مجید یزدانپناه در گفتگو با تابناک:
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: ۹۰ درصد ثبت نام دانش آموزان برای سال تحصیلی ۱۴۰۱_۱۴۰۰ در استان کرمانشاه انجام شده است.
کد خبر: ۹۷۸۱۲۵
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۲ 13 July 2021

مجید یزدانپناه در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: براساس دستورالعملل ابلاغی وزیر آموزش و پرورش، برگزاری آزمون ورودی، مصاحبه و تعیین شرط معدل برای ثبت نام دانش آموزان و با توجه به رایگان بودن ثبت نام و عدم اجبار در بحث مشارکت‌های مردمی دریافت هر گونه وجه (به جز وجوه مربوط به بیمه حوادث و کتاب‌های درسی) در زمان ثبت نام مجاز نبود.

وی افزود:دریافت وجوه اختیاری مربوط به کمک‌های مردمی، فعالیت‌های فوق برنامه، سرویس ایاب و ذهاب، لباس فرم، لباس کارگاهی، با هماهنگی و موافقت انجمن اولیاء و مربیان مدرسه و با رعایت سایر قوانین و مقررات بعد از شروع سال تحصیلی امکان پذیر خواهد بود.

یزدانپناه تصریح کرد: رعایت اصل تکریم، کرامت انسانی و حفظ احترام والدین و فرزندان آنان طی فرایند ثبت نام از اولویت‌های ما بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه ۹۰ درصد دانش آموزان در مدارس ثبت نام کرده اند، ابراز کرد: ۱۰ درصد باقی مانده شامل کسانی هستند که مدرسه خود را عوض کرده و هنوز در مدرسه جدید ثبت نام نکرده اند، دانش آموزان کلاس اولی که هنوز موفق به نام نویسی نشده اند و تعداد دانش آموزی نیز به دلیل برگزار نشدن آزمون مدارس نمونه و امیدواری به قبولی در این مدارس، در مدارس دیگر ثبت نام نکرده اند.

یزدانپناه در خصوص بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید نیز گفت: در هیچ جای دنیا برای افراد زیر ۱۸ سال واکسن تزریق نمی‌شود در نتیجه دانش آموزان واکسینه نمی‌شوند، ولی اگر تا مرداد ماه معلمان واکسن کرونا را دریافت کنند و ستاد ملی کرونا تصمیم به بازگشایی مدارس بگیرد وزارت آموزش و پرورش آمادگی برگزاری کلاس‌های حضوری را دارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار