فرمانده منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی:
فرمانده منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی با بیان این که دشمنان جرات اقدام مجرمانه در مرزها و حریم هوایی کشور را ندارند، گفت: آموزش‌های نظامی در پدافندهوایی متناسب با پیشرفت تجهیزات و امکانات ارتقا یافته و به روز شده است.
کد خبر: ۸۹۶۳۲۵
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۷ 06 September 2020

امیر سرتیپ علی حدادی سامانی افزود: تجهیزات نظامی در داخل کشور و بدون وابستگی به خارج در حال تولید است که دانش استفاده از این امکانات نهادینه می‌شود.

وی تقویت بنیه دفاعی کشور را تکلیفی مهم برای نیروهای مسلح  برشمرد و اظهارداشت: طراحی و ساخت رادارهای به روز، جنگ افزارها، سامانه‌های جمع آوری اطلاعات، تقویت و به روز رسانی شبکه فرماندهی و کنترل از جمله اقدامات پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای تحقق تقویت بنیه دفاعی کشور و همچنین تحقق شعار سال یعنی جهش تولید بوده است.

وی بیان‌ کرد: تمامی آموزش‌های نظامی و تجهیزاتی برای کارکنان رسمی و وظیفه پدافند هوایی در مراکز آموزشی این نیرو مثل دانشگاه خاتم الانبیا، مرکز آموزشی درجه داری و آموزش کارکنان وظیفه توسط افسران و فرماندهان آموزش داده می‌شود.

به گفته فرمانده منطقه پدافند هوایی منطقه مرکزی شهید نصر اصفهانی در شبکه فرماندهی و کنترل بومی به نقطه عطف رسیده‌ایم و بدون وابستگی به کشورهای دیگر در این عرصه فعالیت انجام می‌گیرد و با اشرافیت اطلاعاتی مرزی و برون مرزی امنیت هوایی کشور تامین می‌شود.

وی ادامه ‌داد: دشمنان از پیشرفت نظامی کشور ما با خبر هستند و جرات تخلف و انجام اقدام مجرمانه در مرزها و حریم هوایی کشورمان را ندارند چرا که آن‌ها از قدرت ایران در حفظ امنیت هوایی با مشاهده انجام عملیات و ماموریت‌هایی مثل نشاندن هواپیمای حامل ریگی و هواپیمای حامل نیروی های نظامی آمریکایی آگاه هستند.

وی رصد ۲۴ ساعتی وضعیت امنیت هوایی کشور را از ماموریت‌های اصلی پدافند هوایی بیان‌ کرد و گفت: در هر منطقه از کشور به دلیل ظرفیت‌ها و جایگاه خاص خود، نیاز به مراقبت و کنترل است که این اقدامات در آسمان منطقه مرکزی کشور انجام و کوچکترین خطای عادی خلبانان که موجب تهدیدی برای کشور باشد، تذکر داده می‌شود.

امیر سرتیپ حدادی سامانی با اشاره به وضعیت منطقه و اتفاقات اخیر سیاسی بین المللی گفت: راهبرد جمهوری اسلامی ایران در چنین وضعی تقویت بنیه دفاعی، دفاع و بازدارندگی با بکارگیری حداکثر قدرت است.

وی به اقدامات بشردوستانه و خدماتی رسانی پدافندهوایی شهید نصر اصفهانی در شرایط خاص کشور مثل سیل و شیوع بیماری کرونا اشاره ‌کرد و گفت: اقدامات مومنانه با اختصاص نیروی انسانی و ناوگان حمل و نقل به کمیته امداد اصفهان و کمک به نیازمندان انجام شده و خدمات ضدعفونی و ایمن سازی محیط در برابر ویروس کرونا توسط این یگان نظامی صورت گرفته است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار