معاون رییس جمهوری در امور مجلس گفت: انقلابی بودن به معنای قانونگرایی، عمل به قانون و پاسخگویی به مردم، رسانه‌ها و نخبگان است.
کد خبر: ۹۸۹۱۵۳
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۹ 27 August 2021

سیدمحمد حسینی عصر  جمعه در همایش سالگرد شهیدان رجایی و باهنر در سالن راه و شهرسازی اصفهان افزود:  جلوگیری از قانون گریزی باید با مراقبت کامل و بدون ملاحظه و رودربایستی در بین تمامی مسوولان وجود داشته باشد و حکومت علوی نباید امتیاز خاصی را برای افرادی خاص در نظر بگیرد. 

وی با بیان اینکه همراهی مجلس در رای اعتماد وزیران بی‌سابقه بود تصریح کرد:  همکاری مستمر مجلس و دولت می‌تواند زمینه خدمت‌رسانی گسترده به مردم را فراهم کند. 

 شهیدان رجایی و باهنر الگویی برای تمامی جامعه

معاون رییس جمهوری در امور مجلس با اشاره به گرامیداشت هفته دولت اظهارداشت: رفتارهای فردی و اجتماعی شهیدان رجایی و باهنر الگویی برای تمامی جامعه به شمار می‌رود، آنان با برخورداری از متانت و وقار و صداقت توانستند معلمانی خوب برای دولتمردان در ادوار گذشته باشند. 

حسینی ادامه داد: دولت فعلی نیز سلوک، مرام و مشی دولت زمان شهیدان رجایی و باهنر را دنبال خواهد کرد و دائم در جهت خدمت رسانی به عموم مردم تلاش می‌کند. 

وی اضافه کرد: اعضای کنونی دولت از جمله رییس‌جمهوری روحیه جهادی دارند و بین مردم برای رفع مشکلات گام بر می‌دارد آنان مرفه بی‌درد نیستند و برای مثال مانند مسوولان دوران گذشته که افرادی با هزاران میلیارد ثروت بودند نیستند.

دولت کنونی، دولتی مردمی است

معاون رییس جمهوری گفت: همانطور که از نام دولت پیداست دولت آیت الله رئیسی دولت مردمی است و در رفع مشکلات مردم خود را سهیم می‌داند. 

حسینی با اشاره به میثاق نامه‌ای که وزرای پیشنهادی و دیگر ارکان دولت آن را امضا کردند خاطرنشان کرد: این میثاق‌نامه متشکل از ۱۰ بند و رکن کلی بود که سیاست‌های کلی دولت فعلی را نشان می‌داد. 

وی با تاکید بر اینکه حل مشکلات نیازمند روحیه جهادی و انقلابی است تصریح کرد: این میثاق‌نامه بر مبنای آموزه‌های قرآنی و معارف ناب اسلامی شکل گرفت و التزام عملی به ارزش‌های انقلاب اسلامی و توجه به نیازهای اولویت‌دار مردم و ارج نهادن به فرصت خدمت رسانی بی‌منت به مردم سه بخش اول آن را تشکیل می‌دهد. 

معاون رییس جمهوری در امور مجلس با اشاره به فساد ستیزی و قانون گرایی و تولید محوری به عنوان سه رکن دیگر مطرح شده در میثاق نامه خاطرنشان کرد: برخی مسوولان گذشته یا در زندان هستند و یا زمینه محاکمه آن‌ها فراهم شده است و این زیبنده نظام اسلامی نیست. 

وی ادامه داد: بهره‌گیری از فناوری‌های اطلاعات، شایسته‌سالاری و توسعه ارتباطات با آحاد جامعه، تامین شرایط مناسب برای مشارکت مردم به ویژه نخبگان در عرصه‌های مختلف، هفتمین،  هشتمین، نهمین و دهمین موارد از اصول دهگانه میثاق نامه مذکور بود. 

مردم ناظر بر عملکرد دولت

حسینی با بیان اینکه مردم باید ناظر بر عملکرد دولت باشند گفت: بر همین اساس هرجا که کوتاهی شد باید امر به معروف و نهی از منکر شهر صورت پذیرد تا شاهد تعلل، رکود و رخوت مانند دوره‌های گذشته نباشیم. 

وی با اشاره به اینکه پیشبرد اهداف عالی نظام نیازمند خدمت‌رسانی از سوی هر سه قوا و اتحاد آن‌هاست تصریح کرد: اگر این چهار سال را بتوانیم به خوبی طی کنیم از پیچ خطرناکی عبور کرده‌ایم. 

معاون پارلمانی رییس جمهوری خاطرنشان کرد: برای تحول نمی‌توان از کارهای جزئی بهره برد بلکه باید با اقدامات اساسی زمینه متحول کردن ارکان مختلف را رقم زد. 

بسیاری از فسادها درون خود قوه مجریه است

حسینی با تاکید بر اهمیت دوری از اشرافیگری اضافه کرد: بسیاری از فسادها درون خود قوه مجریه است که باید به آن‌ها رسیدگی و متوقف شود و این مقوله با کمک نیروهای پاکدست صورت خواهد پذیرفت. 

وی با بیان اینکه اهمیت هرچه بیشتر به تولید داخلی سبب اشتغال زایی می‌شود تصریح کرد: این موضوع گرانی را کاهش خواهد داد و صادرات و ارزآوری را بیشتر می‌کند. 

معاون پارلمانی رییس جمهوری ادامه داد: نباید بر مبنای تحریم‌ها چشممان دنبال غرب باشد بلکه باید بر روی پای خود بایستیم و به توان داخلی امیدوار باشیم. 

حسینی اظهارداشت: ارائه خدمات دولت الکترونیک و افزایش آن از جمله ضروریات جامعه کنونی به شمار می‌رود که باید بیش از گذشته مدنظر قرار گیرد همچنین در مورد شایسته سالاری باید هرکاری را به متخصصان سپرد تا بهترین نتیجه شکل گیرد. 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار