی البرز می دانند.
البته اگر دلیلی که مسئولان ورزش البرز مدعی هستند، یعنی عدم وجود هتل مناسب را هم قبول کنیم، باز هم می توان گفت که بی تدبیری همچنان به ورزش البرز آسیب می زند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار