کد خبر: ۹۱۴۸۶
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۲ 08 September 2015

مدیرکل ورزش وجوانان استان البرز از اضافه شدن ۱۲۰ هزار متر زمین به دارایی های ورزش البرز در نیمه نخست امسال خبرداد.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا گل محمدی که عصر امروز سه شنبه در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران رسانه های گروهی سخن می گفت افزود: اداره کل ورزش و جوانان استان البرز همواره تلاش کرده است در تقابل با زمین خواران و افراد سودجو حافظ منافع ورزش باشد و اجازه دست اندازی به داشته های محدود ورزش را در این استان متراکم ندهد.

وی افزود: خوشحالم که عنوان کنم پس از ماه ها پیگیری حقوقی و مکاتبات لازم موفق به در اختیار گرفتن ۱۲۰ هزار متر زمین برای احداث فضاهای ورزشی شده ایم و این موضوع می تواند راه گشای ورزش استان در آینده باشد.

گل محمدی تصریح کرد: در مهمترین پرونده حقوقی ۴۶ هزار متر زمین واقع در منطقه کلاک که عده ای مدعی بودند متعلق به ورزش نیست را در قالب یک کار حقوقی فشرده به سرانجام رساندیم و با ازارائه مستندات قانونی آن را به ورزش بازگرداندیم.

وی ادامه داد: در شهرستان نظرآباد نیز در قالب یک توافق خوب ۸ هکتار زمین برای احداث ورزشگاه بزرگ این شهرستان به اداره کل ورزش و جوانان استان البرز واگذار شد و این زمین نیز در مراحل پایانی واگذاری به سر می برد.

افتتاح ۵ پروژه ورزشی در مهرماه

گل محمدی با بیان اینکه استان البرز از حیث سرانه فضاهای ورزشی استان آخر کشور است وفقیرترین محسوب می شود گفت: سرانه ورزشی البرزدر حال حاضر ۳۸ سانتی متر مربع است و در صورتی که فضاهای ورزشی نیمه کاره و در دست احداث به بهره برداری برسد شاهد رسیدن این میزان به ۴۴ سانتی متر خواهیم بود.

مدیرکل ورزش وجوانان استان البرزاز افتتاح ۵ پروژه ورزشی استان البرز در مهرماه امسال خبرداد و گفت: پایگاه استعدادیابی و قهرمانی وسالن های ورزشی ولایت رود، جوستان، ابراهیم بیگی وعلی آباد گونه فضاهایی هستند که در ۲۰ مهرماه و با حضور مسئولان کشوری به بهره برداری می رسد.

وی در ادامه گفت: ۶ پروژه دیگر استان نیز بهمن ماه امسال به بهره برداری می رسد تا در مجموع شاهد افتتاح ۱۱ طرح ورزشی استان البرز در سال ۹۴ باشیم.

وی خاطرنشان کرد: بزرگترین و مهمترین پروژه ورزشی البرز یعنی سالن شش هزار نفری نیز اعتبارات خوبی را جذب کرده است و مقرر شده است در بهمن ماه سال آتی و چندین ماه زودتر از موعد مقرر افتتاح شود.

ورزشکاران البرزی پیش رو در کسب سهمیه المپیک

رضا گل محمدی در بخشی دیگر از صحبت های خود با بیان اینکه جزء اولین استان هایی بودیم که موفق به کسب سهمیه المپیک توسط ورزشکاران خود شدیم گفت: استان البرز همچنان جزء مناطق مدال آور واثرگذار ورزش کشور است و این روند روبه رشد موجب شده است به گروه دوم رتبه بندی استان ها در وزارت ورزش راه پیدا کنیم البته در بحث زیرساخت ها محدودیت هایی داریم که در صورت مرتفع شدن می تواند ما را به سمت حضور در جمع استان های سطح اول کشور رهنمون سازد.

این مسئول در ادامه با بیان اینکه در حوزه جوانان نیز البرز یکی از استان های فعال و پیش رو کشور است گفت: ما با اجرای موفق طرح تدبیر زندگی و راه اندازی کلینیک کنترل خشم جدیت خود را در حوزه جوانان و در موضوعات مهمی چون ازدواج جوانان نشان داده ایم و معتقدم البرز یکی از استان هایی است که موضوع ورزش وجوانان را با یک درجه اهمیت به جلو برده است.

گل محمدی از افزایش سمن های حوزه جوانان به ۷۳ خبرداد و گفت: در حوزه معاونت جوانان و فرهنگی استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد مورد توجه جدی بوده است و ما در سال های اخیر با کمک این سمن ها بسیاری از اهداف تعریف شده را محقق کرده ایم.

مدیرکل ورزش وجوانان استان البرزدرادامه صحبت های خود به موضوع سایپا و برنامه های اداره کل برای پر کردن خلاء این باشگاه اشاره کرد و گفت: در مورد سایپا و دلایل رفتن آنها زیاد صحبت شده است و ترجیح می دهم در این مورد صحبت نکنم.

وی افزود: ما استان مستعدی هستیم و قابلیت های زیادی داریم وخیلی از باشگاه های کشور پس از رفتن سایپا پیشنهاد کرده اند به نمایندگی از البرز فعالیت کنند.ما با دقت این موضوع را بررسی می کنیم و بر همین اساس یکی از باشگاه های معتبر کشور پیشنهاد داده با انتقال کامل فعالیت های خود به البرز در این استان فعالیت کند.

وی در توضیح بیشتر این موضوع گفت: رفتن سایپا ما را برآن داشت تا به سمت ظرفیت های مغفول مانده خود برویم و معتقدم با تلاش هایی که در حال انجام است به زودی مردم البرزخبرهای خوشی را خواهندشنید.

وی در پایان افزود: ۲۲ مهرماه میزبان سمینار بزرگ سوارکاری و چوگان در البرز خواهیم بود وامیدوارم با برگزاری این سمینار بتوانیم ظرفیت های البرز در این بخش را به شکل اثرگذاری معرفی کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار