فرمانده هوانیروز
فرمانده هوانیروز گفت:ایران دارای توان رزمی و علمی بالایی در صنعت هوا و فضا است.
کد خبر: ۱۷۶۱۴۳
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۹ 06 February 2016

به گزارش تابناک مازندران، هوشنگ یاریدر اختتامیه جشنواره هوانوردی سیمرغ در سالن همایش های دانشگاه مازندران در بابلسربا اشاره به اینکه شهدا با خون خود موجب شدند تا آیندگان در راستای علم و فناوری تلاش کنند، عنوان کرد: این شهیدان تنها در بحث تخصصی فعالیت نمی کردند بلکه به مسائل فرهنگی نیز توجه داشتند.

یاری این جشنواره را فرصت خوبی برای ارائه دستاوردهای حوزه هوا فضا دانست و گفت: تجلیل از فداکاری‌های تیزپروازان اقدامی ارزشمند است.

وی تصریح کرد: سیستم فناوری امروز هوانوردی ایران در گذشته های وجود نداشت و در حال حاضر برای دشمن تهدید محسوب می‌شود از این رو با اعمال تحریم ها به ایران فشارمی‌آورند، اما ما ثابت کردیم که توان رزمی و علمی بالایی در صنعت هوا فضا داریم.

فرمانده هوانیروز جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: در سال 57 ایران دانشجویی در حوزه رزمی هوانوردی نداشت اما توان رزمی نیروهای ایرانی بسیار بالا بود.

وی در خصوص ساخت بالگرد با اشاره به اینکه بالگرد و هواپیما از قطعات مختلفی تشکیل شده‌اند، افزود: کارخانه سازنده موظف است که قطعات را برای ما بفرستند، در دوره های تحریم بعد از انقلاب استاندارد قطعات مختص خود آنها بود به همین دلیل به دست ما نمی رسید.

یاری اظهار کرد: توانمندی مهندسان ایرانی ویژه است و هیچ قدرتی نمی‌تواند آن را تحت‌تاثیر قرار دهد و امروز نیز باید وارثانی باشیم تا انقلاب را به سر منزل مقصود برسانند.

به گزارش ایسنا، فرمانده هوانیروز همچنین در بازدید از نمایشگاه فن بازار جشنواره هوانوردی عنوان کرد: برگزاری این نمایشگاه در سطح یک شهرستان نوید روزهای آینده خوبی را برای این منطقه دارد.

یاری افزود: در سال‌های آینده نیز این نمایشگاه برگزار خواهد شد و هر جا یادی از شهدای گرانقدر باشد با آغوش باز استقبال خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه لازم است تا نمایشگاه هایی که در سطح بین المللی و کشوری برگزار می شود با حضور مردم و دانش آموزان باشد، تصریح کرد: این نمایشگا‌های انگیزه‌ای برای دانشجویان و دانش‌آموزان برای ورود به رشته‌های ویژه خواهد بود.

یاری یادآور شد: در شهرستان ها کمتر چنین جشنواره هایی برگزار می شود بنابراین دیدن نمایش های پروازی و یا ایرشو در این مناطق می تواند سبب شود تا دانشجویان بهتر در این زمینه ورد پیدا کنند.

یاری گفت:تلاش و زحمت زیادیبرای این جشنواره به دلیل آنکه برای نخستین بار برگزار شده بود به کار رفت امیدواریم برای کسانی که حضور پیدا کردند دست آوردهای خوبی داشته باشد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار