این روند موجب شده است تا مرغداران ابراز خوشنودی خود را بیان کنند و با این توجیه که با قیمت کمتر از 7 هزار و 500 تومان تولید مرغ به صرفه نیست، خواستار تثبیت قیمتها با شرایط فعلی هستند.
کد خبر: ۹۴۷۱۳
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۳ 14 September 2015
به گزارش تابناک مازندران، قیمت مرغ در روزهای گذشته در حالی با رسیدن به قیمت بیش از 7 هزار و 200 تومان سیر صعودی به خود گرفته است که تنها  چند هفته پیش با ممنوعیت صادرات مرغ رکود شدید در بازار این محصول را شاهد بودیم.
یکی از دلایل این گرانی مرغ در مازندران به ممنوعیت ماه گذشته خروج مرغ تولیدی استان و صادر نشدن آن به بازارهای مصرف کشور به دلیل مشاهده بیماری آنفولانزای مرغی در واحدهای خانگی و غیربهداشتی در شهرهای مرکزی باز می گردد که این ممنوعیت علاوه بر تحمیل زیان به مرغداران مازندرانی، کاهش جوحه ریزی در واحدهای تولید جوجه را به دلیل ابهام آن روزها در آینده مرغداری به دنبال داشت.
همین کاهش جوجه ریزی تبعاتی مانند کمبود مرغ در استان را در پی داشت و در مقطعی نیز مرغداران با هدف جلوگیری از ضرر و زیان بیشتر اقدام به فروش مرغ های خود در سایزبندی های کوچک تر کردند که این مساله باعث کمبود مرغ درشت برای مصارف خانگی شد تا در کف بازار شاهد دو نرخی شدن مرغ همراه با سبقت گرفتن مرغ درشت از مرغ ریز باشیم.
تداوم این روند موجب شده است تا مرغداران ابراز خوشنودی خود را بیان کنند و با این توجیه که با قیمت کمتر از 7 هزار و 500 تومان تولید مرغ به صرفه نیست خواستار تثبیت قیمت ها با شرایط فعلی هستند.
اما این تغییر افزایشی در حالی است که رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران به عنوان متولی مستقیم در حوزه طیور استان، عرضه مرغ منجمد را راهکار کنترل قیمت مرغ تازه عنوان کرده است.
دلاور حیدرپور گفته مرغ منجمد با توجه به بعد مسافت به قیمت 55 تا 56 هزار ریال در بین مردم توزیع می‌شود و به ‌منظور کنترل بازار مرغ هیچ محدودیتی در عرضه این محصول در بازار وجود ندارد، افزایش قیمت مرغ گرم مقطعی است و پیش‌بینی ما این است این قیمت طی کمتر از یک ماه آینده کاهش یابد زیرا با توزیع مرغ منجمد به‌طور حتم بازار مرغ  کنترل می‌شود.
نکته مهم در این بین اینکه تجربه نشان داده است هر افزایش قیمتی با پاسخ های اینچنینی مسئولان مواجه می شود اما در عمل مساله ای به عنوان بازگشت قیمت ها به روال قبلی فقط روی کاغذ میسر بوده است حال باید دید آیا این مورد یک استثنا خواهد بود یا سنت نانوشته فوق شکسته نخواهد شد.
انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار