مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه گفت: مراجعات مردم برای اهدای خون در این استان کم شده است.
کد خبر: ۸۲۷۸۶۸
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۰ 02 March 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازمهر،پژمان صالحی فر اظهار داشت: گروهی را برای انتقال خو آموزش می‌دهیم که در این گروه ممکن است پزشک، پرستار و افراد فنی باشد، اما ممکن است غیر فنی نیز در گروه وجود داشته باشد.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه گفت: نیاز به خون در این روزها کم رنگ نشده است و خیلی از بیماران تالاسمی، افرادی که تصادف می‌کند و جراحی‌های قلب لاجرم به خون نیاز دارند.

وی خاطرنشان کرد: ما نمی‌توانیم بگوییم، چون کشور درگیر بیماری کرونا شده است لذا دیگر تصادف رخ نمی‌دهد و بیماران در بیمارستان‌ها به خون نیاز پیدا نکنند.

این مسئول بیان داشت: بیمار تالاسمی هر دو هفته یک بار نیاز به خون دارد و این بیماران به صورت روتین نیازمند هستند، اما طی ۱۰ رو گذشته مراجعه به سازمان انتقال خون کم شده است.

صالحی افزود: اگر این روند ادامه داشته باشد، با توجه به اینکه به روزهای آخر سال نزدیک می‌شویم ممکن است که ذخایر ما با کاهش جدی مواجه شود.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه ادامه داد: افرادی که حال جسمی آنها خوب است و احساس تب، سرفه و موارد دیگر ندارند می‌توانند با مراجعه به سازمان انتقال خون خون اهدا کنند.

این مسئول با اشاره به تدابیر اندیشیده شده برای پیشگیری از شیوع کرونا و نیز ضدعفونی مراکز خون گیری گفت: تلاش ما این است، افرادی که برای اهدای خون مراجعه کی کنند، بدون هیچ گونه معطلی کار آنها انجام شود.

صالحی فر عنوان کرد: تب افراد مورد بررسی قرار می‌گیرد و در صورت تب داشتن، اصلاً اجازه ورود به بخش به آنها داده نمی‌شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار